مواکب مشترک باعزیزان عراقی در کربلا /ارسال اقلام به کربلا + تصویر

خانه / استان ها / مواکب مشترک باعزیزان عراقی در کربلا /ارسال اقلام به کربلا + تصویر

برپایی مواکب مشترک اربعین حسینی در کربلا

کمک به مواکب عراقی برای خدمت رسانی

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، از برپایی مواکب مشترک با عزیزان عراقی برای خدمت رسانی زایر اربعین حسینی در کربلا خبر داد.

گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ مرتضی سجادی با تسلیت ایام اسارت آل الله و شهادت سبط اکبرحضرت امام حسن مجتبی علیه السلام افزود: مواکب محبین الائمه علیهم السلام  شهرکرد و احباب الرضا علیه السلام  استان، با استقرار در کربلا در کنار عزیزان عراقی به زایرین ایرانی و خارجی در اربعین حسینی خدمت رسانی می کنند.

جانشین پایگاه شهدای مسجدجامع شهرکرد گفت: امسال مواکب محبین الائمه علیهم السلام شهرکرد و احباب الرضاعلیه السلام استان، در حسینیه یاعلی علیه السلام واقع در کربلا معلی مقابل مقبره سیدجوده، کوچه جنب حسینیه ترکمنی ها “عمود 1399سبز” در کنار عزیزان عراقی خادم زایرین ایرانی و خارجی در اربعین حسینی می باشند.

عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، همزمان با ایام اربعین حسینی، مواکب محبین الائمه علیهم السلام و احباب الرضا علیه السلام شهرکرد در جوار حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با انجام امور فرهنگی، اقامه نماز و برنامه های معنوی، ادعیه و مداحی با حضور مبلعین و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام در خدمت زایرین ایرانی و خارجی اربعین حسینی هستند.

سجادی، اظهار داشت:با کمک خیرین عزیز امکانات لازم برای پخت غذا شامل: برنج، روغن، حبوبات، آرد … جهت تغذیه در سه وعده، همچنین میان وعده، چای و شربت و نیز اسکان، به کربلا معلی انتقال داده شده است.

وی به استقرار نانوایی در کربلا اشاره کرد افزود: در این رابطه با استقرار دو دستگاه نانوایی ماشینی نان لواش گرم برای ناهار، شام و نیز کاکولی برای صبحانه و میان وعده طبخ و توزیع می شود،  همجنین برای پخت نان لواش در کربلا و تقدیم نان گرم به زایرین اربعین حسینی، نیاز به یکدستگاه تنور مجهز بود که با کمک خیرین ارجمند یکدستگاه تنور خریداری  و به کربلا انتقال داده شد.

به عضو هیأت رزمندگان اسلام استان، از مرحله نخست اعزام خادمین خبر داد و گفت: در دو مرحله خادمین برای خدمت رسانی به زایر اربعین حسینی عازم می شوند که اعزام مرحله انجام شد.

جانشین پایگاه شهدای مسجدجامع شهرکرد گفت: همانند سنوات گذشته موکب های محبین الائمه علیهم السلام و احباب الرضا علیه السلام برای انجام امور فرهنگی و پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تا دو روز پس از اربعین در جوار حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در خدمت زایرین می باشند.

سجادی  افزود: اقامه نماز سه وقت به جماعت، بیان احکام، سخنرانی، پاسخگویی به سوالات ، برپایی محافل انس با قرآن، برگزاری مراسم ادعیه، مداحی، ذکر مصببت و نوحه خوانی از جمله برنامه های اجرایی برای زایرن اربعین حسینی است.

این مراسم را از دریچه دوربین با هم نگاه کنیم…

عکاس: خسرو علیپور

پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *