منافقان شیعه در آخرالزمان و لزوم پاکسازی جامعه از لوث وجود آنان جهت تحقق ظهور و شکل گیری حکومت جهانی مهدوی

منافقان شیعه در آخرالزمان و لزوم پاکسازی جامعه از لوث وجود آنان جهت تحقق ظهور

خانه / پیشنهاد ویژه / منافقان شیعه در آخرالزمان و لزوم پاکسازی جامعه از لوث وجود آنان جهت تحقق ظهور

هر اندازه که به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک می‌شویم، امتحانات و ابتلائات زیادتر می‌شود و ریزش‌ها و سقوط های عجیبی رخ می دهد و منافقان و فاسقان از جمع شیعیان ولایی اخراج می شوند! و تنها خدا می داند که چه بلایی دارد سر جامعه شیعه می آید.

روایتی عجیب از امام صادق علیه السلام درباره منافقان شیعه در آخرالزمان و لزوم پاکسازی جامعه از لوث وجود آنان جهت تحقق ظهور و شکل گیری حکومت جهانی مهدوی نقل شده که مو بر تن هر منتظری سیخ می کند و از آینده مبهم خیلی از مدعیان انتظار و ولایت خبر می دهد!

در این روایت امام علیه السلام  بعد از بیان مشابهت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضرت نوح علیه السلام  می فرماید: «… کذلک القائم فإنه تمتد أیام غیبته لیصرح الحق عن محضه و یصفو الإیمان من الکدر بارتداد کل من کانت طینته خبیثة من الشیعة الذین یخشی علیهم النفاق إذا أحسوا بالاستخلاف و التمکین و الأمن المنتشر فی عهد القائم علیه السلام؛  قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف  نیز چنین (مانند حضرت نوح) است زیرا ایام غیبت او طولانی می‏ شود تا حق محض و ایمان صافی از کدر آن مشخص شود و هر کسی که از شیعیان طینت ناپاکی دارد از دین بیرون رود، کسانی که ممکن است چون استخلاف و تمکین و امنیت منتشره در عهد قائم علیه السلام را احساس کنند نفاق ورزند». (کمال الدین. شیخ صدوق. ص 352، باب 33، ح 51).

در مورد روایت امام صادق علیه السلام درباره منافقان شیعه  بیان چند نکته ضروری است:

 یکم. پاکسازی و پالایش جامعه منتظر و شیعه، برای ورود به عصر ظهور و سنخیت و تناسب با آن، امری بدیهی، ضروری و طبیعی است. جامعه ای که مدعی ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و زمینه سازی برای ظهور و نصرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و نیز مدعی در دست گرفتن حکومت جهانی در پناه ولایت مهدوی است، باید از هر لحاظ شایستگی و ظرفیت لازم برای اثبات عملی این ادعا را داشته باشد! به همین جهت باید افراد نفاق پیشه، ضعیف الایمان، هِرهِری مذهب، فاسق و بدنیت، طالب شهرت و مقام و… از جمع منتظران واقعی کنار زده شوند و جامعه از لوث آنها پالایش شود. تا اینان هستند، موانع زیادی سر راه ظهور وجود خواهد داشت!

دوم. از دیدگاه امام صادق علیه السلام در همین روایت، غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و تأخیر کردن و طول عمر او ، موجب بلوای مؤمنان در آن زمان و پیدایش شک و تردید در قلوب آنها می شود و منجر به مرتد شدن آنها از دینشان و برکندن رشته اسلام از گردن آنان می گردد!! این فاجعه خاص قبل از ظهور، در انتظار جامعه شیعی بوده و می تواند شامل هر شخصی شود.

سوم. نیازی نیست کسی اینها را باور کند یا نکند؛  آماده باشد یا نباشد، بخواهد یا  نخواهد و … مهم این است که تاریخ شتابان به سمت بارانداز نهایی و پایانی خود در حرکت است و در طی این مسیر ، بیرحمانه خیلی ها را از گردونه خارج می کند و تنها افراد آماده و خالص را با خود همراه می سازد. پس برای درک عصر ظهور باید از فیلترها و موانعی گذر کرد و مراحل مختلفی را طی نمود. غربال‌گری تاریخ در حال انجام شدن است و همه مشکلات و چالش ها سر این غربال گری است! هر اندازه که به ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک می‌شویم، امتحانات و ابتلائات زیادتر می‌شود و ریزش‌ها و سقوط های عجیبی رخ می دهد و منافقان و فاسقان از جمع شیعیان ولایی اخراج می شوند! و تنها خدا می داند که چه بلایی دارد سر جامعه شیعه می آید.

چهارم. ولایت ستیزی، ولایت گریزی و ولایت سوزی از مشکلات اصلی این منافقان داخلی است. اینان از همراهی و تبعیت ولی فقیه خود روی برمی تابند و طغیان و نافرمانی و بغی می کنند و فتنه ها به وجود می آورند!! در دوران غیبت و در نبود امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، چه فتنه گری ها و خیانت ها و فسادها که نمی کنند و اختلافات و کشکمکش هایی که در جامعه شیعی به وجود نمی آورند!! چه برسد به عصر ظهور که عصر قدرت و حکومت شیعیان است و حضور اینان در همه کارها اختلال ایجاد می کند!  پس تا اینان در جامعه حضور پر رنگ و جدی و موثری داشته باشند ، ظهور روی نخواهد داد!!

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *