هم اندیشی مداحان در شهرکرد + تصویر

خانه / استان ها / هم اندیشی مداحان در شهرکرد + تصویر

در آستانه اربعین حسینی،جلسه هم اندیشی با حضور جمعی از مداحان شهرستان شهرکرد در حسینیه اعظم این شهر با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

هم اندیشی مداحان در شهرکرد

در آستانه اربعین حسینی،جلسه هم اندیشی با حضور جمعی از مداحان شهرستان شهرکرد در حسینیه اعظم این شهر با رعایت اصول بهداشتی برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ در این روز مسئول کانون مداحان استان با تسلیت ایام سوگواری خامس آل عبا و اسارت آل الله از حضور مداحان دعوت شده در این نشست، تجلیل کرد.

حمیدرضاتوسلی به برگزاری باشکوه مراسم در ماه محرم بویژه دهه اول اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه سال گذشته مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با همکاری هیئات مذهبی و هیأت امناء مساجد و مدیریت خیلی خوب روحانیون و مداحان در فضای باز مساجد،حسینیه ها، امامزادگان، گلزارشهدا، پارک ها و محله ها با رعایت دستوالعمل های بهداشتی، به خوبی برگزار شد که قابل تقدیر است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام به برنامه های اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد: امسال هم با توجه به شرایط کرونایی تعداد محدودی از ایران اسلامی عازم کربلا و در مراسم اربعین شرکت می کنند،برای جاماندگان از کاروان پیاده اربعین حسینی،عزیزان مداح آمادگی لازم را داشته باشند که با رعایت اصول بهداشتی و در فضای باز و براساس اعلام مسئولین قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، زیارت اربعین قرائت ، سوگواری و نوحه خوانی برگزار شود.

وی به مراسم 28 و آخر ماه صفر اشاره کرد و افزود: براساس تصمیم گیری مسئولان استان و جلسات هماهنگی که برگزار خواهد شد، مداحان گرانقدر با آمادگی لازم در ویژه برنامه های رحلت جانسوز پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم و شهادت فرزندان گرامیش سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی و امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیهم السلام، در فضای باز با رعایت اصول بهداشتی شرکت و براساس زمان تعیین شده، ضمن تذکر رعایت اصول بهداشتی، قرائت زیارت از بعید، مداحی نوحه خوانی و سینه را برای محبان آستان مقدس اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام داشته باشند.

توسلی به برگزاری مراسم ترحیم در شرایط کرونایی اشاره کرد و با تقدیر از مسئولانی که مقدمات حضور مداحان در این مجالس با شرایط موجود را فراهم کردند، گفت: دراین دوسال بسیاری از محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که در جلسات مذهبی حضوری فعال داشتند به دیارباقی شتافتند و نشد برای این عزیزان مراسمی برگزار شود، با پیگیری و تشکیل جلسات با حضور مسئولان شهرستان و استان،قرارشد این مجالس براساس زمان تعیین برگزار شود و مداحان ضمن تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،مداحی و روضه خوانی در فاصله های کوتاه،برای رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری، تذکر دهند.

 تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، ذکر مصیبت و نوحه خوانی از دیگر برنامه های این هم اندیشی بود و مداحان نظر و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم سوگواری اربعین حسینی، 28و آخر ماه صفر و مجالس ترحیم بیان کردند.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد امین آقایی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *