پیشنهادات جذاب برای برگزاری جشن انقلاب در خانه و محله

پیشنهادات جذاب برای برگزاری جشن انقلاب در خانه و محله

خانه / مطالب و رویدادها / پیشنهادات جذاب برای برگزاری جشن انقلاب در خانه و محله

انگیزۀ شرکت در راهپیمایی را در فرزندتان بالا ببرید و برای او قصه‌های انقلاب را تعریف کنید، مخصوصا وقتی صحنه‌هایی از آن را در تلویزیون می‌بیند. باید انقلاب را جوری برای بچه‌ها تبیین کنید که بچه‌ها بدانند هنوز هم باید مراقب انقلاب باشند و این کاری نیست که تمام شده‌ باشد.

به نقل از سایت فردانیوز؛ شور و نشاط و جشن بودن دهۀ فجر باید برای بچه‌ها معلوم شود. شما چطور جشن بودن ایام نوروز را با روش‌های مختلف به بچه‌ها یادآور می‌شوید؟ دهۀ فجر هم باید به شکلی برنامه‌ریزی کنید که شاد و پر از هیجان برگزار شود. همچنین این شادی باید به محله و اداره هم منتقل شود. در ادامه پیشنهادات ما را در این باره بخوانید.
چطور در خانه جشن بگیریم؟
۱.  وعده‌ای که قبلا به بچه‌ها داده‌ بودید را در این ایام عملی کنید تا شاد شوند.
۲.  لباسی به رنگ پرچم ایران برایشان تهیه کنید که در این ایام بپوشند.
۳. مادرهای هنرمند، می‌توانند با سه رنگ پرچم، یک کلاه و شال‌گردن شاد برای بچه‌ها ببافند.
۴. با کمک بچه‌ها کیک بپزید. آن را تقسیم کنید و با یک پرچم ایران کوچک (رنگ کردن کاغذ و چسباندن آن به خلال دندان) تزیین‌اش کنید و بین همسایه‌های آپارتمان توزیع کنید.
۵. برای فرزندتان امکاناتی فراهم کنید تا پوستر، پلاکارد، کاردستی یا پرچم راهپیمایی را برای خودشان درست کنند.
۶. انگیزۀ شرکت در راهپیمایی را در فرزندتان بالا ببرید و برای او قصه‌های انقلاب را تعریف کنید، مخصوصا وقتی صحنه‌هایی از آن را در تلویزیون می‌بیند.
۷. نصب پیکسل‌هایی با جملاتی که مضمون انقلابی دارند، روی کیف مدرسۀ بچه‌ها هم پیشنهاد دیگر ماست.
۸. تهیۀ یک دستبند با رنگ‌های پرچم برای بچه‌ها به خصوص دختربچه‌ها می‌تواند آنها را ذوق زده کند.
۹. به شکل مقایسه‌گونه‌ای وضعیت ایران سابق با ایران امروز را برای بچه‌ها شرح دهید. اگر فرزندتان کوچک است از روش قصه استفاده کنید.
۱۰. باید انقلاب را جوری برای بچه‌ها تبیین کنید که بچه‌ها بدانند هنوز هم باید مراقب انقلاب باشند و این کاری نیست که تمام شده‌ باشد.
چطور در محله‌مان جشن بگیریم؟
۱۱. خرید پرچم ایران برای محل یا حداقل برای نصب در بیرون از خانۀ خودتان را فراموش نکنید.
۱۲. روز ۱۲ بهمن و ۲۲ بهمن می‌توانید از سرودهای انقلابی (که از اینترنت می‌شود آنها را دانلود کرد) برای پخش در محل استفاده کنید.
۱۳. فرزند شما می‌تواند در مسجد محل فعالیت‌های فرهنگی در زمینۀ جشن‌های انقلاب انجام دهد، البته چنین کاری مستلزم این است که شما به فرزند خود اجازۀ شرکت در این فعالیت‌ها را بدهید.
۱۴. اگر در محل، از افراد مبارز یا دخیل در تظاهرات انقلاب، کسی را می‌شناسید با او هماهنگ کنید و با بچه‌های محل به دیدن او بروید، تا او خاطراتش را برای بچه‌ها تعریف کند.
۱۵. با موافقت همسایه‌ها، یک بورد یا تابلوی اعلانات را به دیوار ساختمان یا محل نصب کنید و نسبت به وقایع انقلاب، واکنش مناسب نشان دهید.
۱۶. نصب عکس امام‌خمینی رحمة الله علیه در محل و زنده کردن یاد و خاطره آن روزها نیز پیشنهاد دیگر ماست.
۱۷. نصب ریسه‌های پرچم و چراغانی در محل علاوه بر زیبایی، به محل شما بیشتر حال و هوای روزهای جشن می‌دهد.
چطور در محل کارمان جشن بگیریم؟
۱۸. روز ۱۲ بهمن و همین طور روزهای بعد از آن که تعطیل نیست با پخش شکلات و شیرینی بین همکاران، اعلام شادی کنید.
۱۹. برخی کتاب‌های مناسب (با موضوعاتی مثل تداوم انقلاب، سخنان و زندگی امام خمینی رحمة الله علیه، چالش‌ها، انقلاب‌های جهانی و…) را تهیه کرده و به همکاران خود هدیه دهید.
۲۰. در مورد اهداف انقلاب و چگونگی تداوم آن در نسل حاضر، با همکاران به بحث بنشینید و پیشنهاداتی مطرح کنید.
۲۱. با هماهنگی مدیر سازمان، یک جلسۀ خودمانی ترتیب دهید و کسی را که در ماجراهای انقلاب حضور داشته‌، دعوت کنید.
۲۲. از طرف سازمان‌تان بستۀ فرهنگی در مورد انقلاب و امام‌خمینی رحمة الله علیه برای توزیع در بین خانواده‌های همکاران تهیه کنید.
از این فرصت ده روزه استفاده کنید و معطل برنامه‌های دولتی نمانید
انقلاب ما چیزی نیست که راحت از آن عبور کنیم و بی‌خیالش باشیم. انقلاب، قرار است برای همۀ ما زنده و سرپا باشد. پس معطل دهۀ فجر نباید بمانیم که کارهای فرهنگی را فقط در این ده روز انجام دهیم. اما مسلما این ده روز، بهانۀ خوبی است برای روشن کردن برخی ابهامات و پاسخگویی به برخی شبهات و نیز معرفی جریان اصیل انقلاب برای بچه‌ها.
 یامان نرود که ما اگر هوای انقلاب را نداشته باشیم، زمین می‌خورد. پس انقلاب به نسل‌های بعدی باید شناسانده شود. کم کاری نکنیم و منتظر برنامه‌های دولتی و سازمانی نمانیم. انقلاب، مردمی شکل گرفته و باید مردمی هم نسل به نسل، منتقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *