کاری که اشتباه باشد می گویم اشتباه است

خانه / تازه ها / کاری که اشتباه باشد می گویم اشتباه است

روح الله بهمنی درا رابطه با اقدام اخیر؛

کاری که اشتباه باشد می گویم اشتباه است

در پی حاشیه های بوجود آمده پیرامون چالش ” اقدامی که در شان ذاکران اهلبیت نبود! “، حاج روح الله بهمنی طی نکاتی از بزرگان و اساتید عذرخواهی کرد.

به علت شروع مراسم فاطمیه که جلسات برقرار است گفتم شاید امشب موقعیت مناسبی برای عرض نکاتی باشد. زیاد اهل صحبت کردن نیستم و چون جلسۀ هفتگی است و رفقا حضور دارند نکاتی را عرض میکنم. یکی اینکه همۀ آنهایی که زحمت این مجلس را کشیدند و خادمین هیئت محبت کردند و از دوستانی که همکاری کردند تا پرچم امام حسین علیه‌السلام و حضرت ابوالفضل علیه‌السلام برافراشته شود تشکر می کنم.

کسانی که قبلاً با ما بودند و یک سری از آنها که از ما جدا شدند و من از آنها خواستم تا به جلسات در نقاط دیگر تهران خدمت دوستان دیگر بروند؛ چون ما در حال حاضر از بابت هیئت مشکل داریم. چه کسانی که با ما بودند و چه کسانی که با ما هستند و خدمت می کنند، می خواهم دو نکتۀ مهم عرض کنم.

تنها نهادی که حقیقتاً کمک می کند و باری از دوش هیئات و محافل مذهبی بر می دارد. حاج آقا  (حجت الاسلام ) قاسمیان که بالاخره این مجموعه را در اختیار هیئت عشاق العباس قرار داده اند و فکر می کنم قریب به یک یا یک سال و نیم است که ما مهمانشان هستیم. این موضوع را من باب چیزی نمی گویم، چون الحمدالله در خانۀ امام حسین علیه‌السلام همیشه سرم بالا بوده و نیازی به کسی ندارم و از کسی تا به حال چیزی نخواستم. تا الان بساط عشق امام حسین علیه‌السلام و امورش به گونه ای گذشته و پیش رفته و من باب چاپلوسی از شخصی حرف نمیزنم!

دوستان به ما محبت کردند و ما هم احترام می گذاریم. ولی وظیفۀ خودم میدانم که در چنین شرایط خاص از حمایت دوستانی که در شهرداری تهران هستند تشکر ویژه کنم و از همین جا دستانشان را صمیمانه بفشارم.

مطلبی هم که خیلی دوست داشتم بگویم، شاید هم تا حالا گفته نشده؛ حرف ها و حدیث هایی که گفته می شود و صحبت هایی که می شود برخی را حاج آقا رضا هفته گذشته گفتند ولی وظیفه خودم میدانم به عنوان جوانی که بالاخره سمت نوکری اهل بیت علیه‌السلام را داشتیم و به اندازۀ خودمان شاید سردی و گرمی این جلسات را کشیدیم. حرکتی که انجام دادیم با عنوان چالش ورزشی و نمیدانم چالش چه بود، شاید حرکتم درست نبود اما در ارتباط با حسینیه و فضایی که در اختیار حسینیه و بچه های هیئت قرار بدهند، سر حرفمان هستیم. شاید برای برخی خوشایند نبود و این حرکت در شأن ذاکر امام حسین علیه‌السلام نبود. ما همین جا از تمام دوستان و صاحب نظران و اساتید و بزرگواران عذرخواهی می کنیم.

من اهل جرئت هستم و حرفم را میزنم و با کسی هم تعارف ندارم. کاری که اشتباه باشد می گویم اشتباه است و کاری که اشتباه نباشد اگر تا قیامت بگویند اشتباه است من می گویم صحیح است. به همین دلیل شاید چنین کاری در شأن یک نوکر امام حسین علیه‌السلام نباشد.

مطلب بعدی اینکه خواهشاً دوستان بیایند و جمعی که امام حسین علیه‌السلام لطف کرده و به برکت پرچم حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام دورهم جمع شده ایم را قدر بدانیم.

کودک که بودیم آرزو می کردیم سن و سالمان بیشتر شود تا خوب نوکری امام حسین علیه‌السلام را کنیم. من همیشه آرزو داشتم بزرگ شوم  بتوانم نوکری امام حسین علیه‌السلام را بکنم و خدمت دستگاه امام حسین علیه‌السلام باشم و چشم بر هم زدیم، شدیم 33 چهار و پنج سال و چشمی بر هم بزنیم 40 سال و دیگر توانایی حالا را نخواهیم داشت که برای امام حسین علیه‌السلام و حضرات معصومین خودمان را خرج کنیم. قدر بدانید.

رفقا، هیئتی ها پشت هم باشید. اگر ایرادی در من می بینید برادرانه بهم بگویید. اگر ایرادی از رفقا و دوستان می بینید، کنار بکشید و صحبت کنید. من در مورد این قضییه ایراد داشتم و از همه عذرخواهی می کنم ولی اینکه بخواهید توهین و جسارت کنید و اعوذباالله پشت سر ناسزا بگویید و پست گذارید و کامنت بگذارید و فحش بدهید. این ها چیزی را حل نمی کند. چشم به هم بزنیم 40 ساله شدیم و با این وضع آلودگی هوا اصلاً مشخص نیست به 40 ساگی برسیم یا نه! شاید زودتر از اینها به غزل خداحافظی لبیک بگوییم.

بیایید هوای همدیگر را داشته باشیم. من به چه علت باید پشت دوستم حرف بزنم؟ آن هم رفاقت سر سفرۀ امام حسین علیه‌السلام.

کمی این فضا را با هم آماده کنیم و پشت هم باشیم. ما با هیچ کس هم عهد اخوت نبستیم. تمام رفقایی که به این جلسات می آیند حالا جلسات هفتگی که جمع خودمانی داریم و به امام حسین تمام رفقا را به یک اندازه دوست دارم و نوکر همه هستم. یعنی آن آقایی که آن ته نشسته و من نمی شناسم و این آقا که جلو نشسته و کف می زند و تمام رفقا که حاضر می شوند عزیز دل من هستند، خاک پایشان روی تخم چشم بنده. من خادمی همه را می کنم.

گاهی می گویند: تو خودت را میگیری! به خدا اینجوری نیستیم و نوکر همه هستم. اگر می خواهید حرف ناگفته ای بزنید یا ایرادی بگیرید به خودم بگویید نه اینکه در یک فضای عمومی توهین کنید.

حواسمان باشد، پشت هم باشیم و انشاالله بیشتر همدیگر را ببینیم.

bahmani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *