آمریکا، داعش و تکفیر از نوع کافر عنادی هستند

خانه / استان ها / آمریکا، داعش و تکفیر از نوع کافر عنادی هستند

بسیج دکتر8

استاد و مدرس دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری گفت:خداوند جهاد را برای عزت مسلمانان واجب نموده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در جمع کارکنان بسیج دانشجویی استان و تفسیر آیه های جهادی گفت: جهاد باب خاص و ویژه ای است که خداوند برای ورود به بهشت به افراد خاص خود اعطا می کند.

دکتر بسیج با اشاره به اینکه، “جهاد لباس تقواست”، افزود: کسی که با تقوا باشد جهادش صحیح است، وگرنه کسانی بوده اند که با قصد و غرض های متفاوتی به جبهه های نبرد اعزام شده اند.

مسول بسیج اساتید استان یادآورشد: در جهاد امروز بایستی به دنبال تصاحب ایده، تکنولوژی و منطق، فکر برتر و خداگونه بود و از این منظر و مرعی می توان این نوع اقدامات را جهاد فی سبیل الله دانست؛ چرا که نوعی قدم برداشتن در راه رضای خداوند است.

وی ادامه داد: اگر تنها عمل حضور در جنگ ملاک بود، در این صورت عراقی ها هم در هشت سال دفاع مقدس، هم مسلمان بودند و هم برای رضای خدا به جبهه جنگ آمده بودند و هم جهاد می کردند، این در حالی است که نیت جهاد آن ها ستمگرانه و تجاوزگرانه بوده و معنای جهاد را به خود نمی گیرد.

استاد فلسفه و اخلاق دانشگاه های استان تصریح کرد: هر عملی که سه عنصر حُسن فاعلی، حُسن فعلی و حُسن غایی را در بر داشته باشد جهاد در راه خدا محسوب می شود.

وی، گفت: فی سبیل الله بودن هر کاری تنها مربوط به جنگ و جهاد نیست؛ بلکه خداوند جهاد را برای عزت مسلمانان واجب نموده است.

احمدرضا بسیج اظهار داشت: خداوند در بسیاری از آیات جهادی خود مجاهدین را به افزون شدن رحمت ، درجات و همچنین اعطای بهشت های جسمانی و روحانی بشارت داده است چرا که دین خداوند دین رحمانی است و لی در مقابل کفار و ستمگران از غلظت، شدت و برخورد محکم استفاده می کند.

وی ابراز داشت: یکی از فضائلی که به مجاهد فی سبیل الله اعطا می شود خلود و جاودانگی در جنت است منتها در عین جاودانگی از درجات تحولی متفاوتی هم ممکن است بر خوردار کند.

وی کافران را به سه دسته حربی، ذمی و عنادی توصیف کرد و یادآور شد: امروز دشمنان اسلام همچون آمریکا، داعش و تکفیر از نوع عنادی هستند که مستقیما اسلحه بدست گرفته تا با اهل ایمان و اسلام به جنگ برخیزند.

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *