استقبال از کاروان انصارالحسین(علیه السلام) در لردگان

خانه / استان ها / استقبال از کاروان انصارالحسین(علیه السلام) در لردگان

%d8%a7%d9%86%d8%b5%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86

کاروان پیاده انصار الحسین (علیه السلام) که از مشهد مقدس به سوی کربلا در حرکت است با استقبال پرشور مردم وارد شهر لردگان استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هیأت رزمندگان اسلام استان چهارمحال و بختیاری؛ علی حقیرپرور، مسئول کاروان انصارالحسین (علیه السلام) گفت: این کاروان برای شانزدهمین بار در 19 شهریور 95 از جوار بارگاه ملکوتی علی بن موسی الرضا(علیه السلام) حرکت کرد و پس از عبور از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و استانهای اصفهان، بعد از 38روز وارد استان چهار محال و بختیاری شهر لردگان شد.

وی افزود: این کاروان با حضور 110 نفر به سمت کربلا در حرکت است که کم سن ترین عضو کاروان 15 ساله و مسن ترین آن ها 74 ساله می باشد و دو نفر روشن دل نیز این کاروان را همراهی می کند.

حقیرپور ادامه مسیر حرکت کاروان در ایران را از شهرستان لردگان به سمت استان خوزستان عنوان کرد و افزود: به حول و قوه الهی از مرز شلمچه وارد خاک عراق خواهیم شد و در روز اربعین در مراسم عزای سالار شهیدان شرکت خواهیم کرد.

وی افزود: قرار شد این کاروان طی 70 روز ، مسافت 2600 کیلومتری مشهد تا کربلا را که 54 روز آن در ایران و 16 روز در کشور عراق پیاده روی کنند.

مسئول هماهنگ کننده کاروان انصار الحسیین (علیه السلام) هدف از این حرکت را ترویج و اشاعه فرهنگ حسینی، تجدید میثاق با شهدا و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: تمام کسانی که در این کاروان هستند با عشق و علاقه ماه ها از خانه و زندگی خود جداشده اند و با حرکت خود مروج فرهنگ اباعبدالله الحسین و عاشورا هستند.

انتهای خبر/

Views: 103

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *