پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

خانه / اختصاصی هیأت / پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

متن پیام تسلیت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در پی درگذشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، عالم ربانی، فقیه عالیقدر، مرجع بصیر، پارسا و پرهیزگار منتشر شد.

پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات، روح بلند مرجع عالیقدر جهان تشیع، حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی صبح سه شنبه 12 بهمن ماه در بیمارستان آیت الله گلپایگانی قم به ملکوت اعلی پیوست. این مرجع عالیقدر سال ها به تدریس و تحقیق در حوزه مقدسه قم اشتغال داشت و تربیت صدها محقق و تالیف دهها اثر فاخر علمی از ثمرات عمر پربرکت وی است.

پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی
پیام تسلیت در پی درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی

متن پیام تسلیت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در پی درگذشت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی رضوان‌الله تعالی علیه به شرح ذیل می باشد:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ

هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود كه تا روز قيامت هيچ چيز آن را فرو نمى ‏پوشد.

خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه عالیقدر، مرجع بصیر، پارسا و پرهیزگار، آیت الله العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی رضوان‌الله علیه، باعث تألم و تأثر گردید.

این فقیه عالیقدر ضمن برخورداری از طهارت نفس و صفای باطن ویژه، در علوم حوزوی و فقه اهل بیت علیهم السلام در قله های بلند قرار داشت و عمر شریف خود را در اعتلای اسلام و ترویج معارف الهی و اهل بیت علیهم السلام سپری نمود و همواره در دفاع از دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت پیشگام و نستوه بود.

رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی امام خامنه ای در عظمت جایگاه این عالم ربانی این گونه فرمودند: «ایشان از استوانه‌های حوزه‌ی علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند. در دوران مرحوم آیت الله بروجردی در شمار برترین تلامذه‌ی آن استاد بزرگ، در زمان مرحوم آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی همراه و مشاور علمی و عملی ایشان، و در دوران انقلاب، امین و مورد اعتماد حضرت امام خمینی رحمةالله علیهم به شمار می‌رفتند.»

فقدان ایشان ضایعه ای بزرگ برای حوزه ها‌ی علمیه، جامعه علمی دینی کشور و نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام ضمن عرض تسلیت این ضایعه جبران ناپذیر به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، شاگردان، مقلدان و ارادتمندان این مرجع خدوم و مجاهد خصوصاً بیت شریف ایشان از خداوند متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و علو درجات مسئلت می نماید.

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *