استاد حاج علی آهی در کلام شاگردان خود

خانه / مطالب و رویدادها / استاد حاج علی آهی در کلام شاگردان خود

استاد حاج علی آهی در کلام شاگردان خود 

روز های گذشته شاهد بستری شدن استاد حاج علی آهی در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بودیم.

به همین خاطر به سراغ برخی از شاگردان وی رفتیم تا بیشتر از این مداح، شاعر و عالم پیشکسوت و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام بدانیم.

استاد بهتاش:

استاد آهی شخصیتی مورد احترام مقام معظم رهبری و مراجع هستند.

استاد بهتاش گفت: استادآهی از بسیاری از مراجع همچون آیات گلپایگانی، میلانی، امام خمینی و مقام معظم رهبری اجازه انجام امور شرعی مردم را دارند.

استاد یدالله بهتاش، خطیب، واعظ و مداح پیشکسوت و رییس شورای عالی قشر بسیج مداحان در گفتگو با خبرنگار وارث گفت: استاد آهی، شخصیتی است فراتر از مداحی؛ زیرا اهل علم هستند و در مدارس علمیه و از محضر مراجع و علمایی مانند آیت الله میلانی کسب فیض نموده اند.

وی ادامه داد: استاد آهی از بسیاری از مراجع همچون آیات گلپایگانی، میلانی، امام خمینی و مقام معظم رهبری اجازه انجام امور شرعی مردم را دارند.

این مداح پیشکسوت با بیان اینکه ایشان خدمات بسیاری برای انقلاب انجام دادند اظهار داشت: استاد آهی، در کمیته انقلاب اسلامی در راه تأمین امنیت کشور تلاش کردند و رئیس کمیته انقلاب دماوند نیز بودند.

رییس شورای عالی قشر بسیج مداحان افزود: استاد آهی بسیار فعال هستند و از زمانی که رئیس خانه مداحان شدند، خدمات بسیاری برای مداحان مانند راه اندازی بیمه، اختصاص دادن قطعه ای در بهشت زهرا برای مداحان تحت عنوان روضه الحسین و … انجام داده اند.

استاد بهتاش با بیان اینکه ایشان از نظر علمی، اعتقادی، شخصیتی و مدیریتی مورد احترام همگان هستند، خاطرنشان کرد: بنده از نزدیک شاهد بودم که مقام معظم رهبری چه احترامی برایشان قایل هستند؛ برای نمونه زمانی نامه از استاد آهی خدمت مقام معظم رهبری بردم و ایشان تا نام استاد آهی را شنیدند نامه را گرفتند.

این واعظ و مداح اهل بیت (ع) در پایان برای سلامتی استاد آهی آرزوی سلامتی عاجل نمودند.

حاج محسن طاهری:

حاج آقای آهی، رجلی الهی هستند

حاج آقای آهی در مقام یک روحانی متألهی است که عامل به دانسته هایش هستند.

محسن طاهری مداح برجسته و مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت علیهم السلام در گفت ‌وگو با وارث گفت: حاج آقای آهی، رجلی الهی و انسانی با محبت و با صفا هستند که جای خود را در دل هر مخاطبی باز میکند.

وی ادامه داد: انسانی که برای خدا کار میکند در دلها جا پیدا میکند، اظهار داشت: هرکس با ایشان بنشیند نمیتواند از اخلاص، محبت، صفا، ادب و تقوای ایشان نگوید.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت علیهم السلام افزود: پدرم که از قدیمی های جامعه مداحی است و حاج آقای آهی هم دوره هستند، جلسات خانگی در نازی آباد تهران به صورت ماهانه و به مناسبت های مختلف بزگزار میکردند و حاج آقای آهی در این جلسات حاضر شده و قدم بر چشمان ما خانواده میگذاشتند. و بنده از آن زمان در خدمتشان هستم.

طاهری در ادامه به نقل خاطر ای جالب پرداخت: حاج آقای آهی، کتب جیبی در جیب داشتند که شامل جدولی با محتوای ادبیاتی بود و وقتی به بنده میدادند مشغول حل کردن آن جدول ها میشدم.

وی با اشاره به اینکه ایشان جزو مداحانی است که درس خوانده حوزه هستند اظهار داشت: تعداد بسیار کمی از مداحان درس خوانده حوزه هستند؛ البته برخی از آقایان مانند اکبر کاظمی، سید حسن معطر، اکبر نظری تهرانی -حاج دایی بنده- مانند حاج آقای آهی جزو مداحانی هستند که به نوعی فاضل و عالم هستند.

این مداح اهل بیت علیهم السلام، استاد آهی را یک روحانی در کسوت مداحی خواند و خاطرنشان کرد: ایشان در مقام یک روحانی متألهی است که عامل به دانسته هایش هستند.

وی تصریح کرد: حاج آقای اهی از مراجع گذشته و مقام معظم رهبری اجازه نقل روایت و انجام امور حسبیه و حقوق شرعی را دارند.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت علیهم السلام با تأکید بر اینکه استاد آهی، انسان کم نظیری هستد اظهار داشت: اگر خدای ناکرده و زبانم لال، روزی ایشان نباشند جای خالی شان به چشم خواهد آمد.

طاهری ادامه داد: حاج آقای آهی در جایگاه هایی که قبل از تأسیس خانه مداحان حضور داشتند خدمات بسیاری به انقلاب و کشور کردند از جمله سالها مسئول کمیته انقلاب در زاهدان و آبعلی بودند.

وی با بیان اینکه ایشان، رئیس یکی از پاتوق های مداحی در منطقه سرآسیاب هستند خاطرنشان کرد: حاج آقای آهی خدماتی داشته اند که خیلی از آقایان سرغش نمیروند.

این مداح اهل بیت علیهم السلام، یکی از دغدغه های استاد آهی را داشتن بار معنایی و اعتقادی اشعار خواند و گفت: ایشان حوزه دیده و محشور با مراجع بودند.

مدیر عامل خانه مداحان اهل بیت علیهم السلام در پایان خاطرنشان کرد: ایشان از شاگردان آیت الله میلانی، آیت الله میرزاجوادآقا تهرانی، آیت الله رضی شیرازی، آیت الله نمازی شاهرودی و … بودند.

حاج مصطفی خرسندی:

استاد آهی، عالمی در میان مداحان هستند

 خرسندی گفت: استاد آهی از ذاکرین فاضل و به نوعی عالمی در میان جامعه مداحان هستند زیرا از محضر مراجع و علمایی مانند آیت الله میلانی (ره) استفاده کرده اند.

مصطفی خرسندی، مداح و دبیر دوره دوم کانون مداحان و شعرای آیینی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفتگو با وارث گفت: استاد آهی از ذاکرین فاضل و به نوعی عالمی در میان جامعه مداحان هستند زیرا از محضر مراجع و علمایی مانند آیت الله میلانی (ره) استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: ایشان در ادبیات بسیار قوی بودند و کتاب قافیه را نوشتند.

دبیر کانون مداحان و شعرای آیینی با بیان اینکه استاد آهی پیشکسوت ذاکران و مداحان هستند اظهار داشت: ایشان با تلاش هایشان، خدمات بسیاری برای مداحان انجام دادند؛ روزی به بنده فرمودند باید خانه مداحان راه اندازی شود و بنده محل فعلی خانه را مشاهده کردم و به اطلاع ایشان و استاد بازوبند رساندم و با همکاری آقای قالیباف، شهردار تهران، آن ساختمان، محل خانه مداحان شد.

این مداح آل الله تصریح کرد: ایشان پیشنهاد تخصیصِ قطعه ای از بهشت زهرا را دادند و این مورد نیز با همکاری آقای قالیباف، محقق شد به طوری که قطعه روضه الحسین، به مداحان اختصاص یافت.

وی افزود: برنامه بیمه مداحان نیز از دیگر خدمات ایشان بود که پس از پیشنهاد به مقام معظم رهبری و پیگیری استاد آهی، برای بخش قابل توجهی از خادمان دستگاه امام حسین علیه السلام محقق شد.

دبیر کانون مداحان و شعرای آیینی با اشاره به اینکه توجه استاد آهی به حوزه اعتقادی و مبانی اعتقادی شعر است خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه پیشکسوت مداحی هستند شاعر نیز هستند و در این زمینه بسیار دقت دارند.

وی در همین ارتباط گفت: ایشان اشعارشان را نزد آیت الله میلانی (ره) (از مراجع تقلید) و سایر علما میبرند و اگر ایشان تأیید میکردند میخواندند.

خرسندی در پایان اظهار داشت: عملکرد استاد آهی، درسی برای مداحان جوان است که محتوای شعر مهمتر از ظاهر ادبی آن است.

شایان ذکر است حاج علی آهی، مداح پیشکسوت آل الله، دوشنبه 20 بهمن ماه 1393 در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری شدند. وارث برای این پیرغلام با اخلاص و خادم اهل بیت علیهم السلام آرزوی شفای عاجلدارد و از ملت متدین و انقلابی درخواست می کند تا برای سلامتی ایشان دعا فرمایند.

حاج جواد اعتماد سعید:

استاد آهی، اهل تقوی و بسیار با صفا هستند


اعتماد سعید: استاد آهی، خود را مقلد میدانند و بسیار به مقام معظم رهبری عشق میورزند.

جواد اعتماد سعید، مداح و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام در گفتگو با وارث گفت: بنده از زمانی که خودم را پیدا کردم استاد آهی را کنار سفره ولایت و امام دیدم.

وی با بیان اینکه حاج علی آهی خدمات بسیاری به جامعه مادحین کردند اظهار داشت: ایشان صاحب تقوی و تعهد بسیار به سفره و لایت و امامت هستند.

مداح و پیرغلام اهل بیت علیهم السلام تصریح کرد: هرگاه حاج آقای آهی خدمت مقام معظم رهبری میرسند به فکر خدمت رسانی به جامعه مداحان هستند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم پدرم (حاج علی اعتماد سعید) سالها با حاج آقای آهی مأنوس بودند خاطرنشان کرد: ایشان بسیار با صفا و با وقار هستند و هرگاه بنده را میدیدند از مرحوم جد و مرحوم پدرم سوال میکردند.

اعتماد سعید ادامه داد: ایشان پس از انقلاب هیچگاه رنگ عوض نکردند و در زمره السابقون السابقون هستند.

وی با بیان اینکه محروم پدرم در مساجد بازار مانند سید عزیزالله، بزازها، صنف آهن فروشان و… تعامل نزدیکی با آقای آهی داشتند اظهار داشت: ایشان مسجد امیرالمؤمنین را در محله سرآسیاب ساختند و در ماه مبارک رمضان در آنجا فعالیت داشتند؛ بنده نیز اولین بار در این مسجد خدمتشان رسیدم.

این پیرغلام اهل بیت علیهم السلام در پایان با تأکید بر اینکه استاد آهی خود را مقلد میدانند و بسیار به مقام معظم رهبری عشق میورزند گفت: ایشان بسیار با مراجع مأنوس هستند و دارای علم و فن بیان قوی هستند.

منبع: وارث

Views: 297

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *