جشن میلاد حضرت امام حسین علیه السلام در مسجد جامع شهر بن + تصویر

خانه / استان ها / جشن میلاد حضرت امام حسین علیه السلام در مسجد جامع شهر بن + تصویر

همزمان با شب سوم شعبان مراسم جشن میلاد سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا علیه السلام در مسجد جامع شهر بن برگزار شد.

در مسجد جامع شهر بن برگزارشد؛

جشن میلاد حضرت امام حسین علیه السلام

همزمان با شب سوم شعبان مراسم جشن میلاد سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا علیه السلام در مسجد جامع شهر بن برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دراین مراسم امام جمعه شهر بن با تبریک ولادت مسعود خامس آل عبا و روز پاسدار گفت: حضرت امام حسین علیه السلام مورد علاقه شدید پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله سلم بود، علم، بخشش، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، تواضع، دستگیری از بینوایان، عفو و حلم از صفات برجسته سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام بود.

حجت الاسلام سید حسن میر افضلی با قرائت حدیث شریف “حُسَيْنٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَيْنٍ أَحَبَّ اللَّهُ مَنْ أَحَبَّ حُسَيْناً حُسَيْنٌ سِبْطٌ مِنَ الْأَسْبَاط ” افزود: پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: حسین از من است و من از حسین هستم، خدا دوست دارد كسی را كه حسین دوست بدارد،حسین نوه‌ای از نوه‌هایم است.

وی ادامه داد: حضرت امام حسین علیه السلام در دوران پدرگرامش حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام هم از موقعیت والایی برخوردار بودند و در سه جنگ “جمل”،”صفین”و”نهروان”شرکت داشتندو پس از شهادت پدر بزرگوارش که امامت به سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام رسید، همچون سربازی مطیع رهبر و مولای خویش ، همراه برادرگرامیش بود، با شهادتِ  مظلومانه حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام در سال 49 یا 50 هجری، بار امامت را به دوش گرفتند.

امام جمعه شهر بن با اشاره به بخشی از سیره اخلاقی و رفتاری خامس آل عبا گفت: سیره اخلاقی و رفتاری حضرت سیدالشهداء علیه السلام نشان دهنده روح بلند آن امام همام و تربیت در دامان جد گرامی، پدر و مادر بزرگوارش و تجسم قرآن کریم در عمل و اخلاق آن امام همام است.

حجت الاسلام میر افضلی، اظهار داشت:حضرت امام حسین علیه السلام بسیار مهمان نواز و بخشنده بودند، به خویشاوندان رسیدگی می کردند، سائلان را محروم نمی گذاشتند، به فقیران رسیدگی می کردند، برهنگان را پوشانده و گرسنگان را سیر می کردند، بدهی بدهکاران را می پرداختند،بر یتیمان شفقت و مهربانی داشتند، ضعیفان را کمک و یاری می کردند، مالی که به دستش می رسید بین تهیدستان تقسیم می کردند و بسیار عبادت خدا می کردند و روزه می گرفتند.

مسئول هیأت رزمندگان اسلام شهربن در حاشیه این مراسم معنوی با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: اقامه ی نماز مغرب وعشاء، تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،مولودیه خوانی، برگزاری مسابقه و تقدیم جوایز و ضیافت شام نذری بیرون بر از دیگر برنامه های این مراسم بود که با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

حاج نیازعلی حیدری،ادامه داد: این مراسم معنوی درشب های ولادت با سعادت پرچمدار قیام عاشورا حضرت قمربنی هاشم  علیه السلام و حضرت امام زين‏ العابدين علیه السلام هم برگزار می شود.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: محمد احمدی

پایگاه اطلاع  رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *