اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهاشهرکرد+تصویر

خانه / استان ها / اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهاشهرکرد+تصویر

مدیر فرهنگی و عضو هیأت امناء امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به صورت هفتگی و مناسبتی در محل امامزادگان این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ حمیدرضاتوسلی به حضور پرشور و معنوی آحاد مردم مومن در امامزادگان اشاره کرد و گفت:مرقد مطهر امامزادگان و پناهگاه مردم ولایتمدار و عاشق اهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام است.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، به حضور مسافرین برای اقامه نماز و زیارت مرقد نورانی امامزادگان  اشاره و تصریح کرد: بسیاری از مسافرین به گونه ای برنامه ریزی می کنند که برای اقامه نماز در جوار قبور مطهر امامزادگان باشند و در فضای معنوی بقاع متبرکه به عبادت بپردازند.

توسلی، امامزادگان را پایگاه های معنوی جامعه عنوان کردوافزود:ارتباط معنوی اقشار مختلف مردم با امامزادگان، آرامش دهنده روح درونی و موجب استحکام باورهای دینی آنها می شود.

مدیرفرهنگی امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد ادامه داد:حضور آحاد مردم بویژه نسل جوان در فضای معنوی امامزادگان، موجب برقراری ارتباط قلبی بیشتر با خالق هستی می شود و یکی از راهکارهای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی به اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی متناسب با حضور طبقات مختلف مردم در امامزادگان اشاره کرد و اظهار داشت: در امامزادگانی که به مناسبت ها “محرم ، صفر ، فاطمیه ، ماه مبارک رمضان …”  و  نیز در ایام تعطیلات از جمله فصل “بهار و تابستان” برنامه های جذاب اجرا می شود با استقبال پر شور مردمی مواجه هستند.

توسلی به برنامه های فرهنگی امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد اشاره کرد و گفت: اقامه نماز جماعت ظهر ، عصر و مغرب ،عشاء و پاسخگویی به سوالات دینی، قرآنی، اعتقادی، تاریخی، شرعی و مشاوره از جمله برنامه های فرهنگی امامزادگان است که توسط  روحانیون عزیز و اساتیدحوزه علمیه،برگزار می شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، تلاوت مستمر یک صفحه قرآن مجید، قرائت ادعیه دعای توسل و کمیل و ایراد سخن همچنین برگزاری مراسم ویژه ولادت و شهادت ائمه اطهار علیهم السلام را از دیگر برنامه های هفتگی امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد عنوان کرد.

مدیرفرهنگی امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد به استقبال جوانان و نوجوانان برادر و خواهر از برنامه های فرهنگی اجرایی اشاره کرد و افزود: ایجاد نمایشگاه و غرفه های نقاشی ، مسابقات  پاسخگویی به سوالات از برنامه های امامزادگان در طول سال می باشد.

عضو هیأت امناء امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدگی به حرم های مطهر امامزادگان و تبدیل آنها به قطب فرهنگی، تصریح کرد:دراین راستا مسئولان اوقاف وامورخیریه کشور گسترش طرح ها و برنامه های مفید و مؤثر فرهنگی و معنوی در حرم های مطهر امامزادگان در دستور کار قرار دادند و برنامه  های ویژه  از جمله ” آرامش بهاری” ، “سوگواره یاس نیوی” ، “ولایت علوی و اکمال دین نبوی” ، “طرح نشاط معنوی” ، “محافل انس باقرآن ” و… را به شکل باشکوه در امامزادگان شاخص کشور اجرا می کنند که این برنامه ها در استان چهارمحال وبختیاری و  شهرکرد نیز با حضور اساتید و مبلغان مدعو با استقبال پرشور مردمی از سنوات گذشته با حمایت ویژه مسئولین اوقاف وامورخیریه استان وشهرستان برگزار شده و می شود.

مدیراجرایی هیأت رزمندگان اسلام استان، با اشاره به ایجاد “نمایشگاه گوهر ناب” به همت خواهران بسیجی پایگاه امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد گفت:در حاشیه حرکت مردمی و تجمع بزرگ حامیان عفاف و حجاب و مدافعان حریم خانواده در شهرکرد، “نمایشگاه گوهر ناب ” با 10 غرفه شامل: چادر و پوشش اسلامی، آثار هنری نقاشی و خطاطی، سمعی و بصری و … با حضور نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، اقشار مردم و جمعی از مسئولین، در امامزادگان حلیمه و حکیمه سلام الله علیها این شهر افتتاح و هر روز از ساعت 9 صبح تا اذان مغرب وعشاء پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

توسلی به برنامه های ماه نزول قرآن اشاره کردو افزود:اقامه نماز جماعت،مراسم جزء خوانی قرآن کریم، سخنرانی، مناجات و دعا (فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی)از نخستین روز ماه مبارک رمضان در آستان مقدس امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد با حضور پرشور برادران و خواهران به ویژه جوانان آغاز و تا آخرین روز از ماه نزول قرآن ادامه دا‌شت.

وی،محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی مصری ” فتحی عبدالرحمن” ، مراسم وفات حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها،جشن میلاد سبط اکبر،کریم اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام و مراسم شهادت مولود کعبه و شهید محراب حضرت علی علیه السلام ، همچنین مراسم احیاء در لیالی با عظمت قدر و تقدیم نذورات مردمی (آبجوش ، خرما و در برخی از شب ها افطاری و سحری)را از دیگر برنامه های اجرایی در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها در ماه مبارک رمضان شهرکرد عنوان کرد.

توسلی ادامه داد: با هماهنگی های به عمل آمده با مسئولین رسانه ملی استان برخی از برنامه های اجرایی در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیها شهرکرد بصورت زنده و یا ضبطی از صداوسیما پخش می شود.

بخشی از برنامه های اجرایی در امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهاشهرکرد را از دریچه دوربین با هم تماشا کنیم…

IMG_0832

IMG_0834.5

IMG_0834

IMG_0859

IMG_1457

IMG_1480

IMG_1472

IMG_1487

IMG_8418

IMG_8570

IMG_8536

IMG_8574

IMG_8601

IMG_3819

IMG_3839

IMG_3830

IMG_3826

انتهای خبر/

Views: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *