کودکان از نظر امام صادق علیه السلام

خانه / مطالب و رویدادها / کودکان از نظر امام صادق علیه السلام

کودکی دورانی است پر از هیاهو،دورانی که در صورتی که به آن توجه شود باعث شکوفایی و رشد افراد در جوانی و رسیدن به درجات علمی می شود و در صورتی که به کودکی توجهی نشود باعث می شود فرد به بیراهه برود امام صادق علیه السلام درباره تربیت کودکان و فرق نگذاشتن بین ددختر و پسر سخنانی ارجمند دراین باره بیان نموده است که به صورت اختصار بیان می کنیم.

کودکی دورانی است پر از هیاهو، دورانی که در صورتی که به آن توجه شود باعث شکوفایی و رشد افراد در جوانی و رسیدن به درجات علمی می شود و در صورتی که به کودکی توجهی نشود باعث می شود فرد به بیراهه برود امام صادق علیه السلام درباره تربیت کودکان و فرق نگذاشتن بین ددختر و پسر سخنانی ارجمند دراین باره بیان نموده است که به صورت اختصار بیان می کنیم.

دوست داشتن کودکان

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:موسی بن عمران علیه السلام گفت: پروردگارا!کدام عمل نزد تو برتر است؟ فرمود: دوست داشتن کودکان ؛زیرا سرشت آنان بر توحید من است و اگر آنها را بمیرانم به رحمت خود بهشتشان می برم

محبت نمودن به فرزند

خداوند عزو عجل به بنده به خاطر محبت شدید او به فرزندش رحم می کند

میراث خداوند

میراث خداوند از بنده ی مومنش ،فرزند صالحی است که برای او آمرزش بطلبد

از داشتن فرزند دختر ناراحت نباشید

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام به مردی که از به دنیا آمدن دختری برای خود ناراحت بود فرمودند:به من بگو، اگر خداوند تبارک و تعالی به تو وحی می کرد که:«من برایت انتخاب کنم یا خودت انتخاب می کنی » چه می گفتی؟ عرض کرد :می گفتم : پروردگارا،تو برایم انتخاب کن.حضرت فرمودند:حالا هم خدا برای تو انتخاب کرده است.

دختر گل خوشی بویی است

حضرت امام صادق علیه السلام به جارود بن منذر فرمودند: شنیده ام از این که دختری برایت زاده شده است نارحت هستی!از او به تو زیانی نمی رسد ،گل خوشبویی است که می بویی و روزیش هم تضمین شده است،پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) پدر چند دختر بود.

منابع: بحارالانوار:103/104/105،میزان الحکمه:ج14،ح122621 / کافی:5/550/6 همان ،همان،22623 / مکارم الاخلاق:1610/471/1 همان،همان،22639. / کافی:11/6/6،میزان الحکمه:ج14،ح22649

کافی9/6/6،میزان الحکمه :ج14،ح22650. / محمد حسین نوحه خوان،در مکتب امام جعفر صادق علیه السلام،قم:مدین،1385صص68-71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *