روزشمار دفاع مقدس (29 خرداد)

58/03/29

پرتاب نارنجك اشك‌آور به سوی شهربانی و بازار كویتی‌های آبادان .

بیانیه حزب دمكرات كردستان در تقبیح اظهارات آیت الله ربانی درباره وقایع كردستان .

گزارش ژاندارمری مریوان درباره اجتماع عده‌ای از اهالی در مقابل گروهان ژاندارمری و اعلام اینكه ژاندارمری نمی‌خواهند ، زیرا ژاندارمری قدرت اجرایی ندارد و قادر به كنترل مرزها نیست و نمی‌تواند خارجیان را از كشور اخراج كند .

سازمان چریك‌های فدایی خلق طی بیانیه‌ای اتهامات وارده به حماد شیبانی در اطلاعیه شماره 19 سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را رد كرد .

اعلام انشعاب حزب ملت ایران به رهبری داریوش فروهر از جبهه ملی و بیان علل این انشعاب در مصاحبه فروهر با صدای جمهوری اسلامی ایران .

انتشار دو استفتا از آیت الله شریعتمداری با امضای جمعی از بازرگانان تهران ، و نظرخواهی از ایشان درباره تصمیم جدید دولت مبنی بر انتخاب 75 نفر از افراد خبره برای بررسی و تصویب قانون اساسی و سپس تأیید آن با آرای عمومی و سوء استفاده جریان‌های منحرف از وجاهت آیت الله ؛ آیت الله شریعتمداری : اینجانب اطلاعی از این جریان ندارم . البته اگر كسی مخالف اسلام یا جمهوری اسلامی باشد ، محكوم و مطرود است .

مصاحبه مطبوعاتی آیت الله محمدرضا مهدوی كنی مسئول كمیته‌های انقلاب در تشریح وضع كمیته‌ها در سطح كشور و اشكالات مطرح شده توسط دولت ، چگونگی دسترسی مجاهدین انقلاب اسلامی به اسناد مربوط به اعترافات سعادتی و نیز ماجرای دستگیری و شكنجه وی .

اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شیراز درباره حمایت از خلق مستضعف و مبارزه با گرانفروشان ، مزاحمین معابر عمومی و توزیع كنندگان مواد مخدّر .

امیر انتظام سخنگوی دولت درباره سخنان آیت الله روحانی در خصوص حاكمیت ایران بر بحرین : این مسائلی نیست كه از طرف امام یا دفتر امام مطرح شده باشد . تمام این مطالب جنبه شخصی دارد و دولت به هیچ‌وجه آن را تأیید نمی‌كند . جزایر در اختیار ایران در خلیج فارس ، متعلق به دولت ایران است .

آغاز پرواز هواپیماها و هلی‌كوپترهای ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز مرزهای غرب كشور برای مقابله با تجاوزات هوایی عراق و بازتاب آن در گزارش رویتر .

گزارش اداره دوم ستاد كل ارتش به نخست وزیر درباره آخرین وضعیت مرزی ایران عراق و از جمله خبر ایجاد شبكه گسترده جاده‌ای و پاسگاه‌های جدید در نوار مرزی توسط عراق و ارائه پیشنهاد برای گسترش شبكه‌های جاده‌ای و تقویت پاسگاه‌های مرزی خودی .

اظهارات آیت الله سید محمد شیرازی مبنی بر وجود دست استعمار شرق و غرب در تجاوز به حدود ایران ؛ بازتاب درگیری‌ها و روابط تیره ایران و عراق در مجله المصور چاپ قاهره و رادیو قاهره ، حملات رادیو بغداد به رهبران ایران .

گزارش رادیو لندن از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه انگلیس به خاورمیانه و عراق و تأكید بر اینكه عراق بر اثر اختلافاتی كه با ایران دارد قصد دارد روابط مستحكمتری با كشورهای غربی داشته باشد .

گزارش سفارت آمریكا در تهران به وزیرات خارجه آمریكا با عنوان “ روابط ایران و عراق ” در تشریح مذاكرات امیر انتظام با كاردار در این زمینه و نتیجه‌گیری كاردار كه حتی اعضای دولت موقت از هماهنگی برخوردار نیستند . گزارش دیگر با عنوان “ روابط ایران و آمریكا ” و بیان امیدواری امیر نتظام برای پیشرفت روابط دو كشور و تلاش دولت موقت برای عادی‌سازی روابط ، موضوع عدم پذیرش كاتلر به عنوان سفیر ، رنج بردن دولت موقت از سیستم دوگانه كشور ، اظهارات افراد غیر مسئول و …

وزارت امورخارجه ، وزارت دفاع و شركت‌های سازنده هواپیماهای نظامی مراجعت 40 كارشناس نظامی آمریكا به ایران را رسماً تكذیب كردند . گزارش خبرگزاری فرانسه از حضور 70 مستشار نظامی سابق آمریكا در محل سفارت آمریكا در تهران بدون هیچ‌گونه دخالتی در امور ایران .

67/03/29

تك عراق به مهران

تصرف مهران توسط منافقین

سفر چهار نماینده پارلمان انگلیس به تهران برای پیگیری بهبود روابط با ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *