بررسی الزامات کار فرهنگی در اولین جلسه خادمان شهدا و فعالان جبهه مقاومت

خانه / مطالب و رویدادها / بررسی الزامات کار فرهنگی در اولین جلسه خادمان شهدا و فعالان جبهه مقاومت

اولین جلسه خادمان شهدا و فعالان جبهه مقاومت، شب گذشته در حوزه هنری برگزار شد.

نخستین گردهمایی هم‌اندیشی خادمین شهدا و فعالان فرهنگی جبهه مقاومت شامگاه یکشنبه 15 مرداد در پژوهشگاه حوزه هنری برگزار شد.

در این گردهمایی که فعالانی از نقاط مختلف استان تهران حضور داشتند در خصوص اهمیت یکپارچه سازی گروه های فرهنگی در تولید محتوا، استمرار در حرکت های برنامه ریزی شده و ایده پردازی های جدید بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه همسر شهید مدافع حرم «محمد پورهنگ» که تجربه حضور در سوریه را دارد با اشاره به فعالیت های فرهنگی همسرش در سوریه اظهار داشت: شهید با تشکیل کارگروهی در سوریه به بازآفرینی کمیته امداد در این کشور اقدام کرد. تا به وضعیت خانواده های نیازمند، جدای از اینکه چه اعتقادی دارد رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه وضعیت جنگ در سوریه باعث ایجاد وحدت در این کشور شده است افزود: محبت عامل اصلی جذب مردم است و حتی کسانی که اعتقاد مذهبی نداشتند با محبت جذب می شدند.

همسر شهید مدافع حرم بیان کرد: مهمترین نکته برای انجام کار فرهنگی در سوریه این است که کار مقطعی نبوده و استمرار داشته باشد. محبت به خانواده های سوری اگر ادامه دار باشد موثر واقع می شود.

وی محیط سوریه را بستری خوب برای انجام کار فرهنگی دانست و در این‌باره عنوان کرد: اگر بخواهیم کار فرهنگی را در این کشور آغاز کنیم باید در ابتدا به معیشت مردم توجه کنیم.مسئول فاطمیون در تهران در ادامه جلسه با اشاره به شروع جنگ از سال 92 در سوریه و حضور ایران در صحنه مبارزه با تکفیری ها گفت: حرکت ما در ابتدا نیز یک حرکت فرهنگی بود و امام خامنه ای با درایت از حضور اگاهانه در سوریه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه هنوز جوهره حرکت مدافعان حرم در آثار نوشتاری پیدا نشده است افزود: باید با نگاهی فراملیتی به بحث دفاع از حریم ولایت نگاه کنیم. همانطور که با این نگاه جبهه ای متشکل از رزمندگان کشورهای مختلف در یک جبهه شکل گرفت.

مسئول فاطمیون تصریح کرد: فاطمیون امروز یک قدرت منطقه ای شده است که با استعداد آن ها می توانیم حتی جلوتر از گروه های باسابقه نظامی منطقه شاهد آینده درخشان برای آنان باشیم.

اسماعیل احمدی از جهادگران باسابقه عرصه جهادی کشور در این جلسه به بیان مباحثی در باب کار تشکیلاتی پرداخت.

وی «منیت» را یکی از آسیب های کار تشکیلاتی دانست و گفت: تشکیلات مادری باید وجود داشته باشد تا تشکل های کوچکتر در ذیل آن فعالیت کنند.

احمدی اشاره ای به فرمایشات امام خامنه ای در باب تشکل های جهادی داشت و گفت: امام خامنه ای سه ویژگی خوب غربی ها را، رها نکردن کار، ارزش گذاشتن به زمان و اهمیت به محصول و نتیجه خود می دانند.

وی افزود: ایشان دو ویژگی «کار کردن» و «ابتکار و نوآوری» را لازمه کار جهادی و تشکلاتی می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *