از بهترين كارها در اين شب، توبه است/ مراسم احیای 27 ماه مبارک رمضان

خانه / استان ها / از بهترين كارها در اين شب، توبه است/ مراسم احیای 27 ماه مبارک رمضان

استاد حوزه ودانشگاه در شب 27 ماه مبارک رمضان در جمع مردم شهرکرد گفت:از بهترين كارها در اين شب، توبه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال وبختیاری؛ مراسم احیای بیست هفتم ماه مبارک شب قدر با حضور پر شور آحاد مردم مومن، روزه دار و بسیجی در مسجدجامع شهرکرد برگزارشد.

در این مراسم باشکوه حجت الاسلام دکتر شاهرودی پیرامون توبه و استغفار گفت: توبه مراحلى و منازلى دارد و اولين قدم آن، “پشيمانى از كارهاى نادرست گذشته” است؛ به طورى كه نخواهد به آن راه برگردد و از اينكه رفتارهاى گذشته را تكرار كند، تنفر داشته باشد.

وی ادامه داد: بنده‏اى كه از بيراهه به راه و از گمراهى به نور راه يافته و به منزل يار رسيده است؛ شايسته است كه او را صدا بزند و با او ارتباط برقرار كند.

ناطق ادامه داد: “دعا” ارتباط با خداوند است و ذكرها و تسبيحات و مناجات‏ها شرح حال بنده نيازمند و شيفته گفت و گو با پروردگار است.

حجت الاسلام دکتر شاهرودی افزود:”حقيقت دعا”، توجه به ذات اقدس ربوبی است و براى مؤمنان نوعى معراج روحى و معنوى به حساب مى‏آيد.

وی ادامه داد: حقيقت و روح دعا،توجّه قلبى انسان به خداوند توانا و مهربان است و كارآيى اين توجه، به ميزان معرفت و محبت انسان به خداوند بستگى دارد.

حجت الاسلام دکتر شاهرودی گفت: بركات و فيض‏ها، در پرتو شب زنده‏دارى و احياى شب قدر، قابل دستيابى است؛ به ويژه اگر در مسجد به ميزبانى خدا و در ميان ديگر بندگان پاك خداوند انجام شود.

وی در بخش دیگر سخنانش به جنایت رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل اشاره کرد و افزود: این جنایات با حمایت شیطان بزرگ امریکا و سوکت سران کشورهای عربی انجام می شود.

استاد حوزه ودانشگاه ادامه داد:مردم مومن و عاشق ولایت ایران اسلامی در روزجهانی قدس به حمایت از مسلمانان ، زنان و کودکان به دفاع غزه به میدان خواهند آمد و این جنایت ها را محکوم می کنند.

در آغار این مراسم باشکوه  تلاوت قرآن مجید، قرائت زیارت جامعه کبیره  و نماز قضا برگزارشد.

مراسم احیای 19- 21و 23ماه مبارک رمضان نیز ازساعت 22:30 در مسجدجامع شهرکرد برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی که از اولین شب ماه مبارک رمضان آغاز شده تا آخرین شب این ماه مبارک هرشب از ساعت 22:30 الی :22:30 در مسجدجامع شهرکرد با سخنرانی و قرائت ادعیه توسط حجت الاسلام دکترشاهرودی برگزار خواهدشد.

شایان ذکراست مراسم سخنرانی و قرائت فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی در دهه اول و دوم ماه مبارک رمضان توسط حجج اسلام سیدرضا عبدالله زاده و روح الله ملکی برگزارشد.

انتهای خبر/

Views: 84

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *