کشف حجاب برای تقویت پایه های طاغوت بود

خانه / استان ها / کشف حجاب برای تقویت پایه های طاغوت بود

قدر-15

امام جمعه شهرکرد، هدف از کشف حجاب رضاخانی را، تقویت پایه های استبداد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام گلپایگانی، درجمع علما، طلاب واقشار مختلف مردم  روزه دار وبسیجی شهرکرد آیاتی از سوره مبارکه برائت را تشریح و تفسیر کرد.

امام جمعه شهرکرد، مسجد را پایگاه تقویت دینی دانست و افزود: مساجد باید کانون تربیت مؤمن سازش ناپذیر و کانون تربیت جهادگر باشند.

وی، ادامه داد: یکی از دغدغه های اهل تقوا، تعظیم شعائر الهی است و بزرگ شمردن شعائر دینی از نشانه های تقوای انسان به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، حجاب و عفاف را یکی از شعائر الهی برشمرد و تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی متقیان باید آن باشد که شعائر الهی را بزرگ بشمارند و تکریم کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با اشاره به 20تیر و روز جمعیت، تأکید کرد: هرکسی یک گوینده لا اله الا الله به دنیا بیفزاید، بهشت جای او می شود.

وی، گفت:‌کسی حق ندارد تدبیر خود را جایگزین تدبیر الهی کند. ایمان به ما می گوید رزاق خداست و ما در این امر هم نباید خود را جای خدا ی تبارک و تعالی بنشانیم.

امام جمعه شهرکرد، مناسبت های 21 تیر 1314 و 1359 را یادآوری کرد وگفت: در 21 تیر 1314، حمله ددمنشانه رضاخانی به مسجد گوهرشاد در مشهد مقدس اتفاق افتاد و مردمی که معترض به کشف حجاب بودند با کمال وقاحت و جسارت در جوار بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام به خاک و خون کشیده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، تأکید کرد : در سایه کشف حجاب به دنبال زدودن دین و استحکام پایه های طاغوت و استبداد بودند.

وی، 21 تیر 59 را یادآور کودتای طراحی شده از سوی آمریکایی ها دانست و ادامه داد: با کودتای نوژه می خواستند جماران و نقاط حساس کشور را بمباران کنند و به خیال واهی خودشان، انقلاب را تمام کنند، غافل از اینکه خدا می خواهد نور این انقلاب و نهضت اسلامی زنده بماند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: البته این توطئه اولین و آخرین نقشه آمریکایی ها نبود و امروز هم در پای میز مذاکره درصدند همچنان راه ملت ما را با محدودیت ببندند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، تصریح کرد: البته مذاکره کنندگان با جدیت در برابر اینها ایستاده اند و امید داریم تا آخر بایستند و نگذارند به کشور ضربه ای وارد شود.

وی، به حماسه ملت در 23 تیر 78 و خنثی سازی فتنه آن سال اشاره کرد و گفت:‌ دراین فتنه که در دوران دولت اصلاحات رخ داد، برخی از درون دولت و بعضی از درون مجلس، دست به دست هم داده بودند تا در کشور و دانشگاه ها اخلال ایجاد کنند؛ مردم به صحنه آمدند و روز ماندگاری را رقم زدند.

امام جمعه شهرکرد، حضور امروز مردم در راهپیمایی بزرگ روز قدس را حضور در صحنه و خنثی سازی فتنه دیگری دانست و گفت: آمریکایی ها فکر می کردند چون پای میز مذاکره آمده اند، مردم شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را امسال کم رنگ تر فریاد می زنند و جمعیت کمتری به میدان می آید؛ اما بدانند تا وقتی آمریکا و اسرائیل خبیث و کودک کش وجود دارند، شعار ” مرگ بر آمریکا” و ” مرگ بر اسرائیل”، را ملت ما فراموش نمی کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *