مسن ترین زائر پیاده روی اربعین حسینی

خانه / مطالب و رویدادها / مسن ترین زائر پیاده روی اربعین حسینی

اهل اصفهان است و بچه های محله شان او را آورده اند ، موهای سر و محاسنش سفید شده بود و هشتاد و پنجمین بهار عمرش را پشت سر می گذاشت.

بچه هایی که با او آمده بودند می گفتند حاجی برایمان خیلی عزیز است و پیرغلام مسجد کرمانی ها در خیابان سبزه میدان محله جوی باره اصفهان است.

210540_636

 

اذان را گفته بودند حاج مصطفی شای ، با همان قامت خمیده اش ، وارد خیمه موکب مسجد شد و نماز مغرب و عشایش را خواند.

 

کلاه توسی رنگی به سر و یک کاپشن معمولی هم به تن داشت ، بعد از نماز کنارش نشستم از او می پرسم بار چندم است که اربعین به کربلا آمده ؟

 

صدایش را به سختی می شنیدم ، آرام جواب داد   پنجمین باری است که اربعین آمده کربلا که چهار بار آن پیاده بوده است.

 

از او می پرسم با این کهولت سن ، برایش سخت نیست که این مسیر را پیاده می آید؟ مکثی می کند و بعد جوابی می دهد که قانع می شوم.

 

پیرمرد می گوید ، به یاد بیاورید غروب روز عاشورا را که دیگر هیچ کسی به ندای هل من ناصر اباعبدالله(ع) لبیک نگفت و از آن به بعد مصیبت حضرت زینب کبری (س) آغاز شد و من با پای پیاده آمده ام تا به حضرت بگویم من هم هستم.

 

جوان های محل که با حاج مصطفی همسفر بودند می گفتند که در مسیر چندین بار فشارش افتاده ؛ اما قبول نکرد که ادامه مسیر را با ماشین بیاید.

 

آخر گفتگویمان عکسی به یادگار با حاج مصطفی می اندازیم که در حین عکس گرفتن زیر لب می گوید این عکس ها کار را خراب می کند و بعد یکی از بچه ها به حاجی گفت عیبی ندارد ، دامادت در اینترنت عکست را می بیند.

 

بعد از اینکه عکس گرفتنمان تمام شد از آن جوان می پرسم که داماد حاجی کیست؟ جواب می دهد جهانبخش سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون داماد حاجی است.

منبع : خادم الحسین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *