روزشمار دفاع مقدس (8 اردیبهشت)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس / روزشمار دفاع مقدس (8 اردیبهشت)
58/02/08

لغو قرارداد خريد شش فروند زيردريائي از آلمان توسط ايران (معادل يك ميليارد مارك)

گزارشهايي از جلسات هيأت حسن نيت نقده – كه براي رسيدگي به وقايع شهر و حل و فصل اختلافهاي دو طرف و عادي سازي امور برگزار شده بود – و بازتاب آن در خبرگزاري فرانسه .

گزارش سياسي – تبليغي حزب دمكرات كردستان از درگيري نقده – كه نمايانگر تلاش اين حزب براي اعاده حيثيت خود است در حالي كه متحمل شكستي غيرمنتظره شده – شامل مظلوم نمايي ؛ گله از همراهان نيمه راه و ترميم پلهاي خراب شده ميان حزب و نظام جديد .

پيام آيت الله شريعتمداري به مردم نقده و دعوت از آنها به حفظ آرامش ، كنار گذاشتن اختلافها و پيش گرفتن صبر و بردباري و ادامه زندگي برادرانه كرد و ترك . از فعاليت شوراي شهر سنندج با احضار پرسنل انتظامي جهت تجديد سازمان .

گفتگوي ” انجمن اسلامي جوانان سنندج ” با علامه احمد مفتي زاده درباره وقايع جاري كردستان و سنندج و نقش عاملان واقعه و گروههاي درگير و ديدگاههاي آنها ؛ اقدامهاي عزالدين و مفتي زاده ؛ چگونگي تهيه متن موسوم به قطعنامه هشت ماده اي خلق كرد و هواداران آن ؛ سابقه انقلابي و مبارزاتي عناصري چون عزالدين حسيني و صارم الدين صادق وزير ي از ديد مفتي زاده ؛ كمكهاي مفتي زاده به چريكهاي فدايي و نتيجه گيري معكوس ؛ نظر مفتي زاده در مورد مليت و نظام شورايي اسلامي ؛ اعتراف مفتي زاده به درگير بودن عناصر ناباب در ماجراي سنندج و …

تلگراف آيت الله شبيرخاقاني به آيت الله طالقاني و متهم كردن دادگاههاي انقلاب و كميته ها به اتخاذ روش انتقامي ؛ گوشزد كردن رعايت حقوق خلقهاي ايران ؛ اعلام انصراف از ترك كشور جهت اصلاح امور . حمله به دفتر نمايندگي روزنامه اطلاعات درخرمشهر در اعتراض به كاربرد عبارت ” عرب زبانان ” به جاي ” خلق عرب ” .

بيانيه سازمان مجاهدين خلق مبني بر اعلام موجوديت و تشكيل جوانان مجاهد . درخواست سازمان مجاهدين خلق از كميته انقلاب اسلامي مستقر در سفارت آمريكا مبني بر همكاري براي يافتن محمدرضا سعادتي

63/02/08

نخست وزير تركيه وارد تهران شد.

67/02/08

انتشار گزارش هيئت كارشناسي سازمان ملل مبني بر تائيد كاربرد سلاح شيميايي در حلبچه

توافق پنج عضو ناتو در مورد افزايش همكاري براي مين‌روبي در آبهاي خلي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *