نماز و مهدویت با خطر مواجه اند | حجت الاسلام قرائتی

خانه / پیشنهاد ویژه / نماز و مهدویت با خطر مواجه اند | حجت الاسلام قرائتی

خداوند در آیه ۸۱ آل عمران راه و رسم مدیریت را به ما آموزش داده و به پیامبران خود تذکر داده است که هر کس که به عنوان مدیر منصوب می‌شود، روزی عزل خواهد شد.

نماز و مهدویت با خطر مواجه اند | حجت الاسلام قرائتی

هیات:گردهمایی مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ، ستاد اقامه نماز و ستاد تفسیر قرآن کریم، با حضور حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز و حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام و جمعی از معاونین و مدیران برگزار شد.

حجت الاسلام قرائتی در این جلسه ضمن تبریک ایام الله ۱۳ آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با اشاره به آیه ۲ سوره حشر گفت: خداوند کفار را از دیارشان بیرون کرد در حالی که مسلمانان گمان نمی‌کردند که کفار از دیار خود بیرون روند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: خداوند متعال در حالی خانه‌های کفار را به دست مؤمنین خراب کرد که حصارهای محکم خود را نگهبان خود قرار داده بودند.

استاد قرائتی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند متعال در آیه ۸۱ سوره آل عمران راه و رسم مدیریت را به ما آموزش داده است و به پیامبران خود تذکر داده است که هر کس که به عنوان مدیر منصوب می‌شود، روزی عزل خواهد شد.

استفاده از ظرفیت استانی در تفاهمنامه دستگاه‌های اجرایی با عنوان نماز و مهدویت

حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در ادامه این نشست گفت: مدیران استانی باید تلاش کنند در جهت هم افزایی برنامه‌های نماز و مهدویت در کنار یکدیگر امور مربوطه را پیگیری کنند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف در ادامه یادآور شد: استفاده از ظرفیت استانی در جهت اجرای برنامه‌های مصوب در تفاهمنامه دستگاه‌های اجرایی با عنوان نماز و مهدویت در راستای نشر معارف آن ضروری است.

نماز و مهدویت با خطر مواجه اند | حجت الاسلام قرائتی

نماز با خطر کاهلی و مهدویت با خطر انحراف مواجه است

سید احمد زرهانی قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، در جلسه مشترک مدیران بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف و ستاد اقامه نماز کشور با بیان نکاتی پیرامون نماز و مهدویت گفت: نماز با خطر کاهلی و مهدویت با خطر انحراف مواجه است.

وی افزود: حی بودن حضرت ولیعصر ارواحنا فداه و مؤثر بودن آن در امور جاری و تفهیم این موضوع با ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی از اولیت‌های برنامه‌ها است تا کسانی که به نا حق علم برافراشته و ادعای مهدویت کردند ناکام بمانند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد تشکل‌های مهدوی در جهت جذب کودکان و نوجوانان و آموزش معارف مهدویت گفت: تشکیل اتاق فکر در استان‌ها به صورت فصلی و ارائه برنامه‌های مهدوی از پیش دبستانی در قالب سرود، نمایش نامه، برنامه‌های فرهنگی لازم و ضروری است.

زرهانی خاطرنشان کرد: در حوزه مهدویت، داشتن نگاه بلند مدت و احساس مسئولیت در این زمینه، فعال کردن کارگروه‌های تخصصی و ترسیم نقشه راه برای آینده مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: پهنای باند و قلمرو نفوذ باید به نحوی گسترش پیدا کند که مهدویت به صورت پررنگ‌تر در نهادها و دستگاه‌های اجرایی و خانواده کارکنان دیده شود.

سید احمد زرهانی در پایان با ارائه نکاتی در حوزه نماز افزود: تنظیم اسناد استانی در جهت بررسی نقاط ضعف و قدرت و تجزیه و تحلیل و ارائه راهبرد مناسب به صورت کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین تعامل با آموزش و پرورش در راستای امور تربیتی مورد انتظار است.

بحث تعلیم و ترییت باید از دبستان شروع شود

حجت الاسلام کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز، ضمن ارائه گزارشی از روند برنامه‌های مرکز تخصصی نماز گفت: یکی از کارهای مهم این مرکز تربیت و آموزش نیرو در حوزه نماز است و اساتیدی که اینجا آموزش دیده اند در موارد مختلف، در جهت ترویج فرهنگ نماز قدم بر داشته اند.

وی افزود: در مهدویت و امر نماز کتاب‌های مختلفی با موضوعات مرتبط به چاپ رسیده است و در از طریق انتشارات ستاد اقامه نماز منتشر شده است.

حجت الاسلام کلباسی خاطرنشان کرد: فعالیت رسانه‌ای در فضای مجازی و وبینار هایی که برگزار می‌شود باید طبق طرز فکر آحاد مختلف مردم برنامه ریزی شود و گامی به سوی رشد آن برداشت.

وی در پایان افزود: به گفته امام خمینی رحمه الله، بحث تعلیم و ترییت باید از دبستان شروع شود و از دانشگاه دیر است و باید تلاش کنیم فعالیت مؤثری برای نسل نو ارائه دهیم.

در ادامه جلسه معاونین فرهنگی، معاونین برنامه ریزی، نظارت ارزیابی وامور استان‌ها، معاون اداری، مالی و پشتیبانی و مدیران روابط عمومی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود علیه السلام و ستاد اقامه نماز کشور به بیان نکاتی در جهت هم افزایی فی مابین دو مجموعه پرداختند.

در پایان مدیران ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ، در خصوص اجرای برنامه‌های راهبردی در جهت ترویج معارف نماز و مهدویت در سطح جامعه با حجت الاسلام قرائتی و سایر مدیران ارشد به بحث و تبادل نظر پرداختند.
منبع: مهر

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *