هاشم الحیدری مهدی‌یاور سال شد

خانه / پیشنهاد ویژه / هاشم الحیدری مهدی‌یاور سال شد

تندیس «کلمه الباقیه» توسط تولیت مسجد مقدس جمکران به حجت‌الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری به عنوان مهدی‌یاور سال مسجد مقدس جمکران اهدا شد.

هاشم الحیدری مهدی‌یاور سال شد

هیاتهمزمان با برگزاری جشن نیمه شعبان مراسم تجلیل از مهدی یاور‌سال مسجد مقدس جمکران برگزار شد. در این مراسم که در حضور خیل عاشقان و منتظران حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف برگزار شد، تندیس «کلمه الباقیه» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران به حجت‌الاسلام هاشم الحیدری بنیانگذار و دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق به عنوان مهدی‌یاور سال مسجد مقدس جمکران اهدا شد.

هاشم الحیدری در شهر بغداد، منطقه کاظمین چشم به جهان گشود. دروس حوزه را در شهر مقدس قم در مدرسه امام خمینی رحمه الله و مدرسه حجتیه، مدرسه علمیه گلپایگانی، مدرسه سعادت و مدرسه دارالشفاء تحصیل کرد. در فعالیت های جهادی در زمان حکومت صدام به ویژه در مناطق جنوبی عراق حضور داشت.

در روزهای اول حمله آمریکا به عراق و سقوط رژیم صدام، به عراق بازگشت و شروع به تبلیغ گسترده در مساجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های مختلفی در بغداد و استان‌های دیگر کرد‌. پس از مدتی مؤسسه‌ای فرهنگی و اسلامی تحت عنوان مؤسسه الرایه را تأسیس کرد و شروع به جذب جوانان‌ و تبلیغ آرمان‌های خط امام خمینی و ولایت فقیه در استان‌های مختلف مرکز و جنوب عراق کرد.

سخنرانی‌های انقلابی و ولایی ایشان در کشورهای اسلامی و ایستادگی علیه جنگ نرم دشمن در میان مردم معروف است. در زمان مدیریت شهید ابومهدی المهندس، او معاون فرهنگی حشد الشعبی بود و در جبهه مبارزه با داعش نیز حضور داشت. او بنیانگذار جنبش دینی و اسلامی عهدالله است که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی برای اقشار مختلف جامعه عراق به ویژه دانشجویان، دانش آموزان، مواکب، عشایر، بانوان، کودکان، نخبگان و غیره در‌ حال فعالیت است.

هاشم الحیدری مهدی‌یاور سال شد

انقلاب اسلامی مقدس‌ترین اقدام در غیبت کبری است

ید هاشم الحیدری، دبیر کل جنبش اسلامی عهدالله و از رهبران مقاومت اسلامی عراق پس از دریافت تندیس مهدی‌یاور سال مسجد مقدس جمکران، در سخنانی اظهارکرد: در زمان غیب صغری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شیعیان با چهار نایب حضرت بیعت می‌کردند و از فتنه‌ها در زمان غیبت اینگونه در امان می‌مانند و در غیبت کبری نایب امام زمان، فقها و مراجع عظام تقلید و نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برای یاوری حضرت بر روی زمین هستند. یاوران حقیقی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف کسانی هستند که در فراز و نشیب‌های جامعه دست در دست ولی فقیه خود دارند و او را همراهی می کنند.

الحیدری بیان کرد: مقدس‌ترین و بهترین اقدامی که در غیب کبری حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ داد، پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است که با رهبری امام خمینی رحمه الله و همراهی شما ملت بصیر شکل گرفت و بعد از آن در جنگ تحمیلی و فتنه‌های مختلف با تقدیم خون خود، همراهی امام امت و بصیرتی که داشتند همانند صدر اسلام عمل نکردند که بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم امت اسلام بجز معدودی از افراد به راه دیگری رفتند و زمانی که امیرالمؤمنین علیه السلام این صحنه را دید به عمار گفتند؛ «أین عمار». ملت ایران ثابت کرد با وفاداری، غیرت و با همه فراز و نشیب‌هایی که هست پای انقلاب و پشتیبان ولایت فقیه خود ایستاده‌اند و مصداق «أین عمار» نشدند.

وی تصریح کرد: ملت ایران این پشتیبانی و حمایت در صحنه را همانطور که در کتاب‌ها، کتابخانه و حوزه‌ها بیان می‌شود، در میدان عمل و در صحنه به نمایش گذاشتند و شهید و جانباز تقدیم این نظام و انقلاب کردند. یاوران حقیقی شما هستید که با عزت، اقتدا و غیرت پای انقلاب و نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ایستاده‌اید و ان شاءالله به زودی شاهد از بین رفتن رژیم کودک‌کش صهیونیستی باشیم.

برای تعجیل در فرج چه باید کرد؟

الحیدری در بخش دیگری از سخنان خود که آن را به زبان عربی ایراد کرد افزود: تعجیل فرج فقط با دعا و نیایش با وجود اهمیتی که دارد، محقق نمی‌شود، با احیای شب نیمه شعبان با وجود اهمیتش محقق نمی‌شود بلکه با حضور در میدان است. تعجیل فرج بستن عهد و پیمان با نائب امام زمان بقیة الله الاعظم حضرت ولی فقیه امام خامنه‌ای، امام جبهه‌ مقاومت است. تعجیل فرج در این است که ما جان خود را بر کف دستان خود حمل کنیم، همانطور که حضرت عباس، علی اکبر، حبیب، مسلم ابن عوسجه و یاران امام حسین (علیه السلام) جان خود را بر کف دستانشان در روز عاشورا حمل کردند.

دبیرکل جنبش اسلامی عهدالله عراق گفت: تعجیل فرج در این است که ما انتقام خون حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، ‌شهید عماد مغنیه، شهید حججی، شهید باکری و باقری، سید عباس موسوی، سید حسین بدرالدین حوثی، سید عارف حسینی، شهید صدر، شهید مطهری و هر شهیدی که در راه حق، اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیده است، بگیریم. تعجیل فرج در این است که ما گرد ولی فقیه جمع شویم و از جمهوری اسلامی دفاع کنیم و اسم اسلام و ولایت را در تمام کشورهایمان و بین مردم بالا ببریم.

وی ادامه داد: تعجیل فرج در این است که ما اجازه ندهیم که آمریکا در کشورهایمان دخالت کنند و او را از منطقه اخراج کنیم. این وعده‌ای است که امام خامنه‌ای وسید حسن نصر الله به ما دادند که ان‌شاءالله آمریکا و اسرائیل سقوط خواهد کرد. در این
مسجد مقدس جمکران و نیمه شعبان قول می‌دهیم که ان‌شاءالله به‌زودی در قدس نماز خواهیم خواند.

منبع: فارس

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *