دوره سه روزه آموزشی تخصصی خادمین افتخاری در تهران برگزار شد + تصاویر

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / دوره سه روزه آموزشی تخصصی خادمین افتخاری در تهران برگزار شد + تصاویر

دوره سه روزه آموزشی تخصصی خادمین افتخاری با هدف ارتقاء سطح علمی و معنوی خدام در دانشکده حضرت زینب(سلام الله علیها) واقع در اتوبان بسیج خیابان شهید فهمیده برگزار شد.

اموزش خادمین 1

این دوره ی آموزشی با حضور اساتیدی چون سرکار خانم دکتر سالمی با موضوع «همت والا، و انفعال – مقایسه مبانی تربیتی در اسلام و غرب»؛ جناب آقای دکتر صرامی با مبحث «فضای مجازی و اینترانت ملی»؛ جناب حجة الاسلام ابراهیمیبا بیان «احکام محرم و نامحرم- پوشش در نماز»؛ جناب حجة الاسلام جنتی با عنوان «مخاطب شناسی»؛ جناب آقای دکتر بنیانیان با مطرح نمودن «اثربخشی فعالیت‎های فرهنگی در شرایط روز»؛ جناب آقای مداحی «ویژگی‎های یک خادم»؛ سرکار خانم دکتر خزعلی «جمعیت و فرزندآوری»؛ جناب حجة الاسلام و المسلمین طائب«اهداف امام خمینی رحمةالله علیه در تشکیل انقلابی اسلامی بر اساس سیره معصومان»؛ جناب حجة الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی «راهکارهای جذب در هیأت‎های مذهبی و تأثیر در زندگی فردی واجتماعی»؛ و سرکار خانم دکتر عزیزی «برنامه استعمار در جایگزینی پزشکی مدرن با طب اسلامی و سنتی» انجام پذیرفت.

«سرکار خانم دکتر سالمی» با موضوع «همت والا، و انفعال» افزود:

به نقل از امیرالمؤمنین(علیه السلام) اوج همت انسان، وی را به حکمت و قرب الهی نزدیک می‎کند. اولین همتی که انسان باید به خرج بدهد اصلاح خود است. در دعا و فرمانبری از خداوند متعال باید همت عالی داشت. انسان‎های دارای همت عالی اهل بزرگی و بزرگواری هستند. در خطبه اشباح الرّجال حضرت غفلت و سستی در برابر حق را متذکر می‎شوند و در حدیثی می‎فرمایند: هر کس صبح صبح بیدار شود و اهتمام به امور مسلمین نکند مسلمان نیست.

«جناب آقای دکتر صرامی» در مبحث «فضای مجازی و اینترانت ملی» با بیان اینکه باید جریان فضای واقعی زندگی مشابه ابعاد فضای مجازی باشد گفت: تاثیرات فضای مجازی، تاثیری واقعی است و در این فضا زندگی فردی و اجتماعی جریان دارد، حقوق و مسئولیت‎ها معین و شفاف است و منبع مسئولیت‎ها از آمریکا و انگلیس است!! شرکت گوگل با تشخیص نیازهای انسان و ارائه سرویس و خدمات مورد نیاز، ایجاد وابستگی و دل‎بستگی و به دنبال آن با معیارسازی و نیاز سازی و کنترل نیازها، تکنولوژی مدیریت انسان و در نهایت به تسخیر انسان‎ها می‎رسند به نوعی طاغوت رسانه‎ای منجر می‎شود.

اموزش خادمین 2

«جناب حجة الاسلام ابراهیمی»، با موضوع «احکام محرم و نامحرم» کلاس را دایر کردند.

در بحث احکام ، سخن گفتن با مرد نامحرم از جایگاه و دام های شیطان است .

احکام نگاه در چند بخش تقسیم میشود : نگاه مرد به مرد، نگاه مرد به بچه، نگاه مرد به زن نامحرم، نگاه مرد به زن محرم ، و بالعکس نگاه زن به …

اموزش خادمین 3

سخنان «سرکار خانم دکتر سالمی» با موضوع «مقایسه مبانی تربیتی در اسلام و غرب» چنین مطرح شد:

بنیان علوم انسانی غربی از نهضت فکری رنسانس نشأت گرفته و بر پایه اومانیسم به معنای انسان محوری و اصالت انسان قرار دارد.

تفاوت‌های بنیادی در تربیت اسلام و غرب وجود دارد مانند اینکه در اسلام وظیفه فرد تعیین شده است، همه جا تربیت اسلامی قابل اجراست و این تربیت برای هدفی والا تعیین شده در حالیکه غرب با توجه به نفع شخصی و با جداسازی جنسیتی، کثرت گرایی در اهداف تربیتی دچار سردرگمی هدف تربیتی و تناقضات فراوان شده است. و در نهایت نگرش اسلام مانند غرب نه منفی نگر مطلق و نه مثبت نگر مطلق است بلکه نگرشی واقعی به پدیده‎های تربیتی دارد.

اموزش خادمین 4

«جناب حجة الاسلام جنتی» با عنوان «مخاطب شناسی» ضمن تعریف پیام، آن را بخشی از دین که به ارائه راه حل یا رشد استعداد فرد، متناسب با ویژگی‎های مخاطب دانست و افزود: دسته بندی انواع مخاطب شناسی که شامل «روان شناختی»، «جامعه شناختی» و «مردم شناختی» می‎شود. وی با ذکر دوره‎های سنی زندگی به بیان برخی از ویژگی‎های هر دوره از نوجوانی، جوانی، میان‎سالی و کهن‎سالی پرداخت.

جناب آقای دکتر بنیانیان «اثربخشی فعالیت‎های فرهنگی در شرایط روز» را تشریح کردند. ایشان خاطرنشان کردند: برخی از اهداف تشکیل نظام جمهوری اسلامی مانند «رشد و تعالی اخلاق و معنویت»، «معنویت» و «پیشرفت‎های مادی مثل ایجاد رفاه» شورای عالی انقلاب، فرهنگ را نظام‎واژه‎ای از باورها و مفروضات اساسی، ارزش‎ها، آداب و الگوهای رفتاری زمینه‎دار و دیرپا می‎داند.

اموزش خادمین 5

«جناب آقای مداحی» در بیان «ویژگی‎های یک خادم» پانزده شاخصه را مطرح کردند: اولین مسأله اخلاص در کار هیأت دوم تواضع سوم اهل سکوت بودن چهارم داشتن سکینه و متانت پنجم اهل ذکر بودن ششم منضبط بودن هفتم نظیف بودن هشتم ایثارگر بودن نهم عامل به شرع بودن دهم قاطعیت یازدهم صبوری دوازدهم مهربانی سیزدهم بشاش و خوشرو بودن چهاردهم با بیان خوش تذکر دادن و پانزدهم ابتکار در تصمیم گیری داشته باشد.

اموزش خادمین 6

«سرکار خانم خزعلی» با موضوع جمعیت و فرزندآوری به بحران پیری جمعیت در کشور اشاره کردند. در جهان جنگ جمعیتی در حال وقوع است که در این زمینه متاسفانه کشور ما با روشی انفعالی با این مسأله برخورد می‎شود. سیاست ها در کشورهای اسلامی در زمینه جمعیتی به دو گونه اجرا می‎شود؛ یک دخالت‎های مالی دوم دخالت‎های فرهنگی و به عنوان کنترل و تنظیم جمعیت نوعی انقلاب جنسی حاکم شده است که با انواع تنوع طلبی و فسادها را به دنبال داشته است.

اموزش خادمین 7

جناب حجة الاسلام و المسلمین طائب «اهداف امام خمینی رحمةالله علیه در تشکیل انقلابی اسلامی بر اساس سیره معصومان» راه‎های اشغال و اثرگذاری بر مردم یک کشور را مطرح کردند که یک روش آن با قوه قهریه که علاوه بر هزینه بالا، موقتی نیز هست راه دوم اثرگذاری بر فکر مردم و بهترین راه تسخیر، خراب کردن فرهنگ مردم که هم به زمان کمتری نیاز دارد هم بازسازی آن بسیار سخت و زمان بر است. ایشان همراهی مردم با انقلاب را عامل پیش برنده‎ی انقلاب دانستند.

اموزش خادمین 8

جناب حجة الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی با موضوع «راهکارهای جذب در هیأت‎های مذهبی و تأثیر در زندگی فردی واجتماعی» هیأت در درجه اول برای سلوک خودمان باید مفید باشد، اگر قرار باشد کسی را جذب کنیم راه آن اخلاص است. مقام معظم رهبری خطابه و منبر را بسیار مهم دانستند. راه‎های جذب از طریق موعظه، تبیین معارف و ارائه الگو در معارفی مانند تزکیه، تبیین معارف دینی، بالا بردن سطح آگاهی مردم و ارائه الگو و اسوه که نتیجه تمام اینها می‎شود جهاد و تلاش فی سبیل الله است.

اموزش خادمین 9

انتهای مطلب/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *