کربلا نتیجه تغییر ذائقه مردم با تبلیغات دشمن بود

خانه / استان ها / کربلا نتیجه تغییر ذائقه مردم با تبلیغات دشمن بود

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری گفت: یکی از بزرگ ترین درس های عاشورا، هشدار نسبت به استحاله فرهنگی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری گفت: یکی از بزرگ ترین درس های عاشورا، هشدار نسبت به استحاله فرهنگی جامعه اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین روز از سوگواری ماه محرم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به عوامل مؤثر در وقوع حادثه کربلا پس از گذشت 50سال از رحلت پیامبر گفت: دگرگونی و استحاله جامعه ارزش مدار نبوی، بزرگ ترین عامل حادثه کربلاست.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری افزود: سؤال ما امروز این است که چرا مسلمانان دست به چنین جنایتی زدند و سر نوه پیامبر را بریدند و خانواده اش را فجیعانه به اسارت بردند؟ در حالی که هنوز اصحاب پیامبر هم در قید حیات بودند و حتی در کربلا نیز حضور داشتند.

وی، ادامه داد: امروز تحلیل این واقعه برای من و شما مهم است، که نکند این واقعه در جامعه ما هم اتفاق بیفتد. کوفه ضرب المثل است؛ وگرنه شهرکوفه مرکز دلدادگان به اهلبیت و کانون 700- 800 قاری قرآن بود.

دکتر جعفری با بیان اینکه، یکی از بزرگ ترین درس های عاشورا، هشدا نسبت به استحاله فرهنگی است.خاطرنشان کرد: استحاله سیاسی و فرهنگی در جامعه مسلمانان صورت گرفته بود که منجر به واقعه کربلا شد.

وی، ادامه داد: علاوه بر عامل وراثت و عوامل محیطی(خانواده و اجتماع)، اراده افراد نقش مهمی در شکل گیری شخصیت آنها دارد، که تحت تأثیر دنیاگرایی افراد و لقمه حرام، می تواند آنها را به سوی گمراهی و جهت باطل سوق دهد.

وی، گفت: انسان با اراده می تواند خلاف تربیت پدر و مادر و نقش خانواده و در جهت عکس خواست اجتماع و گرایشات و امیال خود نیز حرکت کند.

استاد حوزه و دانشگاه، تأکید کرد: غیر از آگاهی و شناخت، گرایشات فرد نیز در شکل گیری اراده او مؤثر هستند، که بیشترین تأثیر در اینکه میل او برای رفتن به کدام سو باشد را لقمه حرام و دنیازدگی دارد و وی را به سمت جبهه باطل می کشاند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، گفت: تبلیغات از مهم ترین ابزار در جهت دهی گرایش های انسان به سمت فضایل یا رذایل می باشد؛ که متأسفانه امروزه غول های رسانه ای و تبلیغاتی در اختیار صهیونیست هاست.

وی، با انتقاد از کسانی که مغالطه کرده و می گویند وظیفه حکومت تنها تأمین رفاه مادی افراد است و نباید مردم را به زور به بهشت برد، گفت: کسی ادعا نمی کند باید مردم را باید به زور بهشت برد، ولی وظیفه حکومت تبلیغات مقابل اقدامات دشمن است که سعی می کند ذائقه مردم را تغییر دهد.

استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه می توان با ابزار تبلیغات ولی خدا را نیز خانه نشین کرد، اذعان داشت: کربلا هم در نتیجه تغییر ذائقه مردم به وجود آمد. مردم گناه را شیرین می دیدند و دریوزگی پیش طواغیت برای رفاه زندگی را انتخاب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری، حرکت و رفتارهای مسئولین را در الگودهی به جامعه مؤثر دانست و افزود: در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید با ه مه مظاهر فساد مقابله کرد.

قرائت زیارت عاشوار، ذکر توسل به ساحت شهدای کربلا، مرثیه سرایی، نوحه خوانی و سینه زنی از دیگر برنامه ای این مراسم معنوی بود که به همت هیأت ثارالله سپاه استان و هیأت رزمندگان اسلام شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزارشد.

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *