استکبار از دیدگاه امام خامنه ای | بخش دوم

خانه / با ولایت / امام خامنه ای / استکبار از دیدگاه امام خامنه ای | بخش دوم

استکبار از دیدگاه امام خامنه ای | بخش دوم

حاکمیت نظام سلطه

     من می خواهم چند نکته را در این خصوص یادآور شوم: ما می گوییم اسلام با استکبار مخالف است. معنای استکبار این است که دولت و قدرت و شخصی، با تکیه به زوری که دارد، راه را برای اعمال زور در هر جایی که بخواهد، باز ببیند و به هر کسی و هر ملّتی که اراده کرد، فشار و ضربت وارد کند و مال هر ملّتی را که اراده کرد، از او بگیرد و در امور هر ملّت و جمعیت و شخصی که مایل بود و اراده کرد، دخالت کند و خجالت هم نکشد. زشت ترین کارها را انجام بدهد و نام زیباترین کارها را روی زشت ترین کاری که انجام داده، بگذارد و از کسی خجالت نکشد و واهمه نکند.

     چند سال پیش که ما در کنفرانس عدم تعهّد و در سازمان ملل شرکت کرده بودیم، همین نکته را به مردم دنیا گفتیم. گفتیم: مردم دنیا! رهبران دنیا! امروز بر دنیا نظام سلطه حاکم است. نظام سلطه، یعنی این که کسی در دنیا به اتّکای سر نیزه و زور، قلدری بکند و شرم نکند و دیگران هم قلدری او را تحمّل کنند. امروز، شما نمونه اش را مشاهده می کنید و رئیس جمهور فعلی امریکا، علی رغم چهره ی ملایمی که در اوّل کار به خود گرفته بود و تظاهر می کرد که با سیاست های ریگان مخالف است، نشان داد که این هم برادر اوست و با هم فرقی ندارند و سیاست، یک سیاست و استکبار، یک طبیعت است و نمی توانند طور دیگر باشند. او هم در دو سه سال اوّلِ ریاست جمهوریش، به گرانادا حمله کرد و حکومتی را ساقط نمود. این هم مثل او. 1368/10/6

سلطه ی روز افزون شیطان بزرگ

     مسأله ی بسیار مهم، سلطه ی روزافزون شیطان بزرگ بر ذخایر کشورهای اسلامی و حضور بیش از پیش سیاسی و اقتصادی و حتّی نظامی آن در این کشورهاست. این ابرقدرت ظالم و سلطه طلب، پس از تحوّلات اخیر جهان که منتهی به فرو ریختن نظام های الحادی کمونیستی شد و شوروی از موضع رقابت با امریکا فرو افتاد، درصدد است که سراسر جهان و بخصوص مناطق زرخیز اسلامی را به منطقه ی نفوذ بی رقیب خود مبدّل سازد و پس از فراغت از – به اصطلاح – جنگ سرد، به جنگ همه جانبه ای با بیداری اسلامی – که مانع مستحکمی در راه این نفوذ است – کمر بسته است.

     این حکومت شیطانی، بنا بر مقتضای طبیعت ضدّ فطری و ضدّ انسانی خود، از درون دچار معضلات لاینحلّی است؛ لیکن به اقتضای همان طبیعت استکباری و جهانخواری، می کوشد که مشکلات خود را به کلّ جهان منتقل کند و با تسلّط بر همه ی مراکز حسّاس و ثروت خیز عالم، از جمله خاورمیانه و مخصوصاً خلیج فارس، به حیات خود قدرتمندانه تر از پیش ادامه دهد. اگر این رؤیای شوم به تحقّق بپیوندد، روزگار سیاهی بر ملّت های این منطقه خواهد گذشت که در گذشته نظیر نداشته است.

     رژیم امریکا، اینک از هر وسیله ای برای رسیدن به آن هدف شیطانی استفاده می کند و متأسّفانه جهالت و غرور و قدرت طلبی حکّام عراق – که زمینه ی آن را هم کمک های قبلی امریکا و غرب به عراق فراهم کرده بود – اوضاعی را در این منطقه به وجود آورد که عواقب تلخ و دردناک آن را، همه کم و بیش می دانند؛ و از جمله تبعات آن، یکی این است که امریکا به تصمیم گیرنده ی اصلی در بخش مهمّی از این منطقه مبدّل شده و دولت های منطقه را مرعوب خود ساخته است؛ و این تهدیدی بزرگ برای موجودیت اسلامی، بلکه کیان انسانی در این منطقه و در هر منطقه از جهان که چنین اتّفاقی بیفتد، به شمار می آید.

نقطه ی امید

     امروز به جز اسلام و انسان های مؤمن و مصمّم، هیچ نقطه ی امید دیگری برای مقابله با این تهدید بزرگ نیست. و خدا را سپاس که امروز خورشید منوّر اسلام حیاتبخش، دوباره بر دل و جان انسان ها تابیدن گرفته و بسیاری ملّت های مسلمان در راه تحقّق بخشیدن اسلام در زندگی خود، با عوامل دوری مردم از دین خدا مبارزه را آغاز کرده اند. این، حرکتی فرخنده و امیدبخش است و به توفیق الهی همین است که زنجیر سلطه ی شیطانی امریکا و هر قدرت طغیانگر دیگر را خواهد گشود و همه را نجات خواهد داد؛ «کَتَبَ اللَّهُ لَأغلبنّ أنا و رُسُلی». 1370/03/26

منبع : مرکز اطلاع رسانی غدیر

پایگاه اطّلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *