روزشمار دفاع مقدس (11 آبان)

59/08/11

ادامه درگیری وسیع در جبهه آبادان ، محاصره و انهدام بقایای مهاجمین عراقی از كوی ذوالفقاری .

گزارش واشنگتن پست از خرمشهر : هیچ منزلی نیست كه هدف گلوله توپ قرار نگرفته باشد .

آتش توپخانه و بمباران هوایی دشمن در اهواز ـ بمباران حمیدیه و سرنگونی دو هواپیمای مهاجم ـ عملیات نفوذی خودی در دشت عباس ـ خاكسپاری جنازه 400 مهاجم عراق كه در عملیات ناموفق عبور از پل نادری كشته شده بودند . تحرك ضدانقلابی عناصر عرب زبان مرتبط با عراق در مناطق اشغالی بستان .

جبهه میانی : تلاش ناموفق دشمن در ” زالو آب ” و ” كانی سخت ” . جبهه شمالی : حمله ضدانقلاب به ستونهای نظامی در جبهه مریوان و محور سنندج ـ دیواندره .

اعلام مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ و ضرورت رفع تجاوز و تاكید بر اداره خودی بر تحقق این امر توسط نخست وزیر ( محمدعلی رجایی ) در دیدار با نماینده خانم گاندی نخست وزیر هند و نیز اعلام مواضع در قبال سیاست غیرمتعهدها ، در مصاحبه وی با تلویزیون یوگسلاوی .

بررسی مسئله گروگانها در مجلس و تعیین شرایط آزادیگروگانها و تسلیم مصوبه مربوط به سفارت الجزایر جهت اطلاع مقامات آمریكا و نیز نظرات آقایان رفسنجانی و بهشتی پیرامون این مسئله .

وام دو میلیارد دلاری كویت به عراق

61/08/11

ارتقاء تیپ 27 محمد رسول الله به سطح لشكر

63/08/11

ادامه عملیات شناسایی برای آمادگی عملیات آتی؛ خشكشدن آب مناطقی از هورالعظیم و در نتیجه سهولت نفوذ دشمن به مواضع خودی تعویض لشكر 19 فجر با لشكر 31 عاشورا جهت تقویت موقعیت پدافندی خودی در جزایر مجنون، در پی تحركات مداوم دشمن گزارش فرماندهی تیپ مستقل 114 امیرالمومنین از حملات هوایی هفته گذشته دشمن به منطقه مهران، صلاح آباد و میمك؛ تحركات و نقل و انتقالات دشمن در منطقه عملیاتی شرق بصره و حوالی سیدصادق ادامه سیاستهای ایجاد جو رعب از طرف گروههای محارب در مناطق كردنشین و نیز سایر تحركات ایذایی و خرابكارانه آنان

گزارش معاونت حفاظت ستاد مركزی سپاه به سپاه فرودگاه از برنامهریزی عوامل عراقی برای ربودن هواپماهای ایران در بمبئی

انجام دو مورد ترور توسط منافقین

موج تبلیغاتی درباره علیه ایران با محوریت مسئله اسرا و تأكید بر حوادث چندی پیش اردوگاه گرگان و نقش سازمان صلیب سرخ كه در این ماجرای تبلیغاتی متحد جدی رژیم عراق است.

65/08/11

تلاش عراق برای جلوگیری از عملیات سرنوشتساز و كشف منطقه عملیاتی با استحكام خطوط پدافندی در مناطق حساس، اجرای مانورهای مكرر و اقدامات شناسایی در مناطق شرق بصره و دجله.

طرحهای عملیاتی مشترك سپاه و اتحادیه میهنی كردستان با حضور فرمانده نیروی زمینی سپاه، مسئولان قرارگاه رمضان و جلال طالبانی بررسی شد.

گزارش و هشدار درباره عدم رعایت حفاظت اطلاعات نظامی در تبلیغات، گفتارها و رسانههای همگانی.

عملیات مشترك قرارگاه رمضان و پیشمرگان حزبالله عراق علیه پاسگاه دشمن. درگیری نیروهای خودی با دمكراتها در اطراف بانه.

آمادهباش ناوچههای گارد ساحلی عراق برای مراقبت از اسكلههای البكر و العمیه.

یك هواپیمای ارتش حامل 91 رزمنده لشكر88 باختران، در حوالی زاهدان سقوط كرد و سرنشینان آن به شهادت رسیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *