تشکر امام خامنه ای از رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری ها

تشکر امام خامنه ای از رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری ها

خانه / پیشنهاد ویژه / تشکر امام خامنه ای از رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری ها

امام خامنه ای از برگزار‌کنندگان و منبری‌ها و مداحان مجالس عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام در محرم تقدیر و تشکر کردند.

تشکر امام خامنه ای از رعایت اصول بهداشتی در مراسم عزاداری ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام مقام معظم رهبری بعد از برپایی هیئت‌های عزاداری امام حسین(علیه السلام) در ایام محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آنها تشکر کردند.

متن این پیام بدین شرح است:‌«از برگزار‌کنندگان و منبری‌های محترم و مداحان محترم مجالس عزاداری محرم که تا امروز بحمدالله اکثر آنها توصیه‌های ستاد ملی کرونا را مراعات کرده‌اند تشکر می‌کنم.

حالا شاید برخی در گوشه‌کنار باشند که رعایت نکرده باشند که به آنها هم توصیه و تأکید می‌کنم که این جهات سلامت را مراعات کنند.»

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری , عزاداری , ماه محرم , هیئت , موکب تسنیم ,

بنابراین گزارش رهبر انقلاب در سخنرانی خود در روز عید سعید قربان درباره تبعیت از شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا فرمودند: ” یک جمله من راجع به محرّم بگویم؛ بحث [در مورد] محرّم زیاد است و همین طور الان مدّتها است که هر کسی یک چیزی راجع به محرّم می‌گوید. خب عزاداری را بالاخره به یک شکلی [بر پا] می‌کنند؛ آنچه بنده می‌خواهم تأکید کنم این است که در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند؛ [یعنی] ستاد ملّی کرونا. خود بنده شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه‌ی من و تأکید من به همه‌ی کسانی که می‌خواهند عزاداری کنند -هیئات، آقایان حضرات منبری‌ها، صاحبان مجالس، مدّاح‌ها، نوحه‌خوان‌ها و دیگران- این است: هر کاری می‌کنید، [اوّل] ببینید آنها چه می‌گویند. یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معیّن کرد برای عزاداری، همه‌ی ما موظّفیم آن را عمل کنیم. مسئله، مسئله‌ی کوچکی نیست، مسئله‌ی بسیار مهمّی است. الان یک مقداری مراقبت هست و کنترل هست؛ خدای نکرده اگر چنانچه همین مقدار هم شل گرفته بشود و از بین برود، آن وقت فاجعه‌ای به وجود خواهد آمد که دیگر آن سرش ناپیدا است.”

پایگاه اطلاع رسانی هیات رزمندگان اسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *