پيام امام خميني (ره) براي انتخاب روز قدس

خانه / با ولایت / امام خمینی(ره) / پيام امام خميني (ره) براي انتخاب روز قدس

سالها قبل از پیروزی انقلاب ، کشورهای عربی و در راس آن سازمان آزادی‌بخش فلسطین روزی را در ماه اکتبر که یادآور پیروزی فلسطینیان در دره کرامه بود را روز فلسطین عنوان کردند که در ماه اکتبر مراسمی در این روز در همه جا برگزار می شود . در اولین ماه مبارک رمضان

پيام امام خميني (ره) براي انتخاب روز قدس

سالها قبل از پیروزی انقلاب ، کشورهای عربی و در راس آن سازمان آزادی‌بخش فلسطین روزی را در ماه اکتبر که یادآور پیروزی فلسطینیان در دره کرامه بود را روز فلسطین عنوان کردند که در ماه اکتبر مراسمی در این روز در همه جا برگزار می شود . در اولین ماه مبارک رمضان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مردادماه سال 1358 امام خمینی آخرین جمعۀ ماه رمضان را به عنوان « روز قدس » انتخاب کرد .

ایشان طی پیامی به عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحيم

من طى ساليان دراز، خطر اسرائيل غاصب را گوشزد مسلمين نمودم كه اكنون ، اين روزها به حملات وحشيانه خود به برادران و خواهران  شدت بخشيده است و به ويژه در جنوب لبنان به قصد نابودى مبارزان  پياپى خانه و كاشانه ايشان را بمباران مى كند.
من از عموم مسلمانان جهان و دولت هاى اسلامى مى خواهم كه براى كوتاه كردن دست اين غاصب وپشتيبانان آن، به هم بپيوندند; و جميع مسلمانان جهان را دعوت مى كنم آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مى تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طى مراسمى همبستگى بين المللى مسلمانان را در حمايت از حقوق قانونى مردم مسلمان فلسطين اعلام نمايند.  ازخداوند متعال پيروزى مسلمانان را بر اهل كفر خواستارم .

 والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته             

                                                                                                                                                         روح الله الموسوي الخميني

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *