وداع باشکوه غزه با یکی از بنیانگذاران حماس + عکس

خانه / تازه ها / وداع باشکوه غزه با یکی از بنیانگذاران حماس + عکس

وداع باشکوه غزه با یکی از بنیانگذاران حماس + عکس

مراسم تشییع «شیخ حماد علیان الحسنات» یکی از رهبران و بنیانگذاران جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با حضور «اسماعیل هنیه» معاون ریاست جنبش حماس در نوار غزه برگزار شد.

شیخ حماد یکی از رهبران و بنیانگذاران حماس که در سال ۱۹۹۲ به همراه شمار زیادی از رهبران فلسطینی به مرج الزهور لبنان تبعید شده بود، روز دوشنبه بر اثر بیماری در نوار غزه دار فانی را وداع گفت.

یکی از پسران شیخ حسنات به نام «یاسر» که از فرماندهان گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس بود، در جریان نبرد معروف «حی الصبره» در سال ۱۹۹۲ به همراه دو تن دیگر به نام‌های «مروان زایغ» و «محمد قندیل» به شهادت رسید.

پسر دوم وی نیز راه برادر شهیدش در زمینه جهاد و مقاومت را ادامه داد و ارتش صهیونیستی از سال ۱۹۹۳ نام وی را در لیست افراد تحت تعقیب خود قرار داده بود، ولی او توانست از اراضی فلسطینی خارج شود.

اسماعی هنیه در مراسم تشییع شیخ حماد در واکنش به رأی یک دادگاه مصری در قرار دادن نام حماس به عنوان یک گروه تروریستی گفت: حکم دادگاه مصری خروج از اصول ثابت مصری بود زیرا این اصول به مقاومت و فلسطین به عنوان یک مسأله مرکزی نگاه می‌کند و رأی دادگاه مصری شایسته فلسطین و تاریخش نیست.

وی تاکید کرد که حماس به مصر به عنوان یک همسایه و کشور برادر نگاه می‌کند که خون‌هایی به خاطر فلسطین داده است.

هنیه در ادامه گفت: این مسأله که حکمی از دادگاهی مصری صادر شود و بر اساس آن حماس گروهی تروریستی معرفی شود قابل تحمل نیست و ما همچنان در حال تماس‌هایی برای تصحیح این انحراف تاریخی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *