گزارش ویژه سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

گزارش ویژه سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

خانه / پیروان عترت / اخبار پیروان عترت / گزارش ویژه سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

سومین نشست از کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن با موضوع بررسی جایگاه زن در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه به مناسبت هفته بسیج و با حضور اساتید، اندیشمندان و فرهیختگانی از ایران، آفریقای جنوبی، انگلیس، بلغارستان و عراق و مخاطبین حضوری و مجازی برگزار شد.

گزارش ویژه سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام؛ سومین نشست بین المللی ولایت اجتماعی زن با موضوع بررسی جایگاه زن در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه به همت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان مردم نهاد مؤسسه فرهنگی هل اتی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجمع جهانی اهل البیت علیهم السلام همراه با پخش زنده از رسانه اینترنتی مغناطیس تی وی و رسانه هیات برگزار شد.

این کنگره با حضور اساتید، اندیشمندان و فرهیختگانی از ایران، آفریقای جنوبی، انگلیس، بلغارستان و عراق که روز سه شنبه دوم آذر ماه در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به مناسبت هفته بسیج برگزار شد.

سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی در سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن
سخنرانی دکتر رحیم پور ازغدی در سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

در سومین دوره از این نشست دکتر حسن رحیم پور ازغدی از ایران، پروفسور بوگدانا تودوروا از بلغارستان (استاد فلسفه دانشگاه صوفيه و رئیس گروه فرهنگستان علوم بلغارستان)، ام فروه نقوی از انگلستان (فعال حقوق بشری و موسس سازمان لبیک یا زهرا در لندن)، دکتر ساجده محمدعلی حائری از عراق (استاد دانشكاه الكوثر عراق) و دکتر زرینا موگاجان از آفریقای جنوبی (فعال فرهنگی و اجتماعی و از اعضای سابق شورای مسلمانان آفریقای جنوبی) به بیان نظراتشان در زمینه جایگاه زن در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه پرداختند.

دبیر کنگره ولایت اجتماعی زن و مسئول پیروان عترت هیات رزمندگان اسلام تهران، سرکار خانم گنجی در مصاحبه با خبرنگار هیات اظهار داشت: با توجه به نامگذاری روز دوم آذر ماه در هفته بسیج بنام زن و تفکر بسیجی و همچنین اهمیت بارز نقش بسیج در صدور انقلاب و مدیریت بحران های جامعه و از سوی دیگر با توجه به دیدگاه های حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در حوزه زن و خانواده که زن به عنوان مظهر جمال الهی در تفکر امام راحل رحمت الله علیه با مفاهیمی ارزشی چون آزادی، عفت، کرامت، مبداء خیرات، شجاعت و پیوند ناگسیختنی دارد. از این رو این نشست با محوریت موضوع بررسی جایگاه زن در اندیشه امام خمینی رحمت الله علیه و به جهت بهره برداری نسل حاضر و سایر ملل جهان از این الگوی اجتماعی برگزار شد.

مصاحبه خبری در سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن
مصاحبه خبری در سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

وی ضمن اشاره به شرکت مخاطبان به صورت حضوری و مجازی از سراسر دنیا خاطر نشان کرد: از آنجایی که مبانی تفکر بسیجی ریشه در منش و شخصیت انبیاء الهی و نبی مکرم اسلام و سلسله تابناک اهل بیت علیهم السلام دارد، امید است حقیقت این تفکر و نقش آن در بازگرداندن شرافت، انسانیت، اخلاق و آزادگی روحیه انقلابی گری با محوریت زنان به واسطه تبیین عالمانه اساتید برای مخاطبان روشن گردد و این تفکر تعالی بخش که صحنه عاشورا نقطه اوج درخشش آن است به نحوه مطلوبیت در اذهان مخاطبین تجلی یابد.

گنجی در پایان افزود: در اینجا بر خود واجب می دانم که از کلیه سازمان ها و کسانی که ما را در این مسیر اجرایی و برنامه مساعدت نمودند تشکر نمایم و از پیشگاه خداوند متعال برای دغدغه مندان این عرصه طلب توفیق روز افزون دارم.

نماهنگ سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن

در ادامه شما همراهان گرامی میتوانید گزارش ویژه سومین نشست کنگره بین المللی ولایت اجتماعی زن را مشاهده و دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *