پیام تسلیت جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم برای درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی

خانه / علما وسخنرانان / پیام تسلیت جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم برای درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی

خبر ارتحال عالم ربانی و فقیه وارسته، حضرت آیت الله حاج شیخ حسین راستی کاشانی رحمة الله علیه از اعضای برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موجب تاثر و اندوه فراوان گردید. ایشان با بیش از پنجاه سال تدریس در حوزه‌های علمیه کاشان، نجف اشرف و قم سهمی به سزا در ترویج تعالیم اسلامی و معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام داشتند و همچنین از اساتید برجسته اخلاق در حوزه علمیه بودند که جمع کثیری از فضلا و طلاب علوم دینی از افادات و دروس این عالم عالیقدر بهره‌مند گشتند.

این استاد و عالم متعهد، از چهره‌های برجسته حوزوی امام خمینی (رحمه الله‌علیه) در نجف بودند که در مبارزات نهضت اسلامی نیز مجاهدت های فراوانی انجام دادند.

آیت الله راستی کاشانی با پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسئولیت‌هایی چون عضویت در دفتر استفتائات امام خمینی، شورای تشخیص صلاحیت فقهی و اجتهاد کاندیداهای شورای عالی قضایی، دبیری شورای عالی حوزه علمیه قم و همچنین نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و دوم از استان تهران؛ خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند و از حامیات جدی ولایت فقیه از آغاز تا پایان عمر شریفشان بودند.

آیت الله راستی آثار و برکات ماندگاری در ساماندهی امور حوزه و ایجاد تشکیلات شورای عالی حوزه علمیه قم به یادگاری گذاشتند و در طول عمر با برکت خود، فعالیت‌های علمی و فرهنگی بسیاری را نیز به انجام رساندند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عجل‌الله تعالی فرجه الشریف) امام خامنه ای (مدظله العالی)، مراجع معظم تقلید (دامت برکاتهم) و حوزه‌های علمیه و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار است.

همچنین در پیام تسلیت شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به مناسبت  درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی آمده است:

«نام آیت‌الله حسین راستی کاشانی در تاریخ انقلاب اسلامی یک نام آشناست. نام او از آن هنگام بر سر زبان‌ها افتاد که وی به همراه آیت‌الله شهید مدنی و شاگردانشان به درس امام رحمة الله علیه در نجف آمدند و دروس خود را تعطیل کردند.

آنها با این عمل انقلابی اولا؛ شان علمی امام رحمة الله علیه را به رخ دشمنان اسلام و ایران کشیدند و ثانیا؛ نگذاشتند گرد غم غربت، فشار و تحدید بر کرسی درس امام در نجف بنشیند. حضرات آیت‌الله راستی و آیت‌الله شهید مدنی و دیگر یاران امام رحمة الله علیه در ایام تبعید امام در نجف گرد شمع وجود مقدس رهبر نهضت اسلامی جمع شدند تا انقلابیگری و تداوم نهضت را در عراق و ایران فریاد زنند.

آیت‌الله راستی کاشانی پس از پیروزی انقلاب با حضور در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و ریاست شورای مدیریت حوزه علمیه قم و نیز دو دوره حضور در مجلس خبرگان رهبری نقش راهبردی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می‌کردند. خضوع و فروتنی، عمق فهم دینی وی، بصیرت سیاسی و فکری او و بهنگام بودن و نیز درک وی از مسائل انقلاب، او را از دیگران متمایز می‌کرد. وی چشم بیدار انقلاب بود.

آیت‌الله راستی یک مجاهد نستوه، یک فقیه صمدانی و یک عالم ربانی بود. او در تمام طول حیات پر برکت خود در سنگر ولایت و همراهی با امام خمینی رحمة الله علیه و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای هیچ‌گاه تردید نکرد.

آیت‌الله راستی پیوندی راستین با انقلاب، امام و نظام داشت. با هر مومن انقلابی که با او دست دوستی داده بود تا آخر برای اعتلای نظام اسلامی بر این پیوند استوار بود.

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی رحلت این عالم ربانی و خدمتگزار صدیق اسلام و انقلاب را به محضر مبارک امام خامنه ای مردم شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بازماندگان آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

متن پیام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به شرح زیر است:

پیام تسلیت جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی

جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت آیت‌الله راستی کاشانی پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«اذا مات العالِم الفقیه ثَلُمِ فی الاسلامِ ثَلمه لایَسُدّها شیء

رحلت عالم ربّانی و همراه دیرین انقلاب، امام و رهبری، حضرت آیت الله حسین راستی کاشانی طاب ثراه، موجب اندوه وتأسف شد. کارنامه درخشان و تحسین آمیز آن مرحوم در همنوایی با میراث گرانقدر حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و پاسداری ازآرمان های دینی، معارفی، از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود. همراهی او با بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در نجف اشرف و خدمات خالصانه علمی و اجرایی او پس از پیرزوی انقلاب، زبانزد همه دوستداران اسلام و انقلاب است. جامعه روحانیت مبارز، ضمن عرض تسلیت رحلت آن عزیز به امام خامنه ای (حفظه الله)، حوزه های علمیه و بازماندگان مکرّمش، در ایام سوگواری آل الله از مؤمنین و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلامامت ولایتمدار دعوت می نماید تا در مجلس تعزیت آن عالم جلیل القدر، که در روز سه شنبه مورخ ۰۴/۰۷/۱۳۹۶ از ساعت ۳۰:۱۴لغایت ۰۰:۱۶ در مسجد امام جعفر صادق علیه السلام واقع در میدان فلسطین تشکیل می شود، شرکت فرمایند.

جامعه روحانیت مبارز

محمدعلی موحدی کرمانی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *