چگونه کاندیداهایی که قبلاً تأیید شده بودند، در بررسی مجدد دور بعدی، رد می‌شوند یا بالعکس؟

خانه / تازه ها / چگونه کاندیداهایی که قبلاً تأیید شده بودند، در بررسی مجدد دور بعدی، رد می‌شوند یا بالعکس؟

چگونه کاندیداهایی که قبلاً تأیید شده بودند، در بررسی مجدد دور بعدی، رد می‌شوند یا بالعکس؟

احراز و اعلام صلاحیت افراد برای هر انتخابات مختص همان دوره است و برای ادوار بعدی اعتبار ندارد. زیرا تضمینی برای حفظ شرایط نامزدی مسئولیت‌ها در افراد وجود ندارد. لذا طبق تکلیف قانونی، شورای نگهبان باید در هر دوره صلاحیت همه افراد را مجدد بررسی و اعلام کند. این مسئله در خصوص همه انتخابات‌ها وجود دارد و رئیس‌جمهور، نماینده مجلس و نمایندگان مجلس خبرگان چنانچه بخواهند برای ادوار بعدی کاندیدا شوند. صلاحیت آنان باید بررسی شود.

اما اینکه چرا کسانی که یک دوره صلاحیت‌شان تأیید شده در دوره بعدی رد می-شوند.

چند دلیل عمده دارد:

اولاً، عملکرد فرد در طول دوره نمایندگی یا ریاست جمهوری ممکن است به‌گونه‌ای باشد که صلاحیت را از دست‌داده باشد.

ثانیاً، ممکن است گزارش‌ها و مدارکی به دست شورای نگهبان رسیده باشد. که در انتخابات دوره قبلی به آن دسترسی نداشته است. لذا در بررسی مجدد صلاحیت فرد مؤثر واقع‌شده است.

عکس این مسئله نیز صادق است

ممکن است فردی در دوره‌ای با توجه به اسناد و مدارک و گزارش‌های رسیده به شورای نگهبان حائز صلاحیت نباشد. اما پس از برگزاری انتخابات یا پیش از برگزاری انتخابات دوره بعد، مشخص شود برخی از آن گزارش‌ها معتبر نبوده. یا مدارک دیگری به دست شورای نگهبان برسد. که نشان دهد. فرد شرایط حداقلی قانون را دارد. در این وضعیت نیز ممکن است فردی که قبلاً رد صلاحیت شده. در دوره بعدی تأیید شود. لذا نتیجه بررسی صلاحیت هر فرد صرفاً مختص همان دوره است.

 

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *