روزشمار دفاع مقدس (5 خرداد)

58/03/05

انتشار بیانیه اعضای كانون فرهنگی ـ نظامی انقلابیون مسلمان و ستاد پاسداران انقلاب اسلامی خرمشهر در اعتراض به توطئه‌های تجزیه‌طلبانه سازمان سیاسی خلق عرب و اعلام آغاز تحصن در مسجد جامع تا رسیدگی به این موضوع .

ملاقات سران شیوخ ایل باوی خوزستان با استاندار و سوگند وفاداری به انقلاب اسلامی ، اعلام انزجار از تجزیه‌طلبی و آمادگی برای مبارزه با آن ؛ سخنان مدنی درباره توطئه‌های ضد انقلاب در خوزستان و ضرورت مقابله با آنها .

سخنان عزالدین حسینی در بانه پس از بازگشت از سفر تهران و قم و درخواست وحدت با گروه‌ها و سازمان‌های چپ ( غیر مذهبی ) برای رسیدن به خودمختاری كردستان .

واكنش تند گروهی به نام “ اهالی تركمن صحرا “ در پیام به نخست وزیر علیه اعلامیه وزارت كشور كه در تقبیح عملكرد ستادهای تقسیم زمین در گرگان و گنبد صادر شده است .

ترور آقای هاشمی رفسنجانی در منزل ایشان و بازتاب گسترده آن در سطح مقامات كشور ، گروه‌ها ، سازمان‌ها و احزاب سیاسی ؛ گزارش دفتر امام خمینی از نحوه برخورد امام با خبر ترور ؛ نامه امام به آقای هاشمی در بیمارستان : « هاشمی زنده است چون نهضت زنده است . »

تفسیر رادیو لندن درباره تأثیر انقلاب اسلامی در فروپاشی پیمان سنتو و پیوستن ایران و پاكستان به جنبش عدم تعهد .

تحلیل روزنامه لبنانی الشعب از رویارویی انقلاب اسلامی با آمریكا : آمریكا از روزی كه در ایران شكست خورد از تمام وسایل بویژه سازمان سیا برای بازیابی مواضع نظامی و سیاسی خود در این كشور استفاده می‌كند .

60/03/05

تقاضای صدام از تمام كشورهای عربی برای كمك در جنگ

درخواست ژاپن برای اتمام فوری جنگ

حمایت وزارت خارجه امریكا از هرگونه تلاشی برای صلح

64/03/05

آغاز مجدد جنگ شهرها از سوی عراق به بهانه ترور امیر كویت.

حاكم كویت و همچنین ولیعهد و نخست وزیر این كشور هر دو متعهد شده‌اند كه كویت سیاستهای خود را (علیرغم ترور امیر كویت) تغییر نخواهد داد و هرگز تسلیم باج‌خواهی و تهدیدات نیز نخواهد شد.

هیئت هفت نفره اعراب كه مامور رسیدگی به تحولات جنگ عراق و ایران می‌باشد یكشنبه 05/03/64 – 26 مه 1985 وارد مسكو شد.

بنا به اظهارات یك مقام كویتی هیئت مذكور را گرومیكو و گورباچف پیرامون تلاش برای ایجاد آتش بس و نهایتاً پایان دادن به جنگ مذاكره خواهد كرد. (این هیئت مركب از سفرای كویت، تونس، مراكش، و وزاری خارجه عراق، اردن، یمن شمالی

66/03/05

تصمیم فرانسه در ارسال 24 فروند میراژ اف-1 به عراق

وزاری خارجه كشورهای عضو جامعه اروپا استفاده از سلاحهای شیمیایی در جنگ عراق علیه ایران را بشدت محكوم كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *