نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

خانه / اختصاصی هیأت / نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام با محوریت بررسی و رسیدگی به مسائل جوانان صبح پنجشنبه هفدهم بهمن‌ماه در مجموعه فرهنگی غدیر تهران برگزار شد.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

به گزارش روابط عمومی هیات رزمندگان اسلام، نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام با محوریت بررسی و رسیدگی به مسائل جوانان با حضور مدیر ، معاونین و مدیریت های ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، مدیران هیات رزمندگان اسلام مراکز استان ها، مدیران جوانان عاشورایی استان ها و مدیران پیروان عترت استان ها صبح پنجشنبه هفدهم بهمن‌ماه 98 برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از آیات قرآن کریم، برادر حاج علی اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام به ایراد سخن پرداخت و ضمن اشاره به فرارسیدن ایام الله دهه فجر، به اختصار مباحث این همایش را در چهار محور پیرامون جوانان و مشکلات جوانان در هیات‌ها، گروه‌ های جهادی، اربعین حسینی و موکب‌ها و‌ مباحث هیات‌های پیروان عترت مطرح کرد.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

حجت الاسلام احمد پناهیان در مطلع این نشست با اشاره به آیات‌ نورانی سوره اسراء، بیان کرد: خدای متعال در این آیات بارها اشاره کردند که افرادی از سرزمین فارس بر نابودی بنی‌ اسرائیل قیام می‌کنند و امروزه شما شاهد آن هستید که به این وعده الهی بارها در بیانات مختلف اشاره شده است و این وعده نابودی به جوانان داده می‌شود.

وی ادامه داد : بنا به نظر مدیران جوانان، محورهایی طراحی شده است که یکی از ‌آن‌ها تعامل هیات‌ها با جوانان عاشورایی است، چرا که آنگونه که باید کار دست جوانان داده نمی‌شود و به حدی کار کردن با جوانان ریسک‌پذیر است.

حجت الاسلام پناهیان، ضمن تاکید این موضوع که جوانان باید مستقل باشند، بیان کرد: به جوانان عاشورایی اجازه دهید که برای خودشان هیات و مراسم برگزار کنند، چرا که همین استقلال جوانان باعث تربیت نیرو و مدیر آینده می‌شود، البته این استقلال باید به نحوی باشد که جوانان زیر نظر مدیران قرار داشته باشند .

وی افزود: باید با جوانان، بالاخص هیات جوانان جلسه و مشورت گذاشت و مدیران نظارت ویژه‌ای به روی شهر و استان‌ها داشته باشند و پیگیر کارهای جوانان باشند. در اصل ما باید یک پنجم وقت خودمان را در استان‌ها به جوانان تخصیص بدهیم‌ و از دغدغه، ایده و برنامه‌های آن‌ها آگاه شویم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل گروه‌های جهادی در هیات رزمندگان اسلام تاکید کرد: در حال حاضر در وقایع سیل و زلزله، ۲۸ گروه جهادی پای به میدان گذاشتند و ان‌شاءالله بعد از این جلسه گروه‌ های بیشتری دست یاری به ما بدهند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه باید نخبه پروری در بستر هیات انجام شود، گفت: ما باید بتوانیم نخبگان هر استان و شهر را شناسایی کنیم و در هیات‌هایمان نخبه پروری داشته باشیم. ما خودمان باید برای جوانان و نخبگان خودمان برنامه داشته باشیم، همانطور که دیدیم بسیاری از نخبگان از همین هیات‌ها رشد پیدا کردند.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلامنهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

پس از سخنان حجت الاسلام پناهیان، حجت الاسلام میثم ریاحی نماینده استان اصفهان، به ارائه گزارشات هیات جوانان و تشریح ویژه برنامه مناسبتی این هیات پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز از جمله کارهایی است که در کنار موکب‌های اربعین و گروه های جهادی در دست انجام است.

همچنین در ادامه رضایی نماینده استان همدان به استقرار گروه‌های جهادی این استان در مناطق سیل زده و محروم اشاره کرد.

در ادامه محمدی نماینده استان خراسان جنوبی، به ارائه گزارش هیات جوانان در شهر بیرجند پرداخت و گفت: به همت جوانان ما در بحث نانوایی، چاپ و خیریه فعالیت درآمدزایی داریم. همچنین پس از دهه اول فاطمیه تا ۲۲ بهمن گروه‌های سرود جوانان به صورت پاتوقی در میادین شهر اجرا می‌روند.

در ادامه این همایش سرکار خانم ساکت مدیر پیروان عترت ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، به ایراد سخن پرداخت و گفت: هیات‌ها بایستی مردمی بمانند و انقلابی رشد کنند. حسن بی‌بدیل هیات رزمندگان اسلام تشکیلاتی بودن هیات است که در مسیر رشد انقلاب اسلامی فعالیت دارد.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

وی در ادامه بیان کرد: هیات اندیشه ورز استان‌ها باید بیش از پیش فعالیت داشته باشد و نکات بالقوه و ایده‌های جدید را به ستاد مرکزی ارائه دهند و متقابلا ستاد مرکزی هم به آن‌ها رسیدگی کند.

در ادامه، مدیران و نمایندگان هیات پیروان عترت خواهران ۴ استان مختلف کشور گزارشاتی را پیرامون فعالیت‌ها و مشکلاتشان ارائه دادند.

سردار نجات: ظرفیت خواهران بیش از یک نگاه مردانه و زنانه است.

سردار حسین نجات رئیس هیات امنا و ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام در ادامه نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام خطاب به مدیران هیات پیروان عترت اظهار کرد: از آنجایی که جمعیت بیشتر کشور را خواهران تشکیل می‌دهند و مدیر خانه و خانواده هستند؛ می بایست با برنامه ریزی های دقیق و مناسب از این ظرفیت استفاده نمود .

وی ادامه داد: البته که ما باید ظرفیت هیات‌ها را بدون نگاه زنانه و مردانه بیشتر کنیم و در مراکز استان‌ها باید گروهی از خواهران اندیشه‌ورز و پویا داشته باشیم.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

سردار جوانی: باید مکتب سلیمانی را به نسل جدید و آینده معرفی کرد و نگاه سردار سلیمانی را در هیات ها تبیین کرد.

سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان امیدآفرینی در جامعه گفت: بحث امیدآفرینی نقشی اساسی در بیانات رهبر معظم انقلاب دارد. دشمن با سرپوش گذاشتن بر مسیر انقلاب سعی دارد فعالیت‌های انقلاب را کتمان کند و ناامیدی در جامعه ترویج دهد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد امیدآفرینی در بستر هیات رزمندگان اسلام گفت: محور سخنان رهبر انقلاب به حتم‌ همان چیزی است که باید سنگ محک هیات‌هایمان باشد. سرمایه گذاری اصلی دشمن به روی مدیریت اذهان و قلوب است و اینجاست که نقش هیات و هیات رزمندگان اسلام تعریف می‌شود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران افزود: مهمترین نقشه این راه را رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بیان کرده‌اند و خوشبختانه می‌بینیم که بر طبق سخنان رهبری در هیات‌ها شاهد آن سخنرانی‌ها، مداحی‌ها و شعرخوانی‌های جهت‌دار هستیم.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

دکتر جوانی با اشاره به اینکه دشمن در صدد انحراف راه انقلاب در بین جوانان است، گفت: هیات رزمندگان باید آن شور انقلابی را بیش از پیش در بین جوانان ایجاد کند. بعد از اقدام تروریستی دشمن، این مهندسی به گونه‌ای رقم خورد که شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرصتی طلایی برای به پا خواستن جوانان و جامعه است. شهادت سردار سلیمانی تلخ است اما برکات فراوانی داشت. که هیات رزمندگان هم باید از این برکات استفاده کند‌.

وی ادامه داد: یکی از همین مسیرها مکتب سلیمانی است که خروجی آن می‌تواند هم در ۲۲ بهمن و هم در انتخابات خودش را نشان دهد. مکتب سلیمانی برای اینکه جوان‌ها را در مسیر خود قرار دهد بسیار پتانسیل بالایی دارد، پس باید این مکتب را به نسل جدید و آینده معرفی کرد و نگاه سردار سلیمانی را در هیات‌ها تبیین کرد.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

وی در ادامه بااشاره به تشکیل مجلس انقلابی بیان کرد: مجلس قوی و موفق آن جایی بود که ببینیم کارهای موفق کشور در چه عرصه‌هایی شکل گرفته است، عرصه‌های موفق یعنی مسیر سردار سلیمانی یعنی نقشه راه موشکی طهرانی‌مقدم‌ها، پس مجلس قوی هم باید در کنار مردم به میدان بیاید.

حسن ختام بخش پیش از ظهر نهمین نشست مشورتی هیات رزمندگان اسلام ذکر مصیبت و روضه خوانی به مناسبت ایام وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) که توسط ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج سید محمد تحویلدار حاضرین مستفیض شدند.

بخش دوم نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام مراکز استان‌ها اختصاص به اربعین حسینی و موکب‌های اربعین داشت.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

در کنار این بخش جلسه تخصصی مدیران جوانان عاشورایی و مدیران پیروان عترت استان های هیات رزمندگان اسلام در راستای هم اندیشی مدیران و هم افزایی پتانسیل اجرایی ایشان برگزار شد.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، با تاکید بر توجه ویژه به زائران خارجی، گفت: ما باید در راستای خدمت رسانی به جهان اسلام کار کنیم و فعالیت مان باید بین المللی باشد.

وی ادامه داد: زمینه فعالیت ما باید پیش از مراسم اربعین باشد، همانگونه که آمریکا و عربستان برای خروج ایران از عراق برنامه ریزی کردند، ما زمینه را برای فعالیت گروه‌های جهادی خود در عراق فراهم کردیم تا بتوانیم در مراسم اربعین پاتوق‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم و خدمتی به برادران و خواهران عراقی خودمان کرده باشیم.

سردار مداحی افزود: برای اربعین امسال ما سایت خادم اربعین را راه‌اندازی کردیم و افرادی برای خدمت رسانی به موکب‌های ایرانی اعزام شدند. همچنین برای اربعین سال آینده نیز می‌توانند در این سایت ثبت نام کنند و در زیر مجموعه های گروه جهادی برای خدمت در موکب‌های ایرانی حضور پیدا کنند.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

وی افزود: برای فعالیت‌هایتان در موکب‌های ایرانی اگر مترجم و مبلغ می‌خواهید بیان کنید، چراکه شرایط فراهم است تا بتوانیم در کنار شما به زائران خدمات دهیم.

افزون بر این سردار خلیلی جانشین قرارگاه اربعین حسینی هیات رزمندگان اسلام به بیان نکاتی در ارتباط با وظایف و امکانات موکب های اربعین حسینی و شعب هیات رزمندگان اسلام در مراسم اربعین پرداختند.

حجت الاسلام مجتبی سفیدی، به بیان نکاتی چند در رابطه با عملکرد مدیران در حوزه قرآن و عترت پرداختند. وی ضمن تاکید بر اهمیت طرح « با قرآن خوشبخت شویم » خاطر نشان کرد این طرح در ماه رمضان آتی به مرحله اجرا خواهد رسید.

در ادامه ، مدیران استان‌ها گزارشاتی از فعالیت‌های خودشان در موکب‌های اربعین حسینی بیان کردند و پیشنهادات خودشان را برای هرچه بهتر برگزار شدن اربعین حسینی مطرح کردند.

نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام
نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

ویژگی بارز موکب‌ها مشارکت با موکب‌های عراقی است، چراکه نگاه تشکیل تمدن است. با ارتباطی که با موکب‌های عراقی برقرار کردیم توانستیم در خدمت زائران باشیم. برای ما علاوه بر پذیرایی از زائران، تمدن‌سازی ارجحیت دارد و در آن مسیر قدم می‌گذاریم.

در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سعادت نژاد به بیان برخی از ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی و همچنین خاطراتی از سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی پرداختند و مستمعین را به فیض رساندند.

حسن ختام این همایش خاطره ای شنیده نشده از شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به روایتگری سردار حسین نجات بود. حال و هوای این خاطره اشک ها را جاری ساخت.

 

گزارش تصویری نهمین نشست مشورتی مدیران هیات رزمندگان اسلام

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *