وبگاه «زندگی با آیه‌ها» ایجاد شد

خانه / تازه ها / وبگاه «زندگی با آیه‌ها» ایجاد شد

وبگاه «زندگی با آیه‌ها» ایجاد شد

وبگاه «زندگی با آیه‌ها» زمینه بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون طرح «مسطورا» است. که مسیر همراهی مخاطب از آیات منتخب این طرح را بازی‌وارسازی کرده. تا انگیزه همراهی مخاطب با این جریان بیشتر شود.
به گزارش ایکنا، آرمان ایجاد جامعه قرآنی قطعاً بدون همدلی، همراهی، همفکری و مشارکت همه ظرفیت‌ها محقق نخواهد شد. فلذا ماه مبارک رمضان امسال به پیشنهاد جمعی از دلسوزان و اساتید قرآنی شاهد یک حرکت هم‌افزای ملی با پرچمداری جریان‌های مردمی و حمایت تمام قد ظرفیت‌های حاکمیتی و دولتی خواهیم بود. این حرکت هم‌افزا با هدف ترویج گفتمان زندگی با آیه‌های قرآن و ادای فریضه قطعی و فوری جهاد تبیین و تقویت ایمان و امید مردم برگزار می‌شود. که گام اول آن گفتمان‌سازی آیات منتخب با محوریت ۵۰ فراز از قرآن کریم است.

به همین جهت گروهی متشکل از پژوهشگران قرآنی به مدت شش ماه با بررسی فرمایشات امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، علامه طباطبایی و برخی دیگر از بزرگان قریب به ۱۵۰ فراز کاربردی، مبتلابه جامعه امروز، خوش‌خوان و مورد تأکید این بزرگان از قرآن کریم را به عنوان آیات منتخب برگزیدند. تا در طول سه سال آینده به تدریج و متناسب با اقتضائات مختلف در سطح جامعه گفتمان شود. آیاتی که اگر برای عموم مردم متدین جامعه تبیین و به زندگی روزمره آن‌ها وارد شود. زمینه‌ساز ایجاد جامعه قرآنی خواهد شد.

برهمین اساس طرح ملی «مسطورا» با هدف ترویج گفتمان «زندگی با آیه‌ها» در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی، تبدیل مفاهیم منتخب قرآن کریم به مسلمات فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم و حفظ آیات کلیدی کتاب خدا از ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ آغاز به کار می‌کند. طرح «زندگی با آیه‌ها» حلقه وصل همه فعالیت‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان است.

این حرکت فراگیر با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، مانند برنامه‌های پرمخاطب تلویزیونی در افطار و سحر و اقتضائات ماه مبارک رمضان که مقارن با تعطیلات نوروزی است. و همچنین برگزاری یک پویش ملی با جوایز ویژه به دنبال ایجاد حرکتی ملی با هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های مردمی و رسمی است. با اعلام رسانه‌ای این طرح وبگاهی برای ارائه محصولات و دسترسی عموم به این طرح راه‌اندازی شد. که محل رجوع اصلی مخاطبان این طرح خواهد بود.

بدون شک دستیابی به این هدف بزرگ با اتفاقات مقطعی و موقت امکان‌پذیر نخواهد بود. و حتماً نیاز به یک محصول تعاملی است که باعث استمرار تعامل مخاطب با این آیات شود. لذا شاخص‌ترین محصولی که برای این ۱۵۰ فراز ایجاد شد. یک سایت است. که زمینه بارگذاری تمامی تولیدات تبیینی پیرامون این ۱۵۰ فراز است. این سایت در حرکتی هم‌افزا مخاطبان را به این بستر دعوت می‌کند. و در این‌ بستر علاوه بر تبیین آیات، حفظ آیات نیز تسهیل می‌شود. و مسیر همراهی مخاطب از آیه اول تا آخرین آیه، بازی‌وارسازی می‌شود. تا انگیزه همراهی مخاطب با سایت را بیشتر کند.

همچنین مجموعه تولیدات مکتوب و رسانه‌ای برای این ۱۵۰ فراز در این سایت بارگذاری می‌شوند تا در دسترس علاقه‌مندان باشد.

طراحان مسطورا اعلام کرده‌اند. به دلیل اینکه تقویت همه جریان‌های فعال مردمی سیاست اصلی این جریان است. این سایت محلی برای معرفی تمامی اتفاقات مردمی قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز خواهد بود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت مسطورا به نشانی zendegibaayeha.com از خدمات این طرح بهره‌مند شوند.

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *