گفتاری از مرحوم آیت الله خسروشاهی؛ استمرار انقلاب نیازمند انقلاب درونی

خانه / علما وسخنرانان / گفتاری از مرحوم آیت الله خسروشاهی؛ استمرار انقلاب نیازمند انقلاب درونی

هر کسی؛ چه روحانی، کاسب، کارمند، فرهنگی و يا هر شغل دیگری که داشته باشد، بايد قبل از آن مسلمان باشد، و اين بدين معنی است که گرچه مسلمانی با گفتن شهادتين براي غير مسلمانان صورت می پذيرد ولی اين کافی نيست.

مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی استاد حوزه ،همواره تاکید داشتند که استمرار انقلاب در جامعه اسلامی مرهون انقلاب درونی است ،همچنین این استاد حوزه اشاره می فرمودند همان طوری که محبت ما به خود ما و به فرزند ما، به مال و جان ما نفوذ کرده؛ همان طور خداپرستی بايد به درون ما نفوذ کند.

هر کسی؛ چه روحانی، کاسب، کارمند، فرهنگی و يا هر شغل دیگری که داشته باشد، بايد قبل از آن مسلمان باشد، و اين بدين معنی است که گرچه مسلمانی با گفتن شهادتين براي غير مسلمانان صورت می پذيرد ولی اين کافی نيست، حتی همسر پيامبر بودن و در منزل پيامبر بودن و اولاد پيامبر بودن نيز کافی نيست؛

چنانچه در تفسير سوره مبارکه يوسف علیه السلام مشخص است ، فرزندان حضرت يعقوب تربيت اسلامی پدر را نپذيرفته بودند لذا تحت نفوذ صفات غير اسلامی، مانند حسادت، تکبر و عجب و دنيا پرستی گرفتار بودند!!

کسی که گرفتار اين مسائل است، ظاهرش مسلمان است ولی از او يک خانواده اسلامی و از خانواده او يک اجتماع اسلامی تشکيل نمی شود.

لذا اين انقلاب ما هم نيازمند يک انقلاب دیگری می‌باشد و آن نفوذ کلمه «لااله الا الله محمدٌ رسول الله» در درون انسان است!!

 همان طوری که محبت ما به خود ما و به فرزند ما، به مال و جان ما نفوذ کرده؛ همان طور خداپرستی بايد به درون ما نفوذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *