فعالیت 11 کارگروه متنوع در قرارگاه فرهنگی ستاد اربعین

خانه / مطالب و رویدادها / فعالیت 11 کارگروه متنوع در قرارگاه فرهنگی ستاد اربعین

رئیس قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری اربعین از تشکیل 11 کارگروه در قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری اربعین خبر داد و توصیه‌های مقام معظم رهبری را مبنای نگارش سند راهبردی فرهنگی اربعین دانست.

رئیس قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری اربعین از تشکیل 11 کارگروه در قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری اربعین خبر داد و توصیه‌های مقام معظم رهبری را مبنای نگارش سند راهبردی فرهنگی اربعین دانست.

 

سردار حسین نجات در نشست «تبیین سند راهبردی اربعین» که صبح امروز در همایش آیه الایمان در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص پیاده‌روی اربعین با تأکید بر لزوم افزایش شور مردمی همراه با شعور، همراهی علما و نخبگان با مردم، توجه به میزبانی عراق، گفت: پرهیز از مواردی که باعث بروز اختلاف می‌شود نظیر توزیع عکس ایشان، توجیه فعالان فرهنگی و مردم نسبت به این سفر، تکریم میزبان، توجه به قانون و مقررات عراق، تکریم و تقویت مرجعیت و علمای عراق، توجه به زائران غیرایرانی، توجه ویژه به حماسه اربعین به عنوان برنامه بزرگ فرهنگی برون‌مرزی و توجه به قرآن از جمله توصیه‌های مقام معظم رهبری در برگزاری این حماسه مردمی است.

وی افزود: در سند راهبردی اربعین تلاش شده محور فعالیت‌ها مردم باشند و اصل میزبانی عراقی و جایگزین نشدن موکب‌های ایرانی به جای عراقی رعایت شود و نماد دستگاه‌های دولت در موکب‌های ایرانی دیده نشود.

رئیس قرارگاه فرهنگی ستاد برگزاری اربعین بر رعایت اصل وحدت، قانون‌گرایی، بصیرت‌افزایی و تکریم معنویت در سند تأکید کرد و گفت: در قرارگاه فرهنگی که برای این منظور ایجادشده از مجموعه‌های فرهنگی سپاه،‌ بسیج و شهرداری و جبهه فرهنگی استفاده‌ شده و با تشکیل 11 کارگروه به فعالیت می‌پردازند.

نجات به ذکر کارگروه‌های تشکیل‌ شده در این قرار پرداخت و گفت: کارگروه بین‌الملل با هدف تأثیرگذاری بر زوار غیرایرانی و فعال کردن اهل سنت و کارگروه فضای مجازی با هدف توجیه زوار ایرانی و انتقال حماسه اربعین به مردم جهان فعال شده است.

وی افزود: کارگروه مبلغین به سازمان‌دهی طلاب و فضلای ایرانی برای ارتباط با زوار ایرانی و زوار کشورهای دیگر می‌پردازد و کارگروه پایانه‌های مرزی با فعالیت در چهار مرز زمینی اقدامات فرهنگی را انجام خواهد داد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران همچنین به کارگروه مراسمات برای برگزاری مراسم در طول مسیر و نجف و کارگروه زائران ایرانی در داخل کشور برای ساماندهی زائران داخلی و کارگروه ساماندهی موکب‌ها با هدف امتزاج موکب‌های ایرانی و عراقی اشاره کرد و گفت: کارگروه فضاسازی محیطی در داخل عراق و کارگروه محصولات فرهنگی با تکیه بر توزیع محصولاتی که پیام معنوی دارند، فعالیت خواهند کرد.

نجات تأکید کرد: کارگروه رسانه و تولیدات هنری نیز با هدف ارائه تولیدات هنری که بتواند پیام اربعین را منتقل کند؛ فعالیت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *