خاطرات شهدا بیان واقعی معنویت است

خانه / استان ها / خاطرات شهدا بیان واقعی معنویت است

یادواره پنج شهید اصناف لردگان در سالن ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

یادواره شهدا5

یادواره پنج شهید اصناف لردگان در سالن ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ امام جمعه بخش فلارد سخنران این یادواره گفت: اگر امروز نام و یادی از شهید و شهادت وجود دارد به برکت همین یادواره و یادمان هاست.

حجت الاسلام بخشایش پور افزود:امروز نگرانی وجود دارد که نسل دوم و سوم انقلاب نسبت به خاطرات شهدا چه اندیشه ای خواهند داشت.

وی ادامه داد:روزی پسر شهید شیرودی را آوردند در سیمای جمهوری اسلامی، مجری برنامه از وی سئوال کرد از پدرت چه خاطره ای داری؟پسر شهید گفت: آن روز من طفلی 17 ماهه بودم و یک طفل 17 ماهه چه خاطره ای از پدر دارد!

امام جمعه بخش فلارد گفت: امروز افراد کمی نیستند که زمان شهادت پدر طفلی خردسال بوده و هیچ خاطره ای از پدر ندارند و کسانی باید باشند که این خاطره ها را به نسل های آینده انتقال بدهند.

حجت الاسلام بخشایش پور خاطرنشان ساخت:خاطرات شهدا بیان واقعی معنویت است و به تأسی از رهنمود رهبر معظم انقلاب تنها راه نجات نسل جوان ارتباط با معنویت است.

ناطق افزود: امروزه خطوط دینی که همان امر به معروف و حجاب است شکسته شده و چیزی که باعث شد حجاب برداشته شود ترک امر به معروف بود.

امام جمعه فلارد یادآور شد: دو شاخصه مهم شهدا، تقوا و ولایتمداری بود. مانند دیندار و دین مدار که دیندار تنها واجبات خود را انجام می دهد و دین مدار ضمن انجام واجبات با دیدن هرگونه منکری به مقابله با آن برمی خیزد اگرچه به زیانش تمام شود.

حجت الاسلام بخشایش پور گفت: اعتقاد من این است تا پدر و مادر شهدا زنده اند بیائید برای آنها مستند سازی کنیم و هزینه مستند آن به اندازه یک قرار داد باشگاه استفلال و پرس پلیس هم نمی شود.

امام جمعه فلارد با یک بیت شعر و روضه به سخنانش پایان داد:

داغی که حسین از غم اکبر به جگر داشت           زان داغ بجز خالق اکبر که خبر داشت؟

گفتنی است: این مراسم معنوی با دکلمه خوانی دختر یکی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از خانواده پنج شهید اصناف :شهید امان الله بامیری، شهید کرامت حسنی، شهید فتح الله بامیری، شهید کرم الله خالدی و شهید علی باز حسنی، پایان یافت.

انتهای خبر/

بازدیدها: 71

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *