مردم غزه و فلسطین، پیروز نهایی این میدان

خانه / تازه ها / مردم غزه و فلسطین، پیروز نهایی این میدان

مردم غزه و فلسطین، پیروز نهایی  این میدان

 

عباس حاجی نجاری

دفاع مشروع نیروهای مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی  علیه رژیم صهیونیستی در تاریخ 15شهریور1402( 7 اکتبر 2023 ) را باید بارزترین عملیات مقاومت در طول دوران شکل گیری این رژیم جعلی دانست.

جنگ ترکیبی

استفاده مقاومت فلسطین از الگوی جنگ ترکیبی جدید و بهره‌گیری هم‌زمان از تمامی عناصر قدرت سبب شده است . که جهان  با جنگی بسیار متفاوت‌تر از گذشته در داخل سرزمین‌های اشغالی مواجه شده.

وطی آن مقاومت فلسطین توانسته است. ارکان اصلی قدرت رژیم مجعول اسرائیل یعنی؛امنیت، ارتش شکست ناپذیر ،سیستم اطلاعاتی پیچیده،قدرت وتوان بازدارندگی و… آن را دچار فروپاشی کند.

ورود مستقیم آمریکا به این جنگ

به همین دلیل است که آمریکائیها با ورود مستقیم  به جنگ غزه و حمایت از جنایات صهیونیست‌ها با ارسال گسترده تجهیزات نظامی و هدایت میدانی عملیات  وبمباران وموشکباران مردم غزه تلاش می کنند. که رژیم از پا افتاده صهیونیستی را که در معرض سقوط قرار  گرفته نجات دهند.

آنها تصور می‌کنند که با کشتار وحشیانه مردم مظلوم غزه قادرند تا صحنه جنگ را عوض کرده و با تنفس مصنوعی چند روز دیگر این رژیم جعلی را سراپا نگه دارند.

فارغ از آنکه این جنگ به هر نتیجه‌ای که برسد. بازنده اصلی آن آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای اروپایی هستند.

که با این اقدامات خود افول هرچه بیشتر قدرت آمریکا را رقم می‌زنند. وبا این اقدامات وحشیانه به فروپاشی رژیم صهیونیستی سرعت می بخشند.

اما پس از شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی. از همان روز‌های آغازین که موضوع عملیات زمینی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ورود به غزه. و نابودی حماس و حزب‌الله (همان‌گونه که بایدن وعده داده بود) مطرح‌شده.

بسیاری از کارشناسان نظامی این عملیات را به‌رغم دستاورد‌های محدودی که می‌تواند. برای آنان به همراه داشته باشد. به‌عنوان باتلاقی برای امریکا و صهیونیست‌ها قلمداد کردند.

و اکنون و به‌رغم گذشت چند روز از آغاز آن عملیات، پیش‌بینی کارشناسان تحقق‌یافته و آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌شان در این جنگ، بدون دستیابی به اهداف مورد انتظار با چالش‌های دیگری مواجه شده‌اند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه 11آبان اذعان کرد که شرایط سختی را می‌گذرانیم. و شرایط سخت‌تری پیش‌رو داریم.

وزیر امور دارایی رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد: ما با چیزی روبه‌رو هستیم که پیش از آن نظیرش را ندیده بودیم.

همگرایی محور مقاومت

همگرایی میان نیروهای مقاومت در این جنگ،میان حماس،جهاد اسلامی،حزب الله،انصارالله. مقاومت مردمی در سوریه ومقاومت  در عراق و… نشانگر تحول در میدان مبارزه. با کنار گذاشتن اختلافات سنتی گذشته میان فرق اسلامی  ومجاهدت در ذیل پرچم  اسلام ناب است. که جمهوری اسلامی در چهاردهه اخیر میدان دار آن شده است.

 

eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *