سخنان آیت الله بهجت(ره) درمورد امام خمینی(ره)

سخنان آیت الله بهجت(ره) درمورد امام خمینی(ره)

خانه / با ولایت / امام خمینی(ره) / از نگاه بزرگان دین امام خمینی / سخنان آیت الله بهجت(ره) درمورد امام خمینی(ره)

آیت الله بهجت، در یکی از دیدارهایم با ایشان، به رویائی ازخود درباره پیرزوی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی اشاره کردند .

سخنان آیت الله بهجت(ره) درمورد امام خمینی(ره)

 

سخنان آیت الله بهجت(ره) درمورد امام خمینی(ره)

آیت الله محمدی ری شهری (نماینده اسبق ولی فقیه در سازمان حج) نقل میکند که:

 “هرساله پیش از عزیمت بسوی خانه خدا و پس از بازگشت از سفر،معمولا به محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت شرفیاب میشدم و از رهنمودهای ایشان در زمینه های مختلف بهره می بردم. در دیدار هایی که با آن بزرگوار داشتم،گاه قریب به یک ساعت طول میکشید و ایشان در این دیدارها مطالب متنوعی را درباره موضوعات مختلف بیان میفرمود.”

در اینجا به چند مورد از نکات ناب ایشان در باره امام خمینی(ره) ؛به نقل از آیت الله ری شهری اشاره میکنم:

 

ارتباطات سری آیت الله بهجت با امام خمینی

آیت الله بهجت به این جانب فرمودند :

” اسراری از آقای خمینی می دانم که تاکنون به کسی نگفته ام و پس از این هم نخواهم گفت!”

پیش از فوت حضرت امام چندین بار اقدام کردم که ملاقاتی میان آقا و امام صورت گیرد . یکبار خیلی اصرار کردم و گفتم : ایشان دوستتان بوده! خوب است همدیگر را ببینید .ایشان فرمود :

 ” تو چه می دانی که همین دیشب با هم چه گفتگوئی داشتیم !”

گفتم این را ایشان هم می دانند ؟ فرمود :

” بله ایشان هم می دانند! “

 

 خرسندی امام خمینی در آستانه رحلت

امام خمینی دو روز قبل از وفات ( پنجشنبه 11/ 3/ 1368 ) در حالیکه در بستر بیماری بود در عالم مکاشفه با آیت الله بهجت ، با لبخند،خداحافظی کرد . آیت الله بهجت در این باره فرمودند :

” هنگامی که آقای خمینی در بیمارستان بود ، چند روز قبل از وفاتش ، پنجشنبه بعد از نماز صبح ، در حالیکه خواب نبودم ، دیدم ایشان زیبا ،خوشرو ، و با لبخند ، از جلوی من گذشت . چهره اش از عکس او زیباتر بود . بعد از چند روز که خبر وفات ایشان منتشر شد، متوجه شدم که ایشان آمده از من خداحافظی کند. خوشحال بود برای آنکه کارش تا آخر درست بوده و از آنچه انجام داده پشیمان نیست ؛بلکه کارش ناجح بوده است .”

 

رویائی حاکی از پیروزی انقلاب به رهبری امام خمینی

آیت الله بهجت، در یکی از دیدارهایم با ایشان، به رویائی ازخود درباره پیرزوی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی اشاره کردند . ایشان فرمودند :

” قبل از پیروزی انقلاب خواب دیدم که شاه به سید جوانی خیلی احترام می کرد . در عالم رویا فهمیدم که پس از شاه ، او خواهد بود. پس از پیروزی انقلاب ، دیدم که همانطور شد ؛ ولی قیافه آقای خمینی با آن جوان تطبیق نمی کرد ؛ اما وقتی عکس جوانی ایشان را آورند دیدم عینا همان است . در عالم رویا آن جوان چیزی گفت که از آنچه می گویم ، معلوم میشود . پس از انقلاب آقای خمینی گفت : «هر کس در برابر انقلاب بایستد ،هلاک میشود » ؛ و بدین سان ، آنچه در خواب دیده بودم ، تعبیر شد “

 

منبع : بر گرفته از کتاب زمزم عرفان؛ نوشته آیت الله محمدی ری شهری

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

ما را در کانال سروش هیات رزمندگان اسلام دنبال نمائید 

https://sapp.ir/eheyat

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *