توانمندسازی جوانان در کانون یاران خراسانی موعود

خانه / مطالب و رویدادها / توانمندسازی جوانان در کانون یاران خراسانی موعود

کانون فرهنگی «یاران خراسانی موعود» در دو بخش باشگاه رویش نوجوانان ایران و باشگاه اندیشه مبارز در جهت استعدادیابی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان مشهدی فعالیت خود را آغاز و دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی را ویژه تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌کند.

کانون فرهنگی «یاران خراسانی موعود» در دو بخش باشگاه رویش نوجوانان ایران و باشگاه اندیشه مبارز در جهت استعدادیابی و توانمندسازی نوجوانان و جوانان مشهدی فعالیت خود را آغاز و دوره‌های مختلف آموزشی تخصصی را ویژه تمام مقاطع تحصیلی برگزار می‌کند.

الیاس علیزاده فرد، رئیس هیئت مدیره کانون فرهنگی یاران خراسانی موعود در مشهد مقدس گفت: این کانون به صورت مردمی و خودجوش توسط جمعی از طلاب و فارغ التحصیلانی که در حوزه دانش‌آموزی تخصص دارند اوایل سال 95 تشکیل و راه اندازی شد.

علیزاده فرد اظهار داشت: در واقع در این مجموعه تلاش کرده ایم تا فضای سالم مذهبی، آموزشی، علمی و تفریحی را برای دانش آموزان و خانواده ها فراهم کنیم و آنچه که در محوریت برنامه های این مجموعه قرار دارد مباحث تربیتی-خانوادگی است نه فردی. یعنی ما مباحث آموزشی را در کنار خانواده ها و با درک حضور آن ها دنبال می کنیم و از نقش خانواده غافل نیستیم.

وی ادامه داد: این مجموعه در دو بخش فعالیت می کند بخش باشگاه رویش جوانان ایران و باشگاه اندیشه مبارز و در هر دو بخش ما به دنبال توانمندسازی واستعدادیابی در افراد هستیم و زمینه تجربه های ناب را برای آن ها فراهم می کنیم.

کسب تجربه ناب

علیزاده فرد اضافه کرد: در واقع از آنجا که امکان تجربه کردن در فضای مدارس درس محور برای دانش آموزان فراهم نیست ما تلاش می کنیم تا با برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی زمینه کسب تجربه عملی را برای دانش آموزان فراهم و با این کار در آن ها استعدادیابی کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون فرهنگی یاران خراسانی موعود تصریح کرد: از جمله کلاس هایی که در زمینه کسب تجربه برگزار می شود شامل آشپزی، کار با چوب و نجاری، رنگ آمیزی پارچه، طبیعت گردی، گلکاری، نقاشی ساختمان، تعمیر دوچرخه و … است که هر کدام برای یک گروه سنی خاص آموزش داده می شود.

وی افزود: به طور کلی این کانون در پنج حوزه علمی، عملی، هنری، فکری و خلاقیت برنامه ریزی و فعالیت می کند. برگزاری کارگاه های نجوم، آزمایشگاه شیمی، انجام بازی های ورزشی وگروهی نیز از دیگر اموری است که در بخش دانش آموزی انجام می گیرد.

تدبر در قرآن، فلسفه برای کودکان

این فعال فرهنگی خاطر نشان کرد: برای شروع فعالیت هر فرد ما 15 جلسه آموزشی را که در هر جلسه یک فعالیت جدید انجام می شود برنامه ریزی کرده ایم و هر جلسه نیز 4 ساعت به طول می انجامد. که دو ساعت و نیم از این جلسه مربوط به کسب مهارت است و دو وقت 45 دقیقه ای نیز به انجام بازی و ورزش گروهی و جلسات تدبر در قرآن و فلسفه برای کودکان تقسیم می شود که البته دو موضوع پایانی یک جلسه در میان برگزار می شوند.

علیزاده فرد اظهار داشت: در بخش بازی و ورزش گروهی ما به دنبال آموزش مهارت انجام کارگروهی هستیم، در بخش تدبر در قرآن نیز که بیشتر جزء سی مد نظر است دانش آموزان پیام یک سوره و یا آیه را می یابند و در کلاس با مسائل زندگی تطبیق داده می شود و در بخش فلسفه برای کودکان نیز گپ و گعده داریم و مباحث پرسشگری، کنجکاوی، انتقادپذیری، نقد کردن، شناخت مباحث و موضوعات ارزشمند و …. برای رده های سنی مختلف مطرح می شود.

همایش تربیت جنسی

رئیس هیئت مدیره کانون یاران خراسانی موعود مشهد ادامه داد: نهایتاً نیز در پایان دوره مربی برای هر شرکت کننده به صورت جداگانه با والدین جلسه ای را برگزار و در خصوص عملکرد وی گفتگو می کنند و برنامه ریزی برای حضور در دوره های تخصصی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: همچنین در طول دوره ها دو همایش آموزشی در خصوص تربیت جنسی برای خانواده ها تدارک دیده می شود.

علیزاده فرد خاطر نشان کرد: در کنار باشگاه رویش نوجوانان ایران، باشگاه اندیشه مبارز نیز ویژه دانشجویان دوره های مطالعاتی را برگزار می کند. سال گذشته دوره مطالعاتی آثار امام موسی صدر با همکاری خود مؤسسه امام موسی صدر صورت گرفت و امسال نیز بنا داریم سیر مطالعاتی آثار شهید بهشتی و شهید صدر را ویژه نخبگان حوزوی و دانشجویان برگزار کنیم.

کمپ علمی رویش

این فعال فرهنگی اضافه کرد: همچنین یک کمپ علمی رویش راه اندازی شده که ویژه دانش آموزان اول تا سوم ابتدایی است که دوره های آموزشی را طی 8 جلسه در سه سرفصل نجوم، کامپیوتر و معارف در تابستان امسال البته برای پسران برگزار می کند و بنا داریم در طول سال تحصیلی برای تمام مقاطع و همچنین دختران این دوره را برگزار نماییم.

علیزاده فرد گفت: علاقه مندان جهت حضور و شرکت در این دوره ها می توانند با شماره 05137139447 تماس حاصل نمایند و یا به خیابان کلاهدوز، کلاهدوز 23 بعد از چهارراه اول باشگاه رویش نوجوانان ایران مراجعه نمایند.

منبع: حلقه وصل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *