روزشمار دفاع مقدس (9 اردیبهشت)

خانه / انقلاب و دفاع مقدس / دفاع مقدس / روز شمار دفاع مقدس / روزشمار دفاع مقدس (9 اردیبهشت)
58/02/09

اقدام ایران برای كاهش تعداد ارتشیان و عدم نیاز ایران به ارتش 500 هزار نفری.

راهپیمایی عده ای از مردم نقده در خیابانهای ارومیه در حمایت از استقرار قوای نظامی در منطقه برای برقراری نظم و امنیت .

اعتراض و اجتماع در مریوان به طرفداری از : تصفیه كمیته ها ؛ ایجاد شورای شهر ؛ انتقال قدرت انتظامات شهری از ستاد حفاظتی به نیروهای انتظامی .

انتشار اعلامیه ای در كرمانشاه با عنوان ” چه كسانی از قدرت مردم می ترسند ” از گروهی به نام ” گروه رزمندگان خلق ” بر ضد مفتی زاده كه وی را متهم كرده اند به قدرت طلبی و اخذ پول از دولت موقت و حیف و میل آن در راه تثبیت قدرت خود در منطقه .

اقدامهای دولت موقت برای حل و فصل مسأله زمین در تركمن صحرا : متن اعلامیه صادره مربوط به تاسیس و محدوده و میزان اختیارات ” مجتمع های كشاورزی اسلامی ” . متن اعلامیه صادره در مورد منع تعرض به زمینهای مزروعی .

هشدار مهدی هادوی ( دادستان كل انقلاب اسلامی ) و دادستانهای یزد و بوشهر درباره قاچاق اسلحه از خارج به داخل كشور و مجازات آن .

حفاری نفتی عراق در منطقه مرزی مشترك ایران و اثر آن در كاهش تولید نفت چاههای نفت شهر .

فرمان امام خمینی به شورای انقلاب مبنی بر تهیه آیین نامه اجرایی شوراهای محلی ، شهر و روستایی و اجرای آن در سراسر ایران .

گزارش سفارت آمریكا در تهران از ملاقات كاردار سفارت یا میناچی ( وزیر ارشاد ایران ) در خصوص روابط آینده دو كشور و شیوه های از بین بردن سوءتفاهمهای موجود ؛ پیشنهاد مصرانه میناچی برای ملاقات كاردار با امام خمینی و سكوت كاردار در این باره ؛ دفاع میناچی از عملكرد دادگاهها و اینكه تعطیل خواهد شد

59/02/09

دیدار صدام حسین و برژینسكی در اردن.

سفر ده روز سعدون حمادی به آمریكا.

64/02/09

واقع‌گرایی نسبی سازمان ملل نسبت به جنگ ایران و عراق. (آقای هاشمی رفسنجانی برای اولین بار است كه در سازمان ملل به واقعیت جنگ توجه می‌شود.)

65/02/09

تجاوز هواپیماهای عراقی از طریق حریم هوایی تركیه به فضای جمهوری اسلامی ایران، به منظور حمله به هواپیماهایی كه از مرز تركیه به ایران وارد می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *