گزارش تصویری از بیست و هشتمین نشست مدیران هیات رزمندگان اسلام + ویدیو

خانه / اختصاصی هیأت / گزارش تصویری از بیست و هشتمین نشست مدیران هیات رزمندگان اسلام + ویدیو

مراسم بیست و هشتمین نشست هم اندیشی و آموزشی سراسری مدیران هیئت رزمندگان اسلام در مشهد مقدس (پنجم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴٠۳ ) برگزار گردید.

این برنامه راس ساعت ۸ با قرائت قرآن کریم و سرود جمهوری اسلامی و نیز صلوات خاص آغاز گردید.
در آغاز مجری مراسم، معاون امور ستایشگران و مداحان جناب آقای صلواتی ضمن عرض خیر مقدم، با گرامی داشت یاد شهدا و رزمندگان جبهه مقاومت و تجلیل از عملیات غرور آفرین وعده صادق جلسه را شروع و با پخش کلیپ در ارتباط با عملیات وعده صادق و پیروزی های رزمندگان اسلام در محور مقاومت فضای نشست را به عطر شهدا عطرآگین نمود.

اولین سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی به طرح مباحث اخلاقی پرداخته و به نکات مهمی اشاره کردند.

هیات رزمندگان هیات خدمتگزاران

ابتدا سخن با اشاره به اینکه هیئت رزمندگان یعنی هیئت خدمتگزاران به توضیح و تبیین خدمتگزاری در هیات پرداخته و در ادامه با ارائه مباحثی در ارتباط با حرکت قطعیه و حرکت توسطیه به مسئله صحت عمل و قبولی اعمال نزد پروردگار پرداخته و بر اساس حدیثی از قولی از پیامبر گرامی اسلام
خدمت خالصانه را اینگونه تشریح نمود:

قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : إِنَّ اَللَّهَ لاَ يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَ أَعْمَالِكُمْ وَ إِنَّمَا يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَ نِيَّاتِكُمْ .

رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) بدرستى كه خداى متعال بصورتها و عملهاى شما نظر نميكند بلکه بدلها و نیتهاى شما نظر و توجه میفرماید.

با شرح حدیث نبوی اهمیت اخلاص در عمل و فعالیت های هیات رزمندگان را تاکید نمودند.
حجت الاسلام راشد با استناد به آیه شریفه؛ ۱۲۵ سوره نمل مساله را اینگونه طرح کردند.

ٱدۡعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِٱلۡحِكۡمَةِ وَٱلۡمَوۡعِظَةِ ٱلۡحَسَنَةِۖ وَجَٰدِلۡهُم بِٱلَّتِي هِيَ أَحۡسَنُۚ إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعۡلَمُ بِمَن ضَلَّ عَن سَبِيلِهِۦ وَهُوَ أَعۡلَمُ بِٱلۡمُهۡتَدِينَ.

با حكمت و پند پسنديده به راه پروردگارت دعوت كن و با آنان به شيوه اى كه بهتر است مجادله كن به يقين پروردگارت خود داناتر است به [احوال] كسى كه از راه او منحرف شده است. و او به هدايت يافتگان نيز داناتر است.

را مطرح نموده. و در این رابطه باز بر موضوع اخلاص در فعالیت های مسئولین و مدیران هیئت رزمندگان اسلام تاکید نمودند.

سخنران بعدی جناب آقای علیرضا آل داود در ارتباط با سواد رسانه ای و جنگ شناختی به ویژه فرصت ها و موقعیت های هیات رزمندگان اسلام اشاره کردن و تاکید نمودن که برای تاثیرگذاری در شرایط فعلی بایستی شبکه مجازی اعم از برنامه ها نیروی انسانی و تجهیزات لازم در کلیه هیئت های رزمندگان اسلام در شعب مربوطه فراهم بیاید. که این یکی از مسائل اساسی برای حضور فعال و تاثیرگذاری در شرایط امروزی است.

سخنران بعدی برادر حجت الاسلام حاج احمد پناهیان در ارتباط با بایدها و نبایدهای صحبت هیئت صحبت کردند.

حجت الاسلام پناهیان: هیئت بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از مهمترین بخش های قدرت نرم است. که با دو شاخص توانایی برانگیختن و نیز جهت درست و دقت در هدف گیری ها بایستی به این مهم اهتمام ورزد. در مراسم بعد از ظهر هم اندیشی هیئتهای رزمندگان کارگروه های مربوطه تشکیل گردید. که چهار کارگروه با عناوین اربعین و برنامه های سال یک هزار و چهارصد و سه موکب ها آسیب شناسی برنامه های هیئت و رشد و بالندگی آن ایده های جدید جهت ارتقا هیئت ها و نیز نقش هیئت در ارتقا برنامه عفاف و حجاب در جامعه مطرح گردید.

در کنار و حاشیه این مراسم نمایشگاه فعالیت های ده استان در بخش خواهران و نیز ده استان در بخش برادران برگزار گردید. همچنین مسئولین فرهنگی استان های سراسر کشور به بازدید از نمایشگاه وضعیت جوانان در جامعه که بیانگر موقعیت ها و شرایطی از واقعیت های اجتماعی حاکم بر جوانان است انجام شد.

همچنین در حاشیه مراسم جلسات اختصاصی با مسئولین فرهنگی استان ها برگزار گردید. که به ارائه برنامه های سال انتظارات از استانها و موارد اینچنینی توجه کردید والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 

 

 

 

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *