روزشمار دفاع مقدس (19 فروردین)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس / روزشمار دفاع مقدس (19 فروردین)
58/01/19

تلاش برای تبرئه چریكهای فدایی از دخالت در درگیری تركمن صحرا و نسبت دادن آن اشتباهات یا بی تجربگی و ناآگاهی به كمیته ها و پاسداران انقلاب در گزارش كمیته اعزامی كمیسیون حقوق بشر ، كانون وكلا و جمعیت حقوقدانان ، همچنین در سخنان منصور گرگانی ( نماینده دولت در گنبد ) . از سوی دیگر ، انتقاد ملایم سازمان مجاهدین خلق از دخالت سازمان چریكهای فدایی در درگیری گنبد و درخواست از این سازمان كه برای اثبات عدم دخالت در درگیری و نقض آتش بس ، موقتاً هم كه شده تمام فعالیتهای خود را در گنبد متوقف كند و مانع هر فعالیتی به نام فدایی گردد .

گزارش روزنامه اطلاعات از اقدامهای سپهبد پالیزبان ، ارتشبد اویسی ، سرهنگ ایوبی ، سرتیپ تصرتی بر ضد انقلاب اسلامی كه از خاك عراق و با كمك قیاده موقت ( بارزانیها ) و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی سیا انجام می دهند .

انتصاب مدنی ( فرمانده نیروی دریایی ) به استانداری خوزستان در وضعیتی كه نا آرامی در خوزستان ادامه دارد ؛ اعتصاب كارگران تخلیه بار بندر آبادان و توقف بارگیری در اسكله های شركت ملی نفت ایران ؛ حمله كارگران اخراجی شركت ایران ترمینال بندر خرمشهر به ساختمان این شركت .

سخنان تیمسار مدنی ( فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ) درباره آینده این نیرو و نقش آن در خلیج فارس : ما دیگر ژاندارم منطقه خلیج فارس نیستیم و از هرگونه برنامه پُرهزینه جلوگیری می كنیم . در برنامه ریزی نیروی دریایی دو وظیفه اختصاصی و عمومی برای این نیرو در نظر گرفته شده است: حفظ و حراست از كشور و منافع ملت و سازندگی اجتماعی – اقتصادی – علمی . ما نه در خلیج فارس و نه در جای دیگر نه به مرز دیگران تجاوز می كنیم و نه اجازه می دهیم دیگران به حقوق ما تجاوز كنند .

امیر انتظام ( سخنگوی دولت ) : قراردادهای خارجی را نمی شود به سادگی لغو كرد زیرا در هر قرارداد میلیاردها دلار سرمایه كشور وجود دارد و اگر بدون بررسی آنها را لغو كنیم سرمایه های ایران مصادره خواهد شد . هر دو كشور آمریكا و شوروی تعهد كرده اند كه در مورد مسائل داخلی ایران دخالت نكنند .

جوابیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی به انتقادهای وارده بر حضور افراد مسلح و اعلام مبارزه مسلحانه در گردهمایی روز گذشته این سازمان در دانشگاه تهران : افراد مسلح حاضر در میتینگ از خواهران و برادران طرفدار سازمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند كه فقط برای شركت در مراسم و اعلام مواضع در دانشگاه تهران حضور داشتند . ما تنها با آن دسته از نیروهای داخلی و خارجی كه بر ضد انقلاب اسلامی خلق دست به اسلحه ببرند به پیكار مسلحانه خواهیم پرداخت .

گزارش خبرگزاری تاس از توافق آمریكا و انگلیس درباره استفاده واشنگتن از پایگاههای جاسوسی بریتانیا در قبرس بر ضد شوروی به جای پایگاههای بسته شده آمریكا در ایران .

59/01/19

قطع روابط دیپلماتیك بین ایران و آمریكا

كویت از عراق حمایت می‌كند زیرا عراق صلح را برگزیده و در حالیكه سایرین حنگ را مطرح می‌كنند.

امام: باید با نهایت قدرت جلوی عراق ایستاد.

64/01/19

سفر هیئت وزرای 7 كشور عربی به سرپرستی شازلی قلیبی به پكن به منظور بررسی مسائل جنگ ایران و عراق و دخالت چین بعنوان یك عضو ثابت شورای امنیت دراین امر (سخنان مشاور وزیر خارجه چین)

66/01/19

یك مقام آمریكایی: كویت قصد دارد برخی از نفتكش‌های خود را در آمریكا و شوروی به ثبت برساند. آمریكا سرگرم بررسی تقاضای كویت می‌باشد لیكن این امر موجب مشكلاتی از نظر بیمه و غیره خواهد شد.

67/01/19

سومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *