اتحاد مرزدار، مرزنشین و مرزبان اقتدار آفرین است

خانه / استان ها / اتحاد مرزدار، مرزنشین و مرزبان اقتدار آفرین است

رزمایش

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، اتحاد مرزدار، مرزنشین و مرزبان را اقتدار آفرین دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز در بازدید از مقر رزمندگان گردان حضرت امیر علیه السلام از یگان رزم سپاه استان در مرزهای جنوب غرب کشور، با تسلیت ایام اربعین شهادت حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، به تشریح اهمیت مرزبانی از منظر روایات اسلامی پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام،گفت: از پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده؛ “یک روز مرزبانی در راه خدا بهتر است از دنیا و هر چه در آن است”.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، به مرزبانی مسلمانان در حفظ کیان حکومت تازه تأسیس اسلامی اشاره کرد و افزود: در جنگ احد بر مسئله مرزبانی بسیار تأکید شد و تا زمانی که مرزداران، مرزهای احد را حفاظت می‌کردند، سپاه اسلام پیروز میدان بود؛ اما کفار زمانی بر مسلمانان فائق آمدند که مرزها خالی از سرباز شد.

حجت الاسلام سرافراز، موفقیت مسلمانان در جنگ احزاب را نیز یادآور شد و ادامه داد:‌ در جنگ احزاب نیز حفاظت از مرزها با ایجاد خندق بر سر راه دشمن رمز پیروزی مسلمانان شد.

این مقام مسئول، تأکید کرد: قطعاً یکی از مشقت‌بارترین امور، مرزبانی از حدود و ثغور کشورهاست؛ از همین روست که نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) فرموده‌اند: “‌ هر عملی پس از مرگ صاحبش از او جدا می‌شود، مگر عمل کسی که در راه خدا مرزبانی کند؛ عمل چنین کسی رشد می‌کند و تا روز قیامت روزیش داده می‌شود”.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، به بخشی از دعای امام سجاد(علیه السلام) که از خدا خواسته تا بتواند در دل دشمنان رعب و وحشت ایجاد کند،‌نیز اشاره کرد و گفت: اگر کسی دشمن را نشناسد و هوشیار و بیدار نباشد نمی‌تواند رعب و وحشت در دل دشمن ایجاد کند. این مسئله مستلزم آن است که فرد دشمن را بشناسد و از دسیسه و مکرش آگاهی داشته باشد، تا بتواند حداقل دفاع کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، اتحاد مرزدار، مرزنشین و مرزبان را اقتدار آفرین دانست و تأکید کرد: ارتباطات فرهنگی و روابط میان مرزداران و مرزنشینان نیز مولفه مهم دیگری در مرز است که در فرهنگ‌سازی یا تاثیرگذاری متقابل از فرهنگ‌ها و مجاورت‌های فرهنگی نقش مهمی دارد.

روحانی وعضو هیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به اهمیت قدرت نظامی در حفظ تمامیت ارضی، امنیت پایدار در مرزهای جغرافیایی را مرهون اخلاص، ایثار و فداکاری رزمندگان در دفاع از حریم کیان اسلامی برشمرد.

انتهای خبر/

بازدیدها: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *