جنگ در غزه چگونه به پیروزی مقاومت می‌انجامد؟

خانه / تازه ها / جنگ در غزه چگونه به پیروزی مقاومت می‌انجامد؟

جنگ غزه و پیروزی مقاومت

سیاست رژیم صهیونیستی در حذف حماس و بقیه گروه‌های مبارز از معادله فلسطین موضوعی است. که از زمان قدرت گرفتن مقاومت در این سرزمین، در دستور کار رژیم غاصب اسرائیل بوده. و برای آن برنامه‌ریزی کرده و تدارک دیده است. اسناد زیادی وجود دارد. که از عزم این رژیم برای حذف مقاومت حکایت می‌کند. کما اینکه مبنای جنگ‌های هفت‌گانه‌ای که در فاصله سال‌های 1388/ 2009 تا 1402/ 2023 علیه فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه رخ داده. همین  بوده و تکرار هفت جنگ طی 14 سال هم برای رسیدن به این موضوع صورت گرفته است.

یک سند محرمانه از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بیانگر آن است. که در اواسط سال جاری میلادی (اوائل تابستان) اسرائیلی‌ها وضعیت فلسطینی‌ها در داخل را بدین‌صورت جمع‌بندی کردند.

1ـ وضعیت فلسطینی‌ها در کرانه باختری، این منطقه را به یک «تله انفجاری» تبدیل کرده. و هر لحظه ممکن است صحنه درگیری‌های شدید. فراگیر و طولانی‌مدت فلسطینی‌ها با نیروهای ارتش و انتظامی اسرائیلی در این منطقه گردد. 2ـ با بروز تشنج شدید در کرانه باختری، گروه‌های جهادی فلسطینی شامل حماس، جهاد اسلامی و… وارد عمل شده و هدایت درگیری‌های کرانه باختری را به دست می‌گیرند. 3ـ وضعیت گروه‌های جهادی در غزه خوب نیست و با توجه به تأثیر محاصره 14 ساله غزه، حماس و… در وضعیت عادی امکان اثرگذاری بر کرانه باختری را ندارند. 4ـ با ضربه زدن به حماس در غزه می‌توانیم وضعیت متشنج و رو به انفجار کرانه باختری را آرام نمائیم.
سعدالله زارعی
برای مطالعه متن کامل مقاله اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *