هدف داعش از فتح موصل چیست؟!

خانه / دسته‌بندی نشده / هدف داعش از فتح موصل چیست؟!

منابع دبکا گزارش می دهند که داعش، پایگاه ها و تاسیسات ارتش عراق را در موصل به آتش کشیده اند و جنازه بسیاری از سربازان عراقی در کف خیابان ها رها شده است. به کاروان سربازان درحال فرار نیز حمله و به آتش کشیده شده است. اکنون دومین شهر عراق پس از فلوجه در اختیار داعش قرار گرفته است. داعش بخش هایی از الرمادی و تکریت، همچنین بخش هایی از مرز شرقی ایران ، استانه دیاله و بخش هایی از بعقوبه ار مورد هدف قرار داده است. منابع نظامی و ضدتروریسم دبکافایل شش دلیل را برای اینکه چرا داعش از موصل آغاز به عملیات کرد را برمی شمارند.

۱- فتح موصل بزرگترین کلید را برای رسیدن به پایتخت در اختیار داعش قرار می دهد تا بتوانند اهداف خود را در پایتخت از سه جهت پیش ببرند: غرب فلوجه و الرمادی، شرق دیاله و شمال موصل

۲- با این اقدام داعش می تواند نیروهای سوریه و عراق را در یکدیگر ادغام کند و نیروهای خود را آزادانه بین این دو کشور در جریان بیندازد.

۳- رود دجله از موصل می گذرد تا به فرات برسد. اکنون بخش حیاتی رود دجله و فرات در دست داعش قرار دارد؛ رودی که با ایران و ترکیه هم مرز است.

۴- با سقوط موصل، ابوبکر بغدادی، رییس داعش، در یک گامی بلند توانست به هدف قسم خورده خود که ایجاد یک کشور مستقل اسلامی در خاورمیانه بود، نزدیک تر شود.

۵- موصل شاهرگ حیاتی تجارت نفت عراق است. یک سون نفت استخراج شده این شهر از کرکوک می آید که آن هم دارای پالایشگاه است.

۶- ایران و حزب الله اکنون با دومین جبه القاعده پس از سوریه مواجه شده اند. درحالیکه تهران نیروهای خود را برای نجات بغداد به عراق می فرستد، سوریه در دستان تروریست ها خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *