۲۹ دی‌؛ نماد مقاومت فلسطین| روزی ‌که باید صدای مظلومیت را شنید

خانه / مطالب و رویدادها / ۲۹ دی‌؛ نماد مقاومت فلسطین| روزی ‌که باید صدای مظلومیت را شنید

روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

غزه به‌دلیل اینکه خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد. نوار غزه به‌دلیل نزدیکی به مصر که شاهراه انرژی و امنیت اسرائیل بوده و از طرفی هم آنها با تصرف این منطقه می‌توانند کل فلسطین را اشغال کنند و دغدغه آسیب‌پذیری خود را از بین ببرند برای اسرائیل هم دارای اهمیت فراوانی است.

این پیروزی‌های غزه در جنگ هشت روزه و 22 روزه به مردم دنیا نشان داد که قدرت ایمان مقابل تجهیزات نظامی و ساز و برگ ارتش دوم دنیا پیروز شد و هیمنه پوشالی اسرائیل را از بین برد.

این پیروزی‌ها از طرفی هم باعث برهم زدن معادلات غرب و اسرائیل در منطقه غرب آسیا و همچنین کاهش محبوبیت سردمداران رژیم اسرائیل بین مردم و افزایش اعتبار و عزت جمهوری اسلامی و حزب الله لبنان بین مسلمانان جهان شد. سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در این منطقه، حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضداسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.

رضا کوچکی، مسئول مؤسسه قرآن وعترت والفجر خمین در همین رابطه گفت: روز غزه مانند روز جهانی قدس فرصتی است که فریاد مظلومیت و حق‌طلبی مردم مظلومش به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره شعار دفاع از مظلومین را مقابل زورگویان سرلوحه قرار داده است و مسئله فلسطین و دفاع از مسلمانان آن سرزمین از دغدغه‌های مردم ایران اسلامی بوده است.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز جهانی روز قدس، ادامه داد: امام خمینی(ره) حمایت از فلسطینیان را به‌عنوان یک مسئله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی ایران تعیین کرد که ما به آن پای‌بند بوده و هستیم.

کوچکی تصریح کرد: غزه به‌دلیل اینکه خط مقدم مسلمانان و شیعیان در مقابله با اسرائیل است و همچنین نزدیک‌ترین مکان برای ضربه زدن به پیکره رژیم اسرائیل است برای ما مسلمانان اهمیت استراتژیکی دارد.

وی با بیان سانسور خبری شدید رسانه‌های غربی از جنایات اسرائیل در غزه، گفت: حمایت آمریکا، اروپا از اسرائیل و وتو لایحه‌ها و قطعنامه‌های ضداسرائیلی باعث سکوت جامعه جهانی برابر جنایات رژیم اسرائیل در این منطقه شده است.

مسئول مؤسسه قرآن وعترت والفجر اظهار کرد: طرح حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه و مقاومت 22 روزه مردم مسلمان فلسطین در این منطقه که با سکوت و همراهی دولت‌های اروپایی، آمریکا و برخی دولت‌های عربی صورت گرفت، اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را فروریخت و به نماد مقاومت اسلامی فلسطین تبدیل شد.

وی با اشاره به انسان‌کشی در غزه، ادامه داد: این حملات تا آنجا وحشیانه و مخالف حقوق بشر است که خاویرباردم بازیگری که موفق شد جایزه اسکار را به دست آورد، با انتشار نامه‌ای سرگشاده اندوه و نارضایتی خود را از کشتاری که در غزه رخ داده، بیان کرده است.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: در برابر وحشی‌گری‌هایی که اکنون علیه مردمانی بدون سلاح، محصور در قلمرویی حداقلی، بدون آب، بیمارستان یا آمبولانس به رخ می‌دهد و کودکان را هدف قرار می‌دهد جایی برای فاصله گرفتن و بی‌تفاوتی نیست.

منبع : راسخون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *