روز شمار دفاع مقدس – 18 دی ماه

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس – 18 دی ماه

وزير خارجه آمريكا: سياست ما هميشه استفاده از مذاكره بجاي اسلحه است. (در ديدارش با سعدون حمادي وزير خارجه عراق در نيويورك.)

18/10/59

وزير خارجه آمريكا: سياست ما هميشه استفاده از مذاكره بجاي اسلحه است. (در ديدارش با سعدون حمادي وزير خارجه عراق در نيويورك.)

تداوم اوضاع نابسامان نيروهاي خودي در جنوب كرخه و عقب نشيني بيشتر .

  البعث ارگان حزب حاكم سوريه ضمن شادباش پيروزي ايران در جبهه ها ، شكست نيروهاي عراقي را نتيجه طبيعي جنگ ناعادلانهاي اعلام كرد كه صدام براي قدرت بيشتر آمريكا در كشورهاي خليج ، آن را شروع كرد .

گزارش مفصل واحد اطلاعات سپاه خوزستان از فعاليت نيروهاي عراقي و برخي عناصر ضدانقلاب داخلي در مناطق اشغالي و برنامه ريزي و اقدامات آنها در جهت جذب مردم مناطق اشغالي به اردوي دشمن .

 مضامين سخنان امروز امام خميني : اظهارنظر امام پيرامون جايگاه تخصّص و مكتب و نفي تخصّص منهاي تربيت و نفي توجه به تخصّص بدون در نظر گرفتن انحرافات و وابستگي هاي سياسي . قابل ذكر است كه بحث تخصّص و مكتب به صورت يك بحث رايج سياسي بين جناحهاي درگير درآمده است .

 دعوت امام از گروههاي سياسي داخلي . دعوت امام از گروههائي كه مسلّحانه با نظام در تعارضند ، به كنار گذاردن سلاح و ورود به دامن ملت و قرار گرفتن در پناه اسلام و نيز تاكيد بر اينكه داشتن سلاح دليل بر توطئه خيانت است و محروميت از مشاغل را در پي دارد .

 اعلام موضع ايران توسط وزير مشاور در امور اجرائي (بهزاد نبوي): اگر صدام در اجلاس آتي كنفرانس اسلامي در رياض شركت كند ، ايران در آن شركت نخواهند كرد .

 نمودهايي از تحركات ايذايي عليه نظام ، در داخل كشور .

 كسب توافق تهران و بغداد براي خروج 70 كشتي خارجي از اروند رود توسط اولاف پالمه فرستاده سازمان ملل ، به عنوان نخستين گام پايان مخاصمات ايران و عراق .

 تحركات سياسي راجع به گروگانهاي آمريكائي : مخالفت كويت ، بحرين ، قطر ، امارات متحده عربي و عربستان با ارسال تجهيزات نظامي به ايران توسط آمريكا ( در صورت آزادي گروگانها ) ، و اعلام اين امر به سفير آمريكا در كشورهاي مزبور .

مذاكرات وارن كريستوفر معاون وزارت خارجه آمريكا با محمد بن يحيي وزير خارجه الجزاير دربارة پيشنهادهاي واشنگتن به تهران راجع به آزادي گروگانها .

تحركات اردن و كويت در حمايت از صدام .

 وزير نفت و معاون سوريه : توقف صادرات نفت عراق از خاك سوريه به دليل آسيب پالايشگاه كركوك است كه بعد از ترميم آن ، از سرگرفته خواهد شد . ( پالايشگاه كركوك با بمباران جنگندههاي ايران آسيب ديده است . )

 تحليل فارين افرز چاپ آمريكا از اثرات جنگ ايران و عراق .

 ـ آمريكا آموخت كه به آمادگي نظامي خود براي مداخله مؤثر در منطقه بيافزايد . ـ

 تفرقه اعراب بيشتر از وحدت آنها عليه اسرائيل بوده است اما عراق سود برده زيرا حمايت عربستان سعودي را بدست آورده و مخالفت ليبي و سوريه مهم نيست ، اسرائيل فعلاً آسوده است زيرا توجه اعراب به جاي ديگر ( جنگ ايران و عراق ) معطوف شده است .

 ـ فشار اوپك بر مصرف كنندگان برداشته شده و ديگر خطري براي غرب ايجاد نميكند .  اقتصاد ايران فلاكت بار شده است .انزواي ايران بيشتر شده در حاليكه حتّي با خروج داوطلبانه عراق ، ايران در آباد كردن خوزستان و راهاندازي نفت محتاج خارجي ها است .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *