روزشمار دفاع مقدس (6 اردیبهشت)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس / روزشمار دفاع مقدس (6 اردیبهشت)
58/02/06

اخبار نقده : ورود هیاتی از حزب جمهوری اسلامی به نقده برای رسیدگی به حوادث این شهر ؛ آغاز كمك كمیته امام به آسیب دیدگان ؛ دعوت علماء از جمله عزالدین حسینی و جمعیتهای سیاسی از مردم به حفظ تفاهم و اخوت ؛ افتتاح شماره حساب به دستور عزالدین حسینی برای جمع آوری كمكهای مردمی جهت مردم نقده .

اقدامهای سیاسی – تبلیغی حزب دمكرات كردستان در مهاباد و تهران برای بهره برداری از حوادث نقده در جهت محكومیت نیروهای ارتش و عناصر انقلابی منطقه . بازتاب برقراری آتش بس نقده در یونایتدپرس و رادیو لندن .

حجت الاسلام لاهوتی فرستادة امام خمینی برای بررسی وضع روستاییان رانده شده ارومیه با سخنرانی در مسجد اعظم این شهر اقدام فئودالها را در بیرون راندن روستاییان نكوهش كرد . وی عاملان درگیری نقده را همان كسانی دانست كه آشوبهای سنندج و گنبد را به وجود آورده بودند .

آغاز رسمی كار شورای یازده نفری شهر سنندج پس از اعلام نظر كمیته پنج نفری مبنی بر كافی نبودن دلایل معترضان برای باطل كردن انتخابات . آیت الله شبیر خاقانی دعوت هیأت اعزامی امام خمینی دخالت ایران را در امور داخلی افغانستان تكذیب كرد .

سفر هیأت موسوم به هیأت اعزامی خلق عرب ایران به تهران برای آگاه كردن دولت موقت از درخواستهای خود و بازتاب این سفر در خبرگزاری فرانسه .

دعوت پیوسته ( وزیر خارجه مراكش ) از ایران برای شركت در اجلاس سازمان كنفرانس اسلامی كه در مراكش برگزار می شود

60/02/06

تصرف دکل مرزی در منطقه استراتژیک «کمان جیر» مشرف بر خاک استان سلیمانیه عراق

63/02/06

رئیس سازمان سیا: عراق از لحاظ اقتصادی و نفرات در وضع وخیمی قرار دارد.

65/02/06

ریگان اعلام كرد كه اگر دلایلی غیرقابل انكار مبنی بر دست داشتن ایران با سوریه در یك اقدام تروریستی وجود داشته باشد ممكن است عملیات نظامی علیه این دو كشور انجام گیرد.

رادیو امریكا بنقل از نظریه واشنگتن تایمز اعلام كرد كه ایران 77 موشك زمین به زمنی و 60 موشك زمین به هوا كه قادر است هواپیماهای میگ 23 و میراژهای اف1 را سرنگون كند از سوریه و كره شمالی تحویل گرفته است.

67/02/06

قطع روابط عربستان با ایران

هاشمی رفسنجانی: از این پس زمان به نفع ما نخواهد بود. (تاریخ دقیق این اظهارنظر مشخص نیست.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *