کارگاه آموزش مداحان استان چهارمحال و بختیاری + تصویر

خانه / آموزش / کارگاه آموزش مداحان استان چهارمحال و بختیاری + تصویر

کارگاه آموزش مداحی  و حلقه صالحین بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مداحان بسیجی استان چهارمحال وبختیاری برگزارشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛این کارگاه آموزشی با اساتید مجرب حجت الاسلام والمسلمین ریاضت ،حاج مرتضی طاهری و حاج محمد فراهانی به صورت ویدئو کنفرانس با دو موضوع “اخلاق در مداحی و همچنین ادامه تفسیر دعای ندبه” در سالن جلسات سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

استاد محمد فراهانی به مراحل خودسازی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام پرداخت و در ادامه بحث اخلاص،نیت خوب را یکی از راه های مناسب برای یک ذاکر و نوکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دانست که می تواند یک مداح را تا حد زیادی به اربابش حضرت امام حسین علیه السلام نزدیک کند.

وی،یکی دیگر از راه های خودسازی را محاسبه نفس، مشارطه و مراقبه دانست که یک نوکر اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام هر روز می بایست این مراحل را برای خود مرور کند تا بتواند به آن اخلاص واقعی دست پیدا کند.

استاد فراهانی در ادامه نشانه اخلاص را نام بردند و گفت: – یه ذاکر امیدش تنها به خداست (امیدش به سستم صوت و یا به مستمعین و یا … نیست . – یک نوکر خوب از هیچ چیز جز گناه خود نمی ترسد. –  مداح نباید دنبال تمجید و تشکر دیگران باشد و اگر تشکر و تمجید کردند ذوق زده نشود (وغرور و متعجب نشود). –  برای خود خلوت داشته باشد و این الطاف و تمجیدها را از جانب خداوند و امام زمان(عج) بداند.

در ادامه به روایتی از امام محمد باقرعلیه السلام اشاره کردند که می فرمایند: یک نفری کار خوبی انجام می دهد عده ای از او تعریف می کنند و او خوشحال می شود امام فرمودند این تشکر در صورتیکه آن فرد کار را برای خدا انجام داشته باشد مشکلی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ریاضت در ادامه به نفسیر فرازهایی از دعای ندبه پرداخت و اشاره کرد:بالاترین ذکر نماز می باشد و هر کاری عطش می خواهد اگر ما خودمان را تشنه معارف اهل بیت عصمت وطهارت علیهم السلام و تشنه ظهور حضرت مهدی علیه السلام کردیم می توانیم فرد مفیدی برای جامعه مهدوی باشیم .

وی ادامه داد:کربلا عطش می خواهد نه هوس، عده زیادی با امام حسین علیه السلام به سمت کربلا حرکت کردند اما نیت آنها دنیا و سلطنت و مادیات بود و خیلی از آنها از وسط راه برگشتند ، عده ای هم از سپاه عمر سعد ملعون به ابی عبدالله  علیه السلام پیوستن چون هدف و نیتشان الهی بود.

مداحی و مولودیه مداح ارجمند حاج مرتضی طاهری ازدیگر برنامه های این مراسم بود.

این کارگاه آموزشی همزمان از طریق ویدئو کنفرانس برای مداحان برادر وخواهر سپاه شهرستانهای: بروجن ، کوهرنگ و کیار نیز برگزارشد.

SAM_2898

SAM_2897

SAM_2909

SAM_2907

SAM_2906

SAM_2915

SAM_2893

SAM_2900

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *