۵ محله دیگر در شرق حلب آزاد شد

خانه / مطالب و رویدادها / ۵ محله دیگر در شرق حلب آزاد شد

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پس از آزادسازی محله‌های «باب الحدید، اغیور، کرم الجبل، الفرافره و قسطل الحرامی» در حلب آزادسازی محله های جنوبی از جمله «البیاضه صفصافه و القصیله» را در دستورکار خود قرار داده اند.

جدیدترین تحولات سوریه/۵ محله دیگر در شرق حلب آزاد شد/۱۰۰تروریست تسلیم شدند

آخرین خبرها از شرق شهر حلب حاکیست ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت در ادامه پاکسازی محلات جنوبی توانستند با حملات سنگین تروریستها را از محله‌های «باب الحدید، اغیور، کرم الجبل، الفرافره و قسطل الحرامی» به عقب برانند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: همزمان با پیشروی نیروهای متحد از  محور  صفصانه، تروریستها برای جلوگیری از قیچی شدن مجبور به عقب نشینی از این محله‌ها شدند.

نیروهای مقاومت در حال ورود به مناطق و پاکسازی خانه به خانه محله ها هستند. همزمان مردم در بخشهای مختلف شهر حلب به دلیل پیروزی های به دست آمده  جشن برگزار کردند.

به گفته این منبع، تعدادی از تروریستهای مستقر در محله‌های ذکر شده خود را از محور قسطل الحرامی تسلیم ارتش کردند. با پاکسازی این مناطق امنیت جاده راهبردی الباب به طور کامل تامین می شود.

نیروهای سوری و مقاومت با تثبیت مواضع، آزادسازی محله های جنوبی از جمله «البیاضه صفصافه و القصیله» را در دستورکار خود  قرار داده اند.

همچنین گزارش شده است که در ادامه تسلیم شدن نفرات گروههای تروریستی در ازای امان نامه از ارتش سوریه نزدیک به یکصد تن از عناصر گروههای مسلح در شرق حلب خود را تحویل ارتش سوریه کرده اند.

آخرین تحولات

همزمان با پیش‌روی‌های سریع ارتش سوریه در مناطق اشغالی شهر «حلب» اخبار رسیده حکایت از آن دارد که معارضان، خواستار مذاکره نمایندگانشان در ترکیه شده‌اند تا با کمک سازمان ملل از محاصره شرق حلب خارج شوند و فرار کنند.

منابع میدانی در شهر «حلب» می‌گویند 300 فرد مسلح با خانواده‌هایشان از محله «میسلون» فرار کردند.

برخی منابع سوری هم می‌گویند پیشروی سریع ارتش در شرق حلب ادامه دارد و به زودی ارتش بر کل محلات شرق شهر مسلط می‌شود.

گزارش‌های دریافتی همچنین حاکی است افراد مسلح در دو محله «أغیور» و «باب الحدید» نیز خود را تسلیم ارتش سوریه کردند.

گفته می‌شود ارتش سوریه شماری از عناصر گروه موسوم به  «أحرار سوریة» را به اسارت گرفته‌اند.

 منابع میدانی تصریح می‌کنند افراد مسلح در شرق حلب، مساحتی کمتر از 10 کیلومتر مربع را در اختیار دارند و به همین دلیل خواستار خروج از حلب به شکل نهایی شده‌اند.

سرکرده‌های گروه‌های تروریستی پیش از این تأکید کرده بودند حاضر به خروج از شهر حلب نیستند، اما اکنون صفحات منتسب به مخالفان در فضای مجازی از اعتراف گروه‌های مسلح به شکست و تصمیم جمعی آنها برای خروج از شرق حلب خبر می‌دهند.

منابع میدانی می‌گویند گروه‌های مسلح در «حلب القدیمه» به صورت جمعی در حال عقب نشینی هستند و سلاح های سنگین را جای گذاشته‌اند.

ارتش سوریه، همچنین امشب وارد «مسجد اموی» در حلب قدیم شد و ان را از دست تروریست های مورد حمایت ترکیه خارج کرد.ازادی این مسجد در حلب که هم نام با مسجد اموری دمشق است در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سال 93 و پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوریه و مراسم تحلیف بشار اسد رئیس جمهور منتخب این کشور گفته بود «به زودی در مسجد اموری دمشق نماز می‌خوانیم».

سایت سوری «الاعلام الحربی»، با ترسیم نقشه‌ زیر مسیر فرار و عقب‌نشینی جمعی تروریست‌ها به سمت محلات جنوبی در بخش شرقی حلب را مشخص کرده است.

این گزارش همچنین حاکی از وجود اختلافاتی در صفوف تروریست‌ها بین پیکارجویان خارجی غیرسوری و گروه‌های مسلح سوری است. در حالی که تروریست‌ها غیر سوری خواستار ادامه جنگ هستند، گروه‌های مسلح سوری بر مذاکره جهت خروج نهایی از حلب تأکید می‌کنند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *